Gry i zabawy

Podstawą sprawnego i dobrze działającego zespołu jest przede wszystkim wzajemne zaufanie. To ona spaja ludzi i umożliwia działanie w dobrej wierze w osiągnięcie wspólnego sukcesu.

21 grudnia 2018
zdjęcie - Gry i zabawy

W ARTYKULE:

Gry i zabawy

Podstawą sprawnego i dobrze działającego zespołu jest przede wszystkim wzajemne zaufanie. To ona spaja ludzi i umożliwia działanie w dobrej wierze w osiągnięcie wspólnego sukcesu.

Chcąc osiągnąć taki stan trzeba nie tylko dobrać odpowiednich pracowników, ale przede wszystkim stworzyć im warunki, w których mogliby zdobywać odpowiednie doświadczenie i uczyć wzajemnego zaufania. W tym celu najlepiej sprawdzają się gry teambuildingowe (gry szkoleniowe). Są one tworzone z myślą o polepszaniu relacji w zespole i tworzeniu silnych więzi opartych właśnie na zaufaniu i wierze we wspólne siły. Dodatkowo można je połączyć z wyjazdem pracowniczym.

Kołyska

Jedną z ciekawszych gier, które zmuszają niejako do zaufania swoim kolegom z pracy jest Kołyska. Ćwiczenie to polega na stworzeniu z uczestników okręgu, we wnętrzu którego znajduje się jedna z osób. To właśnie ona, zamykając oczy kołysze się na różne strony swobodnie opadając na asekurujące dłonie swoich kolegów i koleżanek.

Jest to bardzo mocny test zaufania, który dotyczy nie tylko osoby kołyszącej się ale także wszystkich tych, od których zależy bezpieczeństwo osoby znajdującej się wewnątrz okręgu. Zabawę można prowadzić od co najmniej trzech osób. Przy najmniejszej liczbie uczestników oczywiście odpowiednio ograniczone zostaje pole bujania się.

Lokomotywa

Zabawa w lokomotywę wymaga dwójki uczestników. Przy jeden z nich zamienia się w parowóz, a drugi w maszynistę. Jak łatwo zatem przewidzieć maszynista kieruje lokomotywą, która może poruszać się wyłącznie w sposób wskazany przez maszynistę. Osoba udająca lokomotywę staje tyłem do maszynisty i zamyka oczy. Natomiast maszynista ustawia się za lokomotywą i po odpowiedniej komendzie rusza w trasę. W jej toku, tak zestawiona para, musi zebrać określone przedmioty, które stanowią pewną formę wagonów.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Konieczne jest także ostrożne poruszanie się po sali w celu uniknięcia kolizji z innymi lokomotywami. Ponadto trzeba pamiętać, że maszynista jest zobowiązany do tego by nie wypowiadać żadnych słów i komunikować się z lokomotywą jedynie za pomocą wcześniej ustalonych znaków i gestów. W ramach równowagi, po zakończeniu zbierania wagonów, maszynista zamienia się miejscami z lokomotywą.

Gry i zabawy eventowe realizowane w ramach teambuildingu mogą wydawać się dziecinne lub mało poważne.

Tymczasem ich wpływ na psychikę pracowników jest wyjątkowo pozytywny. Warto zatem poddać się i spróbować swoich sił.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Mikrozarządzanie, to znany termin często wykorzystywany w artykułach branżowych. Niektórzy boją się i unikają firm, w których stosowany jest taki styl zarządzania. Czym on jest w praktyce?

Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.

To niesamowite, jak wielu z nas posiada dwie wersje własnej osobowości: „ja w pracy” i „ja w domu”. W pracy często próbujemy sprawić pewne wrażenie, niezależnie czy chcemy stać się bardziej rozpoznawalni, czy wpasować się w środowisko naszych menedżerów i współpracowników; zmieniamy siebie i swoje zachowanie.

Sprzedaż to budowanie zaufania. Jednym z elementów, który pomaga budować dobre relacje z klientem jest diagnoza potrzeb. Diagnoza potrzeb to proces poznawania klienta. Docierania do jego motywów, potrzeb, sytuacji bieżącej i sytuacji oczekiwanej (przyszłości).
W 1999 roku Bergmann, Hurson i Russ-Eft zaproponowali model przywództwa, który definiuje podstawowe i kluczowe zarazem działania, jakie powinien podejmować skuteczny lider. Działania te w naturalny sposób wpisują się w omówione wcześniej obszary leadershipu.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.