Jak wygląda przykładowe zadanie team buildingowe?

Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „team builiding zadania” . Możemy więc założyć, że setki, a być może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytanie "Jak wygląda przykładowe zadanie?"

20 grudnia 2018
zdjęcie - Jak wygląda przykładowe zadanie team buildingowe?

Jak wygląda przykładowe zadanie teambuildingowe?

Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „teambuiliding zadania” . Możemy więc założyć, że setki, a być może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytanie "Jak wygląda przykładowe zadanie?"

Możemy więc założyć, że setki, a byś może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytania:

  •    jak wygląda przykładowe zadanie
  •     jak dobierać zadania
  •     jak złożyć z zadań wydarzenie integracyjne
  •     jak zaprojektować zadanie

Zacznijmy więc od pierwszego zagadnienia – przykładowego zadania teambuildingowego.

Klasykiem gatunku jest budowa wieży – z rozmaitych materiałów – może to być wieża z papieru, pianek, słomek bądź klocków. Zadanie to ma olbrzymi potencjał.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Wyjazdy integracyjne to świetna metoda zacieśnienia więzi w zespole (szkolenia team building). Często pozwalają na przyjemne spędzenie czasu i jednoczesne rozwiązanie konfliktów lub problemów, które dręczą zespół.  Na wyjazd integracyjny warto spojrzeć jak na proces, który ukierunkowuje pracowników na wspólny cel, poprawia komunikację, przekształca przywództwo z nadzoru w przewodnictwo.

Poznaj nasze przykładowe zabawy integracyjne:

Uczestnicy skupiają się wokół wspólnego celu, mogą zostać podzieleni na mniejsze grupy, które ze sobą współzawodniczą bądź współpracują, w trakcie gry trener może wprowadzać utrudnienia, zmieniać zasady – wszytko co pozwoli zaistnieć zjawiskom, które chcemy zaserwować uczestnikom a potem omówić.  

Z budową wieży jest jednak jeden problem – prawie wszyscy już to ćwiczenie znają – jest passe, potencjał angażujący uczestników dramatycznie więc spada.

Zadanie teambuildingowe musi być atrakcyjne dla uczestników – ludzie muszą się w pełni zaangażować w poszczególne aktywności – tylko wtedy powstałe zjawiska, emocje będą autentyczne. Jeśli dany uczestnik już budował wieżę – raz, albo co gorsza więcej razy podejście do ćwiczenia z rezerwą i brakiem zaangażowania. Dlatego tak ważne jest wymyślanie wciąż nowych zadań – świeżych, co do których mamy pewność, że uczestnicy ich nie znają.

Dziś w związku ze zmianami pokoleniowymi co raz więcej zadań przenoszonych jest do świata wirtualnego (VR) bądź rzeczywistości rozszerzonej (AR). Duży potencjał immersyjny (anagażujący) mają wszelkie gry i zadania wymagające wykorzystania gadżetów elektronicznych i mobilnych aplikacji.  

Przykładowo na oczekiwanie klienta, aby uczestnicy otrzymali zadanie integracyjne wykorzystujące telefony komórkowe sięgnęliśmy po aplikację Snapchata.

Zadaniem uczestników było wyreżyserować i nagrać etiudy filmowe za pomocą tego narzędzia. W przypadku tego wydarzenia etiudy miały dotyczyć wartości korporacyjnych klienta, ale równie ich kanwą mogą być zasady obowiązuje w zespole, cele  które są stawiane przed zespołem bądź zespół stawia sobie etc.

Odpowiednie rekwizyty,  konsultacja zawodowego youtubera oraz charakteryzatora sprawiła, że wydarzenie było fajne i profesjonalne zarazem. Powstałe nagrania trafiły do intranetu firmowego i stały się elementem employer brandingu skierowanego do pracowników firmy.

Z reguły integracja to szereg zadańh, ułożonych w nieprzypadkowej kolejności. Każde z zadań nie może być kosztowne na poziomie przygotowania i realizacji.

Wyobraźnia pozwala zaprojektować nawet bardzo wymyślnie przedsięwzięcia, ale warto pamiętać o budżecie przewidzianym na spotkanie integracyjne.

Zwykle sekwencję zadań tworzą zarówno low-budget’owe zadania przemieszane z wisienkami na torcie – tymi projektami bardziej premium.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Minęły już lata, kiedy szef miał całkowitą władzę decyzyjną, a pracownicy byli jedynie podporządkowani jego zarządzeniom. Mimo że taka hierarchia nadal istnieje w wielu firmach i polega na tym modelu biznesowym, myślenie poszło naprzód. Badania dowiodły, że empowerment jest korzystny dla przedsiębiorstw w wielu kwestiach.

W każdej firmie znajdą się pracownicy którzy, częściej lub rzadziej, nie są w stanie się ze sobą dogadać. Nie ważne czy dana kłótnia pojawiła się przez różnice poglądów, osobowości, stylu życia czy przez inny mniej lub bardziej ważny czynnik, czasem pracownicy nie potrafią się odpowiednio porozumieć.

Gallup odkrył, że jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmują firmy, jest zwyczajnie wybór menadżera. Jednak analitycy sugerują, że firmy zazwyczaj źle podchodzą do tego zadania: w 82% przypadków nie wybierają właściwego kandydata z odpowiednim talentem do pracy.

Patrick Lencioni, w książce „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” opisuje model pięciu wzajemnie powiązanych ze sobą problemów utrudniających pracę zespołową.

Ogólnie rzecz biorąc, zarządzanie czasem odnosi się do rozwoju procesów i narzędzi, które zwiększają wydajność i produktywność - jest to pożądane w biznesie, ponieważ dobre zarządzanie czasem rzekomo poprawia wyniki finansowe.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.