10 największych integracyjnych koszmarków

Szef chce żebyśmy pracowali bardziej efektywnie, zostali przyjaciółmi i tworzyli nierozrywalne więzi, które przeniesiemy do życia zawodowego. Bierze się za organizowanie rozrywki, która będzie niezapomnianą przygodą, która zbuduje pozytywne relacje wśród współpracowników.

2 stycznia 2019
zdjęcie - 10 największych integracyjnych koszmarków

Team building - 10 największych integracyjnych koszmarków

Szef chce żebyśmy pracowali bardziej efektywnie, zostali przyjaciółmi i tworzyli nierozrywalne więzi, które przeniesiemy do życia zawodowego. Bierze się za organizowanie rozrywki, która będzie niezapomnianą przygodą, która zbuduje pozytywne relacje wśród współpracowników.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Oto przegląd dziesięciu najbardziej nielubianych sposobów integracji:

  1. Gry, w których mówimy szczerze co o sobie myślimy. Niby ważnym jest żeby być prawdomównym, ale może jednak nie mówić wszystkiego? Może pani Krysia z kadr nie chce wiedzieć, że wszyscy śmieją się z jej fryzury? Fatalnym pomysłem jest gra w Dwa kłamstwa i jedną prawdę - z relacji internetowych wynika, że może to skończyć się awanturą, łzami i w ostateczności rozstaniem z firmą.
  2. Jazda konno jest wspaniałą aktywnością, ale z pewnością nie dla całkowitych amatorów. Jeżeli planujemy po godzinnym przeszkoleniu udać się na wycieczkę po łąkach i lesie to zastanówmy się dwa razy co chcemy osiągnąć. Niewiele osób da sobie radę z taką wycieczką po pierwszym kontakcie z koniem. U wielu osób konie mogą wzbudzić przerażenie, nie będą w stanie opanować podstawowych komend i wyjazd zamiast relaksem będzie wielkim stresem.
  3. Wszelkie aktywności wymagające rozbierania. Nikt nie chce oglądać swojego szefa w slipkach, sami też pewnie nie chcemy wyskakiwać z garnituru czy garsonki i prezentować wdzięków w bikini lub krótkich spodenkach. Wyjazd firmowy do ciepłych źródeł albo basenów może być dla wielu osób krępujący. Wybierajmy coś co wymaga pełniejszego ubioru.
  4. Wyścigi z jajkiem, które właściwie mają być symbolem wszystkich ośmieszających zabaw. Możliwe, że świetnie bawimy się przy zawodach na najszybsze zjedzenie paluszka rybnego albo wyścigu z jajkiem umieszczonym na łyżeczce, która znajduje się w ustach, ale nie każdy może tęsknić za przedszkolem. Takie zabawy zostawmy na oczepiny podczas wesela.
  5. Wszystkie imprezy gdzie spożycie alkoholu przekroczy normę. W Polsce to jeszcze nic zawstydzającego dla wielu osób, ale zastanówmy się czy chcemy imprezę firmową skończyć w stanie, po którym koledzy będą musieli przypominać nam nasze wyczyny. Wszelkie mocne alkohole zostawmy na prywatne okazje.
  6. Wszystkie aktywności, które nie są dostosowane do wieku. Jeżeli średnia wieku pracowników to 50+ to nie organizujmy im spływu dziką rzeką lu skoków ze spadochronem. Młodsi pracownicy raczej nie będą ekscytować się podczas gry w bierki. Może to stereotypy, ale warto zrobić rozeznanie co sprawi pracownikom największą przyjemność i jak najmniejszy problem.
  7. Zabawa polegająca na upadaniu do tyłu podczas gdy drugi pracownik ma nas złapać. Wygląda świetnie, ma budować poczucie więzi, zaufanie, wzbudzać wyższe emocje. Tak naprawdę sprawdza tylko refleks, nie wymaga praktycznie żadnego zaangażowania, efekt końcowy nie jest mierzalny. Każdy rozejdzie się do swoich pokoi i zapomni o tej zabawie w 5 minut.
  8. Zawody sportowe połączone z prawdziwą rywalizacją. Nie chodzi o zabawy, mecze siatkówki na wyjeździe. Są firmy, które rozdają swoim pracownikom karnety na siłownię, do klubów sportowych i wymagają od nich realnych osiągnięć. Nie każdy jest wielkim fanem sportu, jedni są bardziej sprawni inni mniej. Mierzenie aktywności pracowników i kontrolowanie postępów nie jest dobrym pomysłem.
  9. Karaoke. Jest już tak oklepanym pomysłem, że raczej nie wzbudzi większych emocji. Wyjścia na karaoke łączą się też z alkoholem ponieważ wiele osób nie zaśpiewa przed 50 osobami na trzeźwo. Jeżeli to ma na celu ośmieszenie kogoś to darujmy sobie ten pomysł.
  10. Żeglowanie - to doskonały pomysł jeżeli nikt nie ma choroby morskiej. Zróbmy rozeznanie czy wszyscy pracownicy dobrze znoszą podróże morskie, czy nie mają lęku przed otwartą wodą. Nie pozwólmy także aby pracownicy sami obsługiwali łodzie. Bezpieczniej będzie jeżeli obsługę stanowić będzie wykwalifikowany personel.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

W dniu dzisiejszym nie wyobrażamy sobie życia codziennego bez internetu. Do tego aby z niego korzystać w chwili obecnej nie potrzebujemy komputera , wystarczy jedynie telefon. Dlatego tak chętnie korzystamy z niego w pracy i w domu, w łazience, łóżku, na plaży, wszędzie możemy zabrać go ze sobą. To powoduje, że w każdej chwili możemy sprawdzić co się dzieje na całym świecie, a najważniejsze jest to, że w każdej chwili możemy połączyć się z naszymi znajomymi na forach internetowych i portalach społecznościowych.

Co motywuje pracownika do działania? Oczywiście, przede wszystkim pensja. Jednak Amerykanin Daniel H. Pink twierdzi, że to już nie wystarcza. System motywacyjny oparty wyłącznie na zasadzie nagrody i kary, nazywany przez Pinka motywacją 2.0 musi być wzmocniony motywacją 3.0 – motywacją wewnętrzną. Jak ją odnaleźć?

Teoria reaktancji opisuje i wyjaśnia zjawisko oporu psychicznego. Jej podstawowe założenie brzmi: ludzie reagują odruchowym sprzeciwem na narzucane im zakazy, ograniczenia, ale i zmiany. Dla zarządzających zmianą w firmie znajomość teorii reaktancji może być dobrym narzędziem do opanowania emocji pracowników, podczas implementacji innowacyjnych rozwiązań.

Trójkąt kompetencji to narzędzie, który w przejrzysty sposób obrazuje, jakie elementy składają się na kompetencje zawodowe. To są trzy czynniki: wiedza, umiejętności i motywacja.

Nazwa tej metody diagnozy pochodzi od sposobu jej zastosowania, tj. zbierania informacji, jak funkcjonuje w organizacji dany pracownik według osób z bliższego i dalszego otoczenia.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.