Szkolenia outdoor - metody pomiaru efektów

Wielu ludziom wydaje się że szkolenia outdoorowe ulegają zakończeniu wraz z chwilą powrotu do domu. To dość błędne przekonanie, bowiem przez wielu pracodawców sam wyjazd uznawany jest dopiero za początek takiego szkolenia.

19 grudnia 2018
zdjęcie - Szkolenia outdoor - metody pomiaru efektów

Szkolenia outdoor - metody pomiaru efektów

Wielu ludziom wydaje się że szkolenia na zewnątrz ulegają zakończeniu wraz z chwilą powrotu do domu. To dość błędne przekonanie, bowiem przez wielu pracodawców sam wyjazd uznawany jest dopiero za początek takiego szkolenia.

Jako że przedsiębiorstwa ponoszą bardzo duże koszt takich integracji pomiędzy zespołem, muszą zapewnić sobie jak najwięcej korzyści po to, by inwestycja okazała się trafiona i przyniosła oczekiwany skutek. Wiele firm korzysta z jednej z trzech powszechnie dostępnych metod pomiaru skuteczności przeprowadzonego szkolenia.

Pierwsza metoda pomiarowa opiera się na miernikach energii organizacyjnej, które stanowią połączenie różnego rodzaju ankiet, kwestionariuszy czy testów psychologicznych, które pracownicy wypełniają nie tylko w trakcie wyjazdu ale również i po jego zakończeniu kiedy wracają na swoje miejsca pracy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Projektując szkolenia team building dokładamy staranności w doborze aktywności dla uczestników, wyborze charyzmatycznego prowadzącego oraz profesjonalnej ekipy wspierającej i animującej wydarzenie.

Firmowe imprezy integracyjne to nasza specjalność! Sprawdź sam:

Pytania układają najczęściej doświadczeni psychologowie, którzy bardzo wnikliwie analizują każdy kwestionariusz przedstawiając wyniki i obserwacje odnośnie każdego z pracowników pracodawcy.

Pytania są bardzo różne, jednak wszystkie opierają się na zagadnieniach w jakimś stopniu związanych z motywacją do pracy, komunikacją pomiędzy pracownikami, problematyką relacji międzyludzkich w miejscu pracy, organizacji pracy, podziału zadań itp.

Wskaźnik rotacji to druga metoda za pomocą której można mierzyć poziom efektów po szkoleniach typu outdoor. W tej metodzie chodzi o sprawdzenie rotacji pracowników po przeprowadzonym szkoleniu. Dla przykładu: w firmie A rotacja pracowników w ciągu roku wynosiła 15%.

Po szkoleniach poziom ten spadł do niespełna 8 % Dla pracodawcy oznacza to dość pokaźne oszczędności, bowiem nie musi ponosić kosztów związanych z zatrudnieniem nowych pracowników ( rekrutacji, badań, przeszkolenia).

Jeśli więc wskaźnik rotacji jest wyraźnie niższy oznacza to, że inwestycja w wyjazd firmowy okazała się bardzo dobrym posunięciem.

Ostatnią trzecią metodą jest miernik efektywności procesów, który jest pewnym połączeniem dwóch poprzednich sposobów mierzenia efektywności przeprowadzonego szkolenia.

Trzecia metoda nie opiera się na jakiś konkretnych wyliczeniach, bowiem sukcesem dla pracodawcy jest to, jak widzi zgrany i bardzo dobrze współpracujący ze sobą zespół, który realizuje w sposób zadowalający powierzone im przez zwierzchnika zadania.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Psychologowie społeczni wyróżnili trzy strefy mentalne, między którymi przemieszcza się człowiek w trakcie swojego życia. Są to strefy: komfortu, rozwoju i paniki. W której strefie najlepiej przebywać, kiedy wykonuje się zawodowe obowiązki?

Teoria motywacji herzberga, nazywana rownież dwuczynnikową teorią Herzberga, jest jedną z klasycznych teorii motywacji, opierającą się na podziale czynników motywujących na dwie grupy: czynniki higieny i czynniki motywujące.

W powieści „Man’s Search for Meaning (Człowiek szukający sensu)”, Viktor Frankl wspomina iż osoby które najlepiej zarządzały swoim życiem w obozie, potrafiły też w idealny sposób kontrolować swoje zachowanie i uczucia.  Frankl wiedział że nawet w najgorszych możliwych warunkach, człowiek może przetrwać jeśli jest odporny psychicznie i posiada odpowiednie nastawienie.

Dawne techniki sprzedaży nie sprawdzają się już w dzisiejszym biznesie. Klienci są bardziej wykształceni niż kiedykolwiek i mają wiele możliwości do wyboru. A w szczególności nie znoszą być namawiani do kupna. Nowoczesna sprzedaż koncentruje się przede wszystkim na sztuce komunikacji i znajdowaniu wzajemnych korzyści. Najlepiej sprzedające się techniki sprzedaży, opisane poniżej, są oparte na tych zasadach. Wypróbuj je, aby sprawdzić, która pasuje do twojej firmy.

Słuchanie jest prawdopodobnie najważniejszym elementem komunikacji międzyludzkiej. Nasza umiejętność słuchania dobrze wpływa na jakość wszystkich naszych relacji, nie tylko z rodziną i przyjaciółmi, ale i w miejscu zatrudnienia, wpływa również na skuteczność i jakość naszej pracy. W naszym życiu angażujemy się w wiele rozmów z przyjaciółmi, współpracownikami i członkami naszej rodziny. Jednak przez większość czasu nie słuchamy tak dobrze, jak moglibyśmy, a czasem powinniśmy.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.