Czym różni się coaching od mentoringu

Coaching od mentoring różni się już w samym nazewnictwie. Z angielskiego, pierwszy termin oznacza „trenowanie”, bycie pod czyimś wyspecjalizowanym okiem, bycie trenowanym, szkolonym w jakimś aspekcie.
Klient, dzięki pomocy coacha, definiuje własne cele i uczy się, przy użyciu odpowiednich narzędzi i ćwiczeń, dążyć do nich. Coach to najzwyczaj trener, który ma na celu przeprowadzenie nas przez proces ulepszania samego siebie, oraz ustalania własnych priorytetów, marzeń i wartości.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak delegować i motywować zespół? Jak skutecznie zarządzać projektami? Jak zostać sprawnym liderem w firmie? Jak budować zaangażowanie w zespole? Sprawdź nasze szkolenia menadżerskie np: szkolenie zarządzanie zespołem, szkolenie project manager. Sprawdź je.
Mentoring natomiast, wywodzi się od słowa „mentor„, które po polsku znaczy praktycznie to samo, co po angielsku, a więc nie ma potrzeby wyjaśniania go.
Mentor jest więc osobą, którą podziwiam, naśladujemy i dążymy do bycia tak samo dobrym w określonej dziedzinie. Mentoring polega więc na pobieraniu wiedzy od mentora, uczeniu się na jego błędach i pobieraniu nauk, które wynikają z jego doświadczenia.
Tym sposobem uczymy się dotarcia do sukcesu, który odniósł mentor, bez konieczności przechodzenia przez takie same trudności.
Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















