Manager, co to znaczy?
Organizacje biznesowe są strukturami hierarchicznymi. Manager tradycyjnie jest stanowiskiem o mniejszym zakresie obowiązków i odpowiedzialności od dyrektora.

Organizacje biznesowe są strukturami hierarchicznymi. Manager tradycyjnie jest stanowiskiem o mniejszym zakresie obowiązków i odpowiedzialności od dyrektora. Pełni on funkcje związanym z zarządzaniem działem lub projektem wewnątrz organizacji. Jego rola może zostać porównana do mostu, łączącego wyższe szczeble kierownicze z resztą pracowników.
Mówiąc precyzyjniej manager zajmuje się praktyczną stroną realizacji planów i strategii powstających w zarządzie przedsiębiorstwa. To trudne zadanie, ponieważ jest zobowiązany przez wyższych szczeblem dyrektorów czy nawet właściciela firmy do dotrzymywania celów i terminów, i jednocześnie do jego kompetencji dochodzi zapewnianie środków i wydawanie bezpośrednich poleceń pracownikom niższego szczebla.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Wybierz nasze szkolenia.
Dowiesz się m.in. jak budować zespół, jak wzmocnić motywację w sobie i organizacji, jak utrzymać najlepszych pracowników w firmie, jak skutecznie zarządzać projektami wg PMI.
W większości wypadków większe firmy zatrudniają wielu managerów, których podział zadań jest skonkretyzowany i dotyczy jednej dziedziny funkcjonowania przedsiębiorstwa, w mniejszych jednak manager może być odpowiedzialny za wiele różnych działów i dziedzin, na przykład poza funkcjami związanymi z zarządzaniem zespołem może być odpowiedzialny zatrudnianie i zwalnianie pracowników. W większych firmach zwykle tylko rekomenduje konkretne kroki, realizowane przez dział kadr.
Dobry manager musi posiadać zdolności przywódcze, wysokie kompetencje komunikacyjne, umiejętność współpracy oraz wiedzę o finansach. Jest to jedna z najbardziej wymagających posad w biznesie.
Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej