Coaching kadry kierowniczej

zdjęcie - (the_title())

    Ta przełomowa książka wyjaśnia 7-stopniowy model coachingu ACHIEVE, który skupia się na najważniejszych umiejętnościach w tej dziedzinie. Oprócz tego autorzy opisują znany system GROW, opierając się na obszernych badaniach oraz licznych konsultacjach z innymi ekspertami. Poprzez szeroko rozwinięte studia przypadków i przykłady z życia wzięte, książka dostarcza nam efektywny model dla trenerów, dzięki któremu ich szkolenia i sesje treningowe staną się ustrukturyzowane i dopracowane w każdym detalu.

    Poza tym, podręcznik oferuje wartościowe wskazówki dla profesjonalistów z dziedziny HR i menedżerów, zarówno w zakresie oceny trenerów zewnętrznych, jak i rozwoju własnego (szczególnie umiejętności coachingowych).

    Autorzy książki twierdzą, iż executive coaching to sztuka i nauka skupiająca się na rozwoju osobistym i zawodowym, zdobywaniu wiedzy oraz poprawie wydajności menedżerów i dyrektorów, przede wszystkim dzięki autentycznemu zachowaniu. Podręcznik ten uznawany jest za praktyczny i dobrze zorganizowany przewodnik. Jest obiektywny i opiera się na badaniach.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze szkolenia.
    Jak prawidłowo oceniać pracowników? Czy przywództwa można się nauczyć? Jak zostać charyzmatycznym liderem? Jak budować zaangażowanie w firmie?

    Zapraszamy.



    Zapoznaje czytelnika z podstawami, dzięki którym może rozwijać swoje umiejętności i zwiększać doświadczenie jako wartościowy trener. Nie tylko wyjaśnia wszystkie teorie i techniki, ale także ukazuje studia przypadków prosto z życia codziennego wraz z ich zastosowaniem.

    Książka podzielona jest na cztery części. Część pierwsza stanowi ogólne wprowadzenie do tematu. Aby ułatwić czytelnikom korzystanie z podręcznika, autorzy porównali go do czytania menu w restauracji. „Przez samo przeczytanie menu twój apetyt nie zostanie zaspokojony. Aby w pełni z niego skorzystać, musisz czytać, wybierać, a potem jeść”. W tej części znajdziemy także osiem czynników, które przyczynią się do rozwoju coachingu.

    Część druga zapoznaje nas z  kluczowymi zdolnościami prowadzącymi do efektywnego coachingu – budowanie relacji międzyludzkich, uważne słuchanie, kreatywne i odważne zadawanie pytań, szczere odpowiedzi, jasne wyznaczanie celów, użycie intuicji i obecność. Doświadczony i odnoszący sukcesy trener powinien wykorzystać mieszankę tych siedmiu umiejętności.

    To właśnie odpowiednie połączenie tych fundamentalnych funkcji, ich intensywności i jednoczesnej gry sprawia, że możemy rozróżnić od siebie rozmowę między trenerami i normalny dialog pomiędzy kolegami z pracy.

    Trzecia część książki jest zdecydowanie najistotniejsza. Wyjaśnia poszczególne kroki w modelu ACHIEVE. Używając systemu GROW jako punktu wyjściowego (Cel, Rzeczywistość, Możliwość i Co dalej?), autorzy skonstruowali model ACHIEVE (Oceń aktualną sytuację, Wykreuj opcję metodą burzy mózgów, Sprecyzuj cel, Zainicjuj opcje, Ewaluuj opcje, Zaprojektuj działania, Motywuj (wzbudzaj entuzjazm)).

    W tej części opisują każdy z tych elementów bardzo szczegółowo i uzupełniają te opisy o opinie z punktu widzenia klientów i praktyczne przykłady. Dzięki usystematyzowaniu tej wiedzy, model staje się jasny i dobrze zrozumiały dla: organizacji, które wprowadzają go, aby osiągnąć mierzalne i trwałe wyniki i aby zwrot z inwestycji w coaching był większy niż wydatki; trenerów, którzy chcą popracować nad swoją wydajnością.

    Profesjonaliści z dziedziny HR i ich firmy mają do czynienia z coraz to większą ilością ofert z zakresu coachingu i coraz trudniej jest im wybierać pomiędzy nimi, zważając na ilość kryteriów, którymi muszą się kierować. Ta książka stanowi świetną pomoc dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, czego oczekiwać i czego szukać u dobrego trenera.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.