Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

zdjęcie - (the_title())

    „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” to jedna z najbardziej wpływowych książek z dziedziny komunikacji. Pierwszy raz została opublikowana w 1936 r., ale mimo to nadal cieszy się bardzo dużą popularnością wśród czytelników.

    Została ona podzielona na sekcje. Pierwsza z nich, zatytułowana „Podstawowe techniki radzenia sobie z ludźmi”, zawiera wiele praktycznych wskazówek i porad z tego zakresu. Pierwsza z nich to: „Jeśli chcesz zebrać miód, nie niszcz ulu” – wiele osób niezbyt dobrze radzi sobie z krytyką, potępieniem, narzekaniem, więc jeśli kiedyś będziesz chciał kogoś skrytykować, po prostu ugryź się w język i powstrzymaj się od tego.

    Dzięki temu, unikniesz niepotrzebnych negatywnych emocji w konwersacji, emocji, które prędzej czy później do ciebie wrócą, ponieważ inni ludzie zaczną mieć o tobie gorsze zdanie. Kolejna rada to wielki sekret radzenia sobie z ludźmi – wypowiadaj się o innych w pozytywny sposób, kiedy tylko masz okazję. Pomyśl, co miłego możesz powiedzieć o każdej osobie, którą znasz i następnie wykorzystaj to w odpowiednich sytuacjach.

    Kolejna wskazówka to: „Ten, kto może to zrobić, ma przed sobą cały świat. Ten, kto nie może, podąża samotną drogą” – spraw, że inni się tobą zainteresują wykorzystując rzeczy, które są dla nich przydatne. Na przykład, tworząc list motywacyjny, nie pisz „chcę tę pracę”, tylko uargumentuj swój wybór posady opisem swoich dobrych cech i umiejętności.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy do udziału w szkoleniu z komunikacji. Dzięki temu szkoleniu rozwiniesz m.in.: umiejętność wyrażania swoich myśli w sposób prosty i precyzyjny, umiejętność aktywnego słuchana, umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenia z rozwoju osobistego, szkolenie pewność siebie w biznesie.



    Następna sekcja została zatytułowana: „Sześć sposobów na to, aby ludzie cię lubili”. Jeden z nich brzmi: „Zrób to, a będziesz wszędzie mile widziany” – może być uznawany za jeden z najbardziej wymagających, szczególnie dla introwertyków. Carnegie uważa, że powinniśmy być autentycznie zainteresowani innymi osobami. Na początek, dobrze jest stać się uważnym słuchaczem i myśleć o tym, co mówią inni ludzie – czy to wnosi cokolwiek do mojego życia? Czy to ma dla mnie sens?

    Następnie, możemy spróbować wyrazić to, do czego udało nam się dojść – to pokazuje, że interesuje nas to, o czym mówią ludzie dookoła nas. Ważne jest również, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie – przede wszystkim należy się uśmiechać, ale czasem może okazać się to trudniejsze niż się wydaje. Dlatego najlepiej jest witać ludzi w pozytywny sposób poprzez wyobrażanie sobie rzeczy, które nas uszczęśliwiają. Dzięki temu znacznie łatwiej jest o uśmiech.

    Sekcja trzecia nosi tytuł: „Jak przekonać ludzi do swojego sposobu myślenia”. Przede wszystkim – „Nie możesz wygrać kłótni” – więc tej kłótni unikaj. Jeżeli wydaje się, że zaraz rozmowa się w nią przeistoczy, należy zgrabnie złagodzić sytuację i iść dalej. Powtarzanie takiego zachowania świadczy o twojej racjonalności i opanowaniu. Jak natomiast uniknąć wrogów? Najprostszym sposobem, aby tych wrogów sobie narobić jest stwierdzenie, że ktoś mówi lub robi coś źle. Zamiast tego, może warto powiedzieć „Nigdy wcześniej nie myślałem o tym w ten sposób” i zadawać pytania, niezależnie od tego, czy zgadzasz się z czyjąś opinią, czy nie.

    Sekcja czwarta to: „Bądź liderem. Jak zmieniać ludzi bez obrażania ich.” W tej części książki dowiemy się, między innymi, jak krytykować bez wzbudzania przy tym nienawiści – jeśli chcesz coś skrytykować, spróbuj zrobić to w niebezpośredni sposób, na przykład poprzez oferowanie pozytywnego rozwiązania zmierzającego w trochę innym kierunku.

    Jeśli jesteś introwertykiem albo po prostu czasami masz problemy z komunikowaniem się z innymi ludźmi, ta książka jest dla ciebie. Warto spędzić trochę czasu na praktycznym stosowaniu podanych rad, dzięki czemu z czasem zauważymy, że rozmowy z innymi nie sprawiają nam już problemów i nie czujemy się przy tym zdenerwowani i niepewni.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.