Menedżer jako coach

zdjęcie - (the_title())

    Bycie menedżerem to trudne zadanie i jeśli nasze polecenia i instrukcje nie są traktowane na tyle poważnie, a do tego nie wiemy, jak skutecznie kontrolować nasz zespół, jakie alternatywne rozwiązania nam pozostają? Mówienie ludziom, żeby poczuli się „silniejsi” nie wystarczy.

    Zaangażowanie pracowników to obecnie najbardziej problematyczna kwestia w organizacjach, które chcą szkolić swój personel, a jednocześnie wymagają, aby podwładni odnosili sukcesy na rynku. Z drugiej strony stanowi ono ten najważniejszy element, który sprawia, że efektywność pracowników się zwiększa, są autentycznie zaangażowani w swoje zadania i dążą do osiągnięcia strategicznych celów firmy, a do tego efekty ich pracy są naprawdę imponujące. Niewielu organizacjom udaje się to osiągnąć, ale wszystkie bardzo tego pragną.

    Książka „Menedżer jako coach” pokazuje nam jak, krok po kroku, stać się dobrym menedżerem i osiągać sukcesy. Przede wszystkim należy zredukować stres, pomóc pracownikom w rozwijaniu kluczowych umiejętności, stworzyć kulturę zaangażowania i popracować nad poprawą ogólnych wyników finansowych firmy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.



    Coaching to jedna z metod, która wpływa na zwiększenie zaangażowania, a stosowanie jej zasad w kierownictwie ma liczne plusy: wpływa na rozwój osobisty pracowników, dzięki czemu pracują nad przydatnymi w firmie umiejętnościami, są oni oddani swojej pracy i wkładają w nią dużo wysiłku.
    Książka składa się z 10 rozdziałów, w tym między innymi: „Co nam przeszkadza: półprawdy i mity”, „Jak coaching pomaga rozwiązywać problemy w dziedzinie zarządzania”, „Zadawanie pytań i udzielanie informacji zwrotnej”, „OSKAR w akcji”, „OSKAR w firmie”.

    Autorzy książki skupiają się na dokładnym opisie tej metody treningowej, zaczynając od wyzwań rzuconych wielu tradycyjnym założeniom dotyczącym technik zarządzania. Przykładowo, wprowadzają system oceniania OSCAR. Wpływa on na wyniki grupy: skróty O (Outcome – wynik) i S (Situation – sytuacja) to czynniki podobne do tych w modelu GROW (Goal – cel, Reality - rzeczywistość, Options - opcje, Way forward – wola).

    Jednak wprowadzenie skrótu C (Choices and Consequences – wybory i ich konsekwencje) sprawia, że jest on bardziej dostosowany do zarządzania. Ryzyko definiują jako każdą rzecz, która uniemożliwia nam osiągnięcie pożądanego wyniku, a dodatkowo zachęcają, aby przyjrzeć się jego zaletom i wadom. Każda decyzja to nasz własny wybór.

    Wiedza może być więc definiowana jako umiejętność przewidywania konsekwencji naszych wyborów jeszcze przed dokonaniem ich. Dzięki modelowi OSCAR są one rozsądniejsze. Skrót R (Review – przegląd) to znacznie mocniejszy i bardziej stanowczy proces dla menedżera niż W (Way forward) w systemie GROW.

    Porzez stałe używanie modelu OSCAR, stajemy się szanowanymi menedżerami, a nasza lojalna grupa pracowników zawsze wykonuje powierzone zadania w odpowiednim czasie. Jesteśmy zorientowani w tym, co dzieje się dookoła nas, w środowisku firmy, ponieważ dzięki relacjom budowanym z podwładnymi przez coaching, nie boją się oni z nami rozmawiać na żaden temat. Podejmujemy szybkie, konkretne decyzje kiedy jest taka potrzeba. Nasze cele mogą być inspiracją dla innych. Jeśli chcemy wiedzieć jak tego dokonać, ta książka jest obowiązkową lekturą.

    Jej dużym atutem jest to, że opisywane przykłady pochodzą z życia codziennego i rzeczywiście dane metody coachingu stosowane były w firmach przez menedżerów. To bardzo poszerza horyzonty i sprawia, że liderzy znacznie lepiej radzą sobie w zarządzaniu ludźmi. Zestawienie wielu przekonujących argumentów umożliwia rozwój osób indywidualnych, jak i całych organizacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.