Menedżer jako coach

Autor: Jenny Rogers

8 grudnia 2017
zdjęcie - Menedżer jako coach

Bycie menedżerem to trudne zadanie i jeśli nasze polecenia i instrukcje nie są traktowane na tyle poważnie, a do tego nie wiemy, jak skutecznie kontrolować nasz zespół, jakie alternatywne rozwiązania nam pozostają? Mówienie ludziom, żeby poczuli się „silniejsi” nie wystarczy.

Zaangażowanie pracowników to obecnie najbardziej problematyczna kwestia w organizacjach, które chcą szkolić swój personel, a jednocześnie wymagają, aby podwładni odnosili sukcesy na rynku. Z drugiej strony stanowi ono ten najważniejszy element, który sprawia, że efektywność pracowników się zwiększa, są autentycznie zaangażowani w swoje zadania i dążą do osiągnięcia strategicznych celów firmy, a do tego efekty ich pracy są naprawdę imponujące. Niewielu organizacjom udaje się to osiągnąć, ale wszystkie bardzo tego pragną.

Książka „Menedżer jako coach” pokazuje nam jak, krok po kroku, stać się dobrym menedżerem i osiągać sukcesy. Przede wszystkim należy zredukować stres, pomóc pracownikom w rozwijaniu kluczowych umiejętności, stworzyć kulturę zaangażowania i popracować nad poprawą ogólnych wyników finansowych firmy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.

Mogą Cię również zainteresować: zarządzanie projektami szkolenie dofinansowane, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.



Coaching to jedna z metod, która wpływa na zwiększenie zaangażowania, a stosowanie jej zasad w kierownictwie ma liczne plusy: wpływa na rozwój osobisty pracowników, dzięki czemu pracują nad przydatnymi w firmie umiejętnościami, są oni oddani swojej pracy i wkładają w nią dużo wysiłku.
Książka składa się z 10 rozdziałów, w tym między innymi: „Co nam przeszkadza: półprawdy i mity”, „Jak coaching pomaga rozwiązywać problemy w dziedzinie zarządzania”, „Zadawanie pytań i udzielanie informacji zwrotnej”, „OSKAR w akcji”, „OSKAR w firmie”.

Autorzy książki skupiają się na dokładnym opisie tej metody treningowej, zaczynając od wyzwań rzuconych wielu tradycyjnym założeniom dotyczącym technik zarządzania. Przykładowo, wprowadzają system oceniania OSCAR. Wpływa on na wyniki grupy: skróty O (Outcome – wynik) i S (Situation – sytuacja) to czynniki podobne do tych w modelu GROW (Goal – cel, Reality - rzeczywistość, Options - opcje, Way forward – wola).

Jednak wprowadzenie skrótu C (Choices and Consequences – wybory i ich konsekwencje) sprawia, że jest on bardziej dostosowany do zarządzania. Ryzyko definiują jako każdą rzecz, która uniemożliwia nam osiągnięcie pożądanego wyniku, a dodatkowo zachęcają, aby przyjrzeć się jego zaletom i wadom. Każda decyzja to nasz własny wybór.

Wiedza może być więc definiowana jako umiejętność przewidywania konsekwencji naszych wyborów jeszcze przed dokonaniem ich. Dzięki modelowi OSCAR są one rozsądniejsze. Skrót R (Review – przegląd) to znacznie mocniejszy i bardziej stanowczy proces dla menedżera niż W (Way forward) w systemie GROW.

Porzez stałe używanie modelu OSCAR, stajemy się szanowanymi menedżerami, a nasza lojalna grupa pracowników zawsze wykonuje powierzone zadania w odpowiednim czasie. Jesteśmy zorientowani w tym, co dzieje się dookoła nas, w środowisku firmy, ponieważ dzięki relacjom budowanym z podwładnymi przez coaching, nie boją się oni z nami rozmawiać na żaden temat. Podejmujemy szybkie, konkretne decyzje kiedy jest taka potrzeba. Nasze cele mogą być inspiracją dla innych. Jeśli chcemy wiedzieć jak tego dokonać, ta książka jest obowiązkową lekturą.

Jej dużym atutem jest to, że opisywane przykłady pochodzą z życia codziennego i rzeczywiście dane metody coachingu stosowane były w firmach przez menedżerów. To bardzo poszerza horyzonty i sprawia, że liderzy znacznie lepiej radzą sobie w zarządzaniu ludźmi. Zestawienie wielu przekonujących argumentów umożliwia rozwój osób indywidualnych, jak i całych organizacji.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.