Mówca doskonały

Wystąpienia publiczne w praktyce

Autor: Jakub Urlich

2 stycznia 2018
zdjęcie - Mówca doskonały

Jedną z najważniejszych umiejętności w biznesie jest przemawianie do grupy z pewnością siebie i kompetencją. Nie jest to takie proste, jak na początku może się wydawać. Książka „Mówca doskonały” to podręcznik pełen technik wystąpień publicznych i pracy głosem. Pokazuje jak odpowiednio tworzyć konspekty takich prezentacji oraz radzi w jaki sposób zwalczyć stres. Zwraca uwagę na mowę ciała oraz język, jakim należy się posługiwać.

Podręcznik został podzielony na trzy części: „Pięć umiejętności dobrego mówcy (A w niej: Co chcesz osiągnąć? Profesjonalne Przygotowanie; Przyciągające Rozpoczęcie; Przejrzysty Przekaz; Perswazyjny Język; Porywające Zakończenie)”, „Najczęściej stosowane rodzaje wystąpień biznesowych – porady (Prezentacja handlowa; Prezentacja idei; Deklaracja polityki; Raport; Wykład (prezentacja szkoleniowa); Przemówienie kryzysowe; Testimonial (świadectwo)”, „Jak jeszcze możesz udoskonalić swoją prezentację: Jak przemawiać interesująco; Jak podawać liczby w prezentacjach? Mów prosto i po polsku! Siła metafory; Czego boją się kiepscy mówcy (a wielcy – po mistrzowsku wykorzystują); Co może się teraz zmienić w Twoim życiu i w Twojej pracy?”.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jeśli występujesz publicznie i chcesz pozbyć się tremy, wywołać pierwsze dobre wrażenie oraz być pewnym siebie podczas mówienia do szerszego grona odbiorców, zapraszamy na szkolenie z wystąpień publicznych z Jackiem Rozenkiem . Zobacz również: wizerunek  w miejscu pracy, sztuka-savoir-vivre.


Książka opiera się na doświadczeniach m.in. menedżerów, mówców biznesowych i polityków. Dzięki sytuacjom z życia wziętym czytelnik uczy się, jak w trakcie wystąpień wykorzystywać modulację głosu, jak w odpowiednich momentach używać inteligentnych dowcipów przy równoczesnym zachowaniu profesjonalizmu. Autorzy poruszają też temat tremy, która zrujnowała już niejedną przemowę. Pokazują, jak zwalczyć swoją nieśmiałość i stać się świetnym, zawodowym mówcą.

Główne motto autorów to „ćwiczenie czyni mistrza”. Nieprawdą jest, że dobrym mówcą trzeba się urodzić. Lata praktyki i ćwiczeń mogą rozwinąć w nas umiejętności, dzięki którym publiczność będzie słuchała nas z prawdziwym zainteresowaniem. Dlatego też do książki dołączony został ebook zawierający 65 praktycznych zadań.  Pokazują one między innymi w czym pomaga nam codzienne mruczenie oraz jak publiczność reaguje na sytuacje, w których pobudzamy ich zmysły. Poznajemy skuteczne metody pozwalające przyciągnąć uwagę słuchaczy oraz otrzymujemy informacje dotyczące tego, ile takie przemówienie powinno trwać, jak budować napięcie i wprowadzać elementy humorystyczne.

O podręczniku mówi się, że to „najlepsza książka o wystąpieniach od czasu Carnegiego”. Dale Carnegie uchodzi za prawdziwego mistrza w dziedzinie przemówień i stał się wzorem do naśladowania dla przywódców politycznych czy religijnych. Skupiał się on na trzech podstawowych elementach przemowy: początku, głównym przekazie i dogłębnej znajomości tematu.

Uważał, że jeśli mówimy o czymś, co bardzo dobrze znamy i się tym pasjonujemy to zrobimy na naszych słuchaczach piorunujące wrażenie. Wiele książek z tej dziedziny skupia się jednak na technicznych aspektach tej umiejętności. Przez to menedżerowie są przekonani, że efektywność ich wystąpień zależy od tego, ile słów umieszczą w swojej prezentacji oraz ile danych uda im się zamieścić na wykresach czy tabelkach. Dodatkowo ton ich głosu zazwyczaj jest tak monotonny, że trudno jest się skupić na treści wykładu.

Dlatego też w książce „Mówca doskonały” filozofia Carnegiego została połączona z odpowiednim warsztatem mówcy. Wystąpienia publiczne powinny stanowić przede wszystkim kontakt człowieka z drugim człowiekiem – dlatego tak ważne jest, co sobą reprezentujemy, co mówimy i kim jesteśmy. Autorzy opierają się więc na zasadach Carnegiego, które w połączeniu z praktycznymi ćwiczeniami pozwalają wypracować odpowiednie zdolności, dzięki którym staniemy się pewnymi siebie, pełnymi mocy przywódczej mówcami.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.