Psychologia konsumenta

23 listopada 2017
zdjęcie - Psychologia konsumenta

Psychologia konsumenta” to kompendium wiedzy o zachowaniach konsumenckich. Napisane przystępnym językiem, systematyzuje wiedzę w tym zakresie, podpierając ją licznymi przykładami z życia codziennego. Wyjaśnione zostały podstawowe procesy poznawcze i emocjonalne, które zachodzą w trakcie robienia zakupów.

Książka składa się z 9 rozdziałów o tytułach:

  • „Ewolucja czy rewolucja – zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów”
  • „Od nauki do praktyki – badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach”
  • „Jak konsument widzi świat – o roli procesów spostrzegania”
  • „O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów”
  • „Procesy poznawcze w badaniach marketingowych – praktyka badań konsumenckich”
  • „Serce na zakupach – procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów”
  • „Każde działanie ma jakąś przyczynę – motywacja w zachowaniach konsumentów”
  • „Postawy w zachowaniach konsumenckich”
  • „Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów”

Zachowania konsumenckie są opisane z trzech perspektyw: procesów psychologicznych, analizy nieświadomych zachowań i badań marketingowych. Wnioski z tej analizy autorki poparły wynikami badań i pokazały, w jaki sposób ta wiedza może być wykorzystana w działaniach z zakresu marketingu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.



Książka wyjaśnia między innymi: dlaczego ludzie ulegają impulsom zakupowym, w jakim stopniu są świadomi podczas dokonywania wyborów, jak wpływ wywiera na nie samo ułożenie produktów w sklepie, jakie są przyczyny niezadowolenia i frustracji klienta w wypadku nieodpowiednich decyzji konsumenckich.

Autorka uświadamia czytelników, że wpływ na ich zakupy ma między innymi to, jak widzą świat – na jakie reklamy najczęściej zwracają uwagę, a na które są całkowicie odporni, jakich sztuczek używają ich producenci żeby manipulować widownią i sprawić, że podczas zakupów ludzie sięgną po ich produkt, a nie żaden inny.  

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

9 marca 2018
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
9 marca 2018
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
2 marca 2018
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
2 marca 2018
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
26 lutego 2018
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.