Psychologiczne mechanizmy reklamy

Autor: Dariusz Doliński

21 listopada 2017
zdjęcie - Psychologiczne mechanizmy reklamy
Książka ukazuje wpływ reklamy na nasze życie codziennie. Jej autor opisuje najczęściej spotykane mechanizmy, opierając się na teoriach współczesnej psychologii oraz na najnowszych badaniach z zakresu psychologii, marketingu, zachowań konsumenckich.

Używa przystępnego języka i wzbogaca omawiane tematy o historie i anegdoty, wynikające z jego własnych doświadczeń w obszarze psychologii społecznej. W jasny i przejrzysty sposób objaśnia nawet te najbardziej skomplikowane terminy i koncepcje.

Książka składa się z 7 rozdziałów:
  • „Reklama – co może, a czego nie może”
  • „Ogólne determinanty skuteczności reklamy”
  • „Procesy poznawcze”
  • „Nastrój i emocje”
  • „Człowiek w reklamie”
  • „Zachowania konsumenckie”
  • „Reklama polityczna i społeczna”

To idealna lektura dla wszystkich osób zainteresowanych reklamą (a także jej twórców), marketingiem i naukami humanistycznymi: zarówno tych, którzy świadomie kupują rzeczy promowane w telewizji i prasie oraz tych, którzy żyją w przekonaniu, że są odporni na ten rodzaj medialnej manipulacji.

Ukazane zostały kulisy dużych kampanii reklamowych, a autor opisał wszystkie chwyty marketingowe (opierające się na sztuczkach psychologicznych), które zostały w nich użyte. Poruszony został też wątek świata polityki i sposób, w jaki osoby z tego kręgu kreują swój wizerunek publiczny.

Czytelnicy poznają też główne czynniki wpływające na skuteczność reklamy. Na początku jej twórcy ustalają grupę docelową, do której skierowany będzie dany produkt.

Kolejnym ważnym aspektem jest to, jak często reklama pojawia się w telewizji lub jakie są jej wymiary w gazetach. W przypadku prasy, jej treść powinna zostać zapisana w odpowiedni sposób – przy użyciu chwytliwego języka, który sprawi, że przykuje uwagę odbiorcy i zadziała na jego wyobraźnię. To oraz wiele innych przydatnych informacji autor przekazuje czytelnikom w ciekawy i humorystyczny sposób.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.