Młoda kobieta wchodzi do laboratorium. W przeciągu ostatnich dwóch lat zmieniła ona praktycznie każdy aspekt swojego życia. Rzuciła palenie, przebiegła maraton i awansowała w pracy. Neurolodzy odkryli, że wzorce wewnątrz jej mózgu uległy diametralnej zmianie.
Handlowcy należący do grupy Procter & Gamble badają filmiki, na których ludzie ścielą swoje łóżka. Desperacko próbują znaleźć sposób na sprzedanie nowego produktu o nazwie Febreze, który prawdopodobnie zostanie uznany za największą klapę w historii firmy. Nagle, jeden z nich odkrywa prawie niedostrzegalny wzorzec i przy małej zmianie w strategii reklamowej, zarabiają na Febreze miliard dolarów w ciągu roku.
Nieznany dotąd przez nikogo prezes przejmuje jedną z największych firm w Ameryce. Jego pierwszym poleceniem jest zajęcie się jednym, konkretnym wzorcem wśród jego pracowników – ich podejściem do bezpieczeństwa w miejscu pracy – i wkrótce firma Alcoa podbija Giełdę Papierów Wartościowych w Nowym Jorku.
Co łączy tych wszystkich ludzi? Osiągnęli oni sukces skupiając się na wzorcach kształtujących każdy aspekt naszego życia. Udało im się dzięki zmianie nawyków. W książce „Siła nawyku” reporter uhonorowany nagrodą New York Timesa zabiera nas w podróż po ekscytujących odkryciach naukowych, które wyjaśniają, skąd biorą się nawyki i jak można je zmienić. Dzięki wnikliwej inteligencji i umiejętności tworzenia ciekawych tekstów wykorzystując mnóstwo informacji naukowych, Duhigg próbuje na nowo zrozumieć naturę ludzką i potencjał, jaki w niej drzemie.
Książka została podzielona na trzy części: „Nawyki jednostek (Pętla nawyku: jak działają nawyki; Zachcianki mózgu: jak wykształcić nowe nawyki; Złota Zasada zmiany nawyku: dlaczego zachodzi transformacja”, „Nawyki skutecznych organizacji (tu między innymi: Starbucks i nawyk sukcesu: kiedy siła woli staje się automatyczna; Siła kryzysu: jak liderzy tworzą nawyki wskutek wypadków i planowania)”, „Nawyki w społeczeństwie (Kościół w Saddleback i bojkot autobusów w Montgomery: jak powstają ruchy społeczne; Neurologia wolnej woli: czy jesteśmy odpowiedzialni za własne nawyki?)”.
Dzięki lekturze dowiadujemy się, między innymi, dlaczego niektórym ludziom i firmom tak trudno wprowadzić zmiany pomimo lat prób, a innym udaje się to zrobić w jeden dzień.
Odwiedzamy laboratoria, w których neurolodzy odkrywają cały proces działania nawyków i gdzie dokładnie rozmieszczone są one w naszych mózgach. Odkryjemy, jak te odpowiednie nawyki przyczyniły się do sukcesów takich osób jak Michael Phelps (pływak z medalem olimpijskim), Howard Schultz (prezes Starbucksa), czy obrońca praw człowieka, Martin Luther King Jr. Zagłębiamy się w politykę firmy Procter & Gamble, supermarkety Target, szatnie graczy NFL oraz największe amerykańskie szpitale, aby pokazać, jak wdrażanie odpowiednich nawyków przyczyniło się do zyskania miliardów dolarów i ustanowiło granice pomiędzy sukcesem i porażką, życiem i śmiercią.
Najważniejszy przekaz tej książki jest taki: kluczem do regularnych ćwiczeń, utraty wagi, wychowania wspaniałych dzieci, byciem bardziej produktywnym, budowaniem rewolucyjnych przedsiębiorstw i prowadzeniem ruchów społecznych oraz osiągnięcia sukcesu jest zrozumienie, jak działają nawyki.
Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy – multitasking i efektywność osobista.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.