Siła nawyku

Autor: Charles Duhigg

2 stycznia 2018
zdjęcie - Siła nawyku
Młoda kobieta wchodzi do laboratorium. W przeciągu ostatnich dwóch lat zmieniła ona praktycznie każdy aspekt swojego życia. Rzuciła palenie, przebiegła maraton i awansowała w pracy. Neurolodzy odkryli, że wzorce wewnątrz jej mózgu uległy diametralnej zmianie.

Handlowcy należący do grupy Procter & Gamble badają filmiki, na których ludzie ścielą swoje łóżka. Desperacko próbują znaleźć sposób na sprzedanie nowego produktu o nazwie Febreze, który prawdopodobnie zostanie uznany za największą klapę w historii firmy. Nagle, jeden z nich odkrywa prawie niedostrzegalny wzorzec i przy małej zmianie w strategii reklamowej, zarabiają na Febreze miliard dolarów w ciągu roku.

Nieznany dotąd przez nikogo prezes przejmuje jedną z największych firm w Ameryce. Jego pierwszym poleceniem jest zajęcie się jednym, konkretnym wzorcem wśród jego pracowników – ich podejściem do bezpieczeństwa w miejscu pracy – i wkrótce firma Alcoa podbija Giełdę Papierów Wartościowych w Nowym Jorku.

Co łączy tych wszystkich ludzi? Osiągnęli oni sukces skupiając się na wzorcach kształtujących każdy aspekt naszego życia. Udało im się dzięki zmianie nawyków.
W książce „Siła nawyku” reporter uhonorowany nagrodą New York Timesa zabiera nas w podróż po ekscytujących odkryciach naukowych, które wyjaśniają, skąd biorą się nawyki i jak można je zmienić. Dzięki wnikliwej inteligencji i umiejętności tworzenia ciekawych tekstów wykorzystując mnóstwo informacji naukowych, Duhigg próbuje na nowo zrozumieć naturę ludzką i potencjał, jaki w niej drzemie.

Książka została podzielona na trzy części: „Nawyki jednostek (Pętla nawyku: jak działają nawyki; Zachcianki mózgu: jak wykształcić nowe nawyki; Złota Zasada zmiany nawyku: dlaczego zachodzi transformacja”, „Nawyki skutecznych organizacji (tu między innymi: Starbucks i nawyk sukcesu: kiedy siła woli staje się automatyczna; Siła kryzysu: jak liderzy tworzą nawyki wskutek wypadków i planowania)”, „Nawyki w społeczeństwie (Kościół w Saddleback i bojkot autobusów w Montgomery: jak powstają ruchy społeczne; Neurologia wolnej woli: czy jesteśmy odpowiedzialni za własne nawyki?)”.

Dzięki lekturze dowiadujemy się, między innymi, dlaczego niektórym ludziom i firmom tak trudno wprowadzić zmiany pomimo lat prób, a innym udaje się to zrobić w jeden dzień.

Odwiedzamy laboratoria, w których neurolodzy odkrywają cały proces działania nawyków i gdzie dokładnie rozmieszczone są one w naszych mózgach. Odkryjemy, jak te odpowiednie nawyki przyczyniły się do sukcesów takich osób jak Michael Phelps (pływak z medalem olimpijskim), Howard Schultz (prezes Starbucksa), czy obrońca praw człowieka, Martin Luther King Jr. Zagłębiamy się w politykę firmy Procter & Gamble, supermarkety Target, szatnie graczy NFL oraz największe amerykańskie szpitale, aby pokazać, jak wdrażanie odpowiednich nawyków przyczyniło się do zyskania miliardów dolarów i ustanowiło granice pomiędzy sukcesem i porażką, życiem i śmiercią.

Najważniejszy przekaz tej książki jest taki: kluczem do regularnych ćwiczeń, utraty wagi, wychowania wspaniałych dzieci, byciem bardziej produktywnym, budowaniem rewolucyjnych przedsiębiorstw i prowadzeniem ruchów społecznych oraz osiągnięcia sukcesu jest zrozumienie, jak działają nawyki.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.