Inne strony: GAMMA DISCOVER

Zaczynaj od dlaczego

Autor: Simon Sinek

zdjęcie - Zaczynaj od dlaczego

Każdego dnia przyjmujemy różne założenia, a decyzje które podejmujemy i problemy, które rozwiązujemy często się na nich opierają. Musimy być jednak ostrożni w kwestii tego, co wydaje nam się, że wiemy – to tzw. dostrzeganie prawdy.

Książka „Zaczynaj od dlaczego” uczy nas, że istnieją dwa sposoby na to, aby wpłynąć na ludzkie zachowanie: manipulacja i inspiracja.

Techniki manipulacyjne są często używane w sprzedaży i marketingu. Najbardziej powszechne przykłady to: obniżanie ceny produktu, promocje, wywoływanie strachu, aby zmusić klientów do zakupu w danym momencie i tak dalej. Wiele z tych strategii działa i dlatego tak wielu ludzi i firm z nich ciągle korzysta. Jednak często odbywa się to ich kosztem, szczególnie jeśli obniżamy ceny i potem firma ma przez to kłopoty. Techniki manipulacyjne nie prowadzą do długotrwałego sukcesu. Nie są one źródłem lojalności, ponieważ prowadzą do transakcji.

Istnieje pewna grupa ludzi, która ma mocny wpływ na innych, ponieważ ich inspiruje. Takie osoby korzystają ze wzorca, który Simon Sinek nazywa Złotym Kołem (ang. The Golden Circle). Jako profesjonalista, masz szansę osiągnąć w życiu znacznie więcej, kiedy zaczniesz zadawać sobie pytanie: dlaczego. Złote Koło oferuje alternatywną perspektywę dla istniejących założeń i wyjaśnia ona dlaczego niektórzy przywódcy i organizacje mają znacznie większy wpływ, niż pozostali.

Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.

Zobacz też:



Wszystkie firmy wiedzą CO robią. Wiedzą jakie produkty oferują klientom i sprzedają. Niektórzy ludzie i firmy wiedzą także JAK robią to, co robią. JAK jest unikalną propozycją sprzedaży. Niewiele osób jest jednak w stanie powiedzieć DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO jest naszym celem, przyczyną, czy przekonaniem – powodem, dla którego wstajemy codziennie z łóżka.

Wiele organizacji i przywódców zaczyna od pytania CO, JAK, a potem DLACZEGO. Jednak najbardziej wpływowe i inspirujące jednostki robią rzecz zupełnie przeciwną – zaczynają od DLACZEGO (cel), następnie JAK, a na koniec CO (pytanie rzeczowe). Ludzie nie kupują tego, CO robisz, ale z jakiego powodu, DLACZEGO.

W książce „Zaczynaj od dlaczego”, Simon Sinek wspomina postać Samuela Langleya, który pracował nad wynalezieniem samolotu, miał konkretny cel, ale nie odpowiedział sobie na pytanie DLACZEGO. Zdefiniował swój cel, którym było zbudowanie samolotu pod kątem pytania CO. Chciał bogactwa i sławy, takiej jak Thomas Edison czy Alexander Graham Bell. Z drugiej strony, bracia Orville i Wilbur Wright nie posiadali takich funduszy, jak Langley. Ale określili sobie pytanie DLACZEGO. Wiedzieli DLACZEGO ważne jest, aby zbudowali ten samolot.

Bracia Wright zdawali sobie sprawę, że jeśli uda im się opracować model samolotu, mogą zmienić świat. Wyobrazili sobie, jak mogą skorzystać z tego inni ludzie. Czy teraz widać różnicę pomiędzy tymi postaciami a Langleyem? Oni mieli motyw, w który głęboko wierzyli. Pomimo, że znajdowali się na przegranej pozycji, skończyli jako zwycięzcy. Zainspirowali innych do działania, ponieważ ani przez chwilę nie zwątpili w to, co robią, a nie dlatego, że manipulowali innymi, żeby zdobyć pieniądze.

Skorzystaj z dofinansowania do szkoleń z BUR
od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.

1

Wybierz interesujące Cię szkolenia z menu strony i listy naszych szkoleń

2

Skontaktuj się z nami przez formularz na stronie wybranego szkolenia albo telefonicznie.

3

Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

4

Rozwijaj swoje umiejętności z drugą firmą szkoleniową 2017 roku.
Dofinansowanie nie dotyczy firm mających siedzibę w województwie mazowieckim i pomorskim oraz firm z zatrudnieniem powyżej 250 osób.
Więcej informacji o dofinansowaniu z BUR
Powiązane recenzje
Jedną z najważniejszych umiejętności w biznesie jest przemawianie do grupy z pewnością siebie i kompetencją. Nie jest to takie proste, jak na początku może się wydawać. Książka „Mówca doskonały”...
W swojej książce, Robert Dilts wykorzystuje model Poziomów Neurologicznych jako kompleksową bazę porad i ćwiczeń dla trenerów osobistych i biznesowych. Lektura została skonstruowana na bazie...
Porażki zazwyczaj burzą naszą życiową równowagę, wprowadzając zamęt i wywołując niechciane emocje. Okazuje się, że nie zawsze musi się to tak kończyć. Paweł Fortuna w swojej książce udowadnia...
Tagi do pytania:
"Zaczynaj od dlaczego"
Psychologia, Stres, Motywacja,

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje
Recenzje książek
Artykuły
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Zobacz szkolenia powiązane z tym tematem:

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Rola lidera jest kluczowa w organizacji. Od niego zależy skuteczność zespołu.  Nowoczesne zarządzanie opiera się na coachingowym stylu zarządzania. Jeśli chcesz poznać narzędzia coachingowe  dzięki którym zbudujesz zwycięski zespół, zapraszamy...
12 listopad 2018 - 13 listopad 2018 Warszawa
Różnorodność w zespole - również ta pokoleniowa to olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Szkolenie zarządzanie pokoleniami wskazuje, które techniki menedżerskie i w jaki sposób należy stosować. Zwraca również uwagę na mentalną stronę zagadnienia...
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić...
Obecny artykuł
Zaczynaj od dlaczego

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.