STREFA WIEDZY

Artykuły

Menedżer projektu to funkcja, o której coraz częściej słyszymy, szczególnie w przypadku ogromnych korporacji. Project manager to osoba, która odpowiedzialna jest za kompleksowe zarządzanie projektem i skojarzonymi z nim procesami: każde niezależne przedsięwzięcie musi być w końcu przez kogoś planowane, koordynowane i w końcu – oceniane.
Szkolenia z zakresu zarządzania projektami cieszą się dużą popularnością wśród menedżerów, którzy pragną rozszerzyć swoje kompetencje o kompleksową wiedzę z zakresu wdrażania, koordynacji i oceny różnych firmowych przedsięwzięć.
Prince 2 to nazwa jednej z najczęściej wykorzystywanych metod w świecie zarządzania projektami. Opublikowana została już w latach 90-tych jako metoda, która swoje zastosowanie może mieć w każdym przedsiębiorstwie, bez względu na branżę oraz zakres działań.
Coraz częściej możemy słyszeć o menedżerze projektu – szczególnie w dużych firmach oraz międzynarodowych korporacjach, to stanowisko jest niezwykle cenione i potrzebne. Jednak wielu z nas nie wie czym zajmuje się „project meneger” oraz jak można dojść do tego stanowiska.
Każdy czas ma swoje trudności i różnice w charakterze, wymaganiach i przygotowaniu pracowników do pracy. Dzisiaj pracodawcy mierzą się z nową trudnością, ale z drugiej strony i czerpią z możliwości, jakie pociąga za sobą wejście na rynek pracy pokolenia Y. Czym ono się charakteryzuje? Jak wygląda zarządzanie pokoleniem Y?
„Szkolenie zarządzanie czasem” – taki zapis możemy znaleźć dzisiaj w ofertach naprawdę wielu firm. Co w zasadzie się pod nim kryje? Czy potrzebujemy takiego szkolenia? Komu ono się naprawdę przyda? Na to pytanie oraz na wiele innych, znajdą Państwo odpowiedź w poniższym artkule.
Na rynku mamy dzisiaj dostępnych wiele przeróżnych firm, które zajmują się organizowaniem szkoleń dla pozostałych firm oraz także dla osób prywatnych. Wśród ich oferty znajdują się szkolenia dotyczące wizerunku, budowania pewności siebie, asertywności, podkreślania cech lidera itd. jednak szczególną uwagę zwraca zapis „zarządzanie czasem szkolenie”.
Czas – to potężny sprzymierzeniec albo przeciwnik, w zależności od tego, czy potrafimy go efektywnie wykorzystać. Niestety dzisiaj, w dobie tylu bodźców oraz wszelkich rzeczy, które odciągają naszą uwagę, naprawdę trudno jest nam wykorzystać efektywnie czas. A po co w zasadzie to robić? Jakie będziemy mieć korzyści?
Coraz większa liczba firm inwestuje w szkolenia dla pracowników: choć jeszcze niedawno regularne spotkania motywacyjne, kursy wewnętrzne i zewnętrze szkolenia były domeną wielkich korporacji, dziś nawet małe firmy starają się stale podnosić kompetencje pracowników
O technice „win-win” wykorzystywanej w negocjacjach biznesowych słyszał niemal każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z szerokim obszarem badań negocjatorskich. Choć często mylona jest ze zwykłym kompromisem, jej atuty znacznie przewyższają dojście do porozumienia na drodze ustępstw: w końcu istotą podejścia „win-win” jest to, że obie strony czują się wygrane bez ograniczenia profitów.
Wiele osób podchodzi do negocjacji w bardzo negatywny sposób: choć wykorzystujemy je każdego dnia w osobistym życiu, wielu z nas techniki negocjacyjne odbiera jako tajemną wiedzę, do której tylko niewielka garstka osób ma dostęp.
Technik negocjacji w sprzedaży jest mnóstwo: jedne wydadzą się niemal okrutnymi manipulacjami, inne – choć brzmią zupełnie irracjonalnie – sprawdzają się w niemal każdym przypadku.
Wystąpienia publiczne to element pracy wielu osób. Jest to moment, w którym wielu ludzi paraliżuje strach oraz trema. Warto pamiętać, że niewiele osób ma wrodzone umiejętności z zakresu publicznych wystąpień. Większość ludzi musi się tej umiejętności nauczyć.
Wiele stanowisk wymaga od czasu do czasu wystąpień publicznych. Prezentowanie raportów, wyników pracy zespołu, ofert kontrahentów czy nowych celów wymaga przedstawienia tych treści na forum publicznym. Wiele osób paraliżuje strach przed wystąpieniami przed gronem osób.
Większość prezentacji prowadzona jest dosyć schematycznie i nieciekawie dla odbiorcy. Prowadzący przekazują treści za pomocą pokazu slajdów. Początkowo przynosi to efekt, jednak jeśli prezentacja jest prowadzona w zły sposób słuchacze szybko przestają słuchać, a cała prezentacja staje się bezużyteczna
Prowadzenie efektywnych prezentacji jest sztuką dosyć trudną do realizowania. Większość prezentacji firmowych przygotowywana jest w sposób schematyczny, nudny i nieciekawy dla uczestników. Takie prezentacje nie przynoszą korzyści, są więc nieefektowne
Budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku jest niezwykle istotną kwestią. Każda firma chce być postrzegana jak najlepiej przez klientów i kontrahentów. Dzięki temu buduje swój prestiż w świadomości innych. Budowanie pozytywnego obrazu marki w świadomości klientów nie jest sprawą bardzo prostą.
Wizytówką każdej firmy obsługującej klientów są jej pracownicy. To oni odpowiadają za zadowolenie i lojalność klientów. Pracownicy, którzy w sposób profesjonalny podchodzą do wykonywania swoich obowiązków są zaangażowani w wykonywaną pracę oraz budują pozytywne relacje z klientami.
Wiele firm szkoleniowych prowadzi profesjonalne warsztaty i szkolenia dotyczące prawidłowej obsługi klienta. Udział w takim szkoleniu daje wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i klientów tej firmy.
Prawidłowa obsługa klienta to klucz do sukcesu firmy. Profesjonalni sprzedawcy wiedzą, jak ważne jest podejście do ludzi, którzy chcą kupić u nas produkt lub daną usługę. Z tego względu często stosowaną praktyką jest zorganizowanie dla pracowników firmy szkolenia z obsługi klienta.
W jaki sposób jako szefowie mamy dać komuś do zrozumienia, że to co robi, jest źle wykonane? Albo że jesteśmy z jakiegoś powodu niezadowoleni? Czy mamy mu to powiedzieć po przyjacielsku czy może lepiej zadziała dość patriarchalna metoda? W zasadzie – czemu w ogóle się tym przejmujemy?
Dzisiaj wiele firm reklamuje się, że prowadzi warsztaty z komunikacji interpersonalnej i że jest to znakomity sposób na odniesienie sukcesu zarówno dla firm jak i dla osób prywatnych. Czy jednak rzeczywiście tak jest? Czy warto inwestować w tego typu warsztaty?
Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, by jego firma utrzymała się na rynku jak najdłużej. Co w związku z tym trzeba zrobić? Przede wszystkim mówi się dzisiaj dużo o inwestycji w ludzi. Dlaczego? Otóż to przecież właśnie dzięki pracownikom istnieje firma, a co więcej – od ich pracy zależy w dużej mierze sukces firmy.
Czym jest komunikacja interpersonalna? Jedyna prawidłowa odpowiedź na to pytanie brzmi – jedną z najważniejszych spraw w szybko rozwijającej się firmie. Czasami patrzymy sobie na przeróżne przedsiębiorstwa i myślimy co zdecydowało o ich sukcesie.
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.