Szkolenie z obsługi klienta

Wiele firm szkoleniowych prowadzi profesjonalne warsztaty i szkolenia dotyczące prawidłowej obsługi klienta. Udział w takim szkoleniu daje wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i klientów tej firmy.

Gamma - Szkolenie z obsługi klienta

     

    Szkolenia z obsługi klienta

    Wiele firm szkoleniowych prowadzi profesjonalne warsztaty i szkolenia dotyczące prawidłowej obsługi klienta. Udział w takim szkoleniu daje wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i klientów tej firmy. Zwiększenie wyników sprzedażowych poprzez wzrost zadowolenia wśród klientów obecnych, a co za tym idzie poprawa wizerunku firmy to jedna z podstawowych korzyści. Szkolenie uczy również wielu nowych technik sprzedażowych, dzięki czemu wzrasta satysfakcja i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Warsztaty i szkolenia poprawiają zadowolenie z wykonywanej pracy u pracowników firmy, pracownicy rozwijają się zawodowo dzięki czemu są również bardziej atrakcyjny na rynku pracy. Uczestnicy szkolenia wzmacniają swoje poczucie pewności siebie i dużo lepiej radzą sobie w późniejszej pracy zawodowej.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Program szkolenia z obsługi klienta

    Każda szkoła szkoleniowa posiada wypracowany własny ramowy program szkoleniowy. Jednak do podstawy takiego programu należy kilka niezbędnych punktów. Jednym z nich jest teoretyczny wykład na temat profesjonalnej obsługi klienta. Pozwala to na zapoznanie się z tematem, nakreślenie podstawowych błędów w obsłudze klienta. Podczas wykładu uczestnicy szkolenia poznają potrzeby i oczekiwania od strony klienta. Jest to dobry początek do dalszej dyskusji. Kolejnym ważnym tematem poruszanym podczas szkolenia jest profesjonalna komunikacja z klientem. Uczestnicy szkolenia uczą się jak prawidłowo rozmawiać z klientami, jak prowadzić rozmowę telefoniczną, by uzyskać pożądany efekt oraz jak ważny jest kontakt elektroniczny. Szkolenie nakreśla również podstawy savoir-vivre w biznesie oraz prawidłowej komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Każde szkolenie powinno również nakreślać mogące wystąpić trudności podczas kontaktu z klientami i sposoby radzenia sobie z nimi. Szkolenie z obsługi klienta uczy uczestników również jakie są podstawowe typy klientów. Wiedza o typach psychologicznych klientów oraz sposobach podejścia do danego typu klienta jest kluczowa w profesjonalnej i prawidłowej obsłudze.


    Obsługa klienta jest ważnym i decydującym czynnikiem o tym jak widzą nas klienci,
    ponieważ klient nie ma bezpośredniej możliwości spotkania się z ważnymi figurami firmy czy dużego przedsiębiorstwa. Na co dzień ma bezpośredni kontakt właśnie ze sprzedawcami.

    To właśnie postawa sprzedawców i ich nastawienie i podejście do klienta ma znaczenie czy klient zostanie u nas na dłużej czy wyjdzie niezadowolony i zrobi nam negatywną opinię w sieci i lokalnym społeczeństwie.

    Dlatego warto inwestować w szkolenia z zakresu obsługi klienta, aby każdy sprzedawca w twojej firmie był poinformowany i uświadomiony jak ważną rolę pełni w firmie. Jego postawa i jakość obsługi klienta ma kluczowe znaczenie w tym jaką sprzedaż i jak dużo klienta będzie pozyskiwała firma.

    Po takim ukończonym szkoleniu sprzedawcy i inni pracownicy danej firmy będą posiadali takie umiejętności jak: wysoki zakres umiejętności obsługi klienta, efektywna komunikacja pomiędzy sprzedawcą a klientem, unikanie trudnych tematów podczas rozmowy z klientem na korzyść firmy ale także korzyść klienta, skuteczne reagowanie w trudnych sytuacjach z trudnymi klientami, jak sprostać wymaganiom trudnych klientów, jak powstrzymywać negatywne emocje w pracy, jak cieszyć się pracą, którą się wykonuje, jak cieszyć się zadowoleniem klienta, jak entuzjastycznie przychodzić do pracy.

    Te wszystkie umiejętności składają się w całość tego jak będzie funkcjonowało twoja firma.

    Każda piramida ma swoją podstawę, która jest najszersza u dołu i to jest jej podstawa. Jeśli nie jest ona wystarczająco mocna to piramida może ulec zawaleniu. Tak samo jest z firmą. Jeżeli pracownicy, którzy są na najniższym szczeblu nie dają z siebie maksimum aby przynosić firmie korzyści, to firma może upaść ponieważ nie jest dobrze zorganizowana.

    Warto jest zadbać o ten fundament firmy czyli sprzedawców, którzy mają ogromny wpływ na sprzedaż firmy i ilość pozyskiwanych klientów. Inwestycja w szkolenia dla sprzedawców jest dobrą inwestycją w całą firmę na wiele lat a może i pokoleń.

     
    Nie od dziś wiadomo, że (jak mawiał klasyk) kontrola jest najwyższą formą zaufania. Z tego też powodu każdy pracownik przechodzi swego rodzaju testy i podlega ocenom. Czasami ma tego świadomość (raczej trudno nie mieć siedząc przed przełożonym), a czasami ocena taka jest robiona z ukrycia, na przykład poprzez Tajemniczego Klienta.

    Ta ostatnia forma zyskuje coraz bardziej na popularności, pozwala bowiem z jednej strony na sprawdzenie jak sprzedawca odnosi się do różnego typu klientów (kontrolujący może się wcielić w różne role), a z drugiej podnosi jakość obsługi, jeżeli pracownicy mają świadomość, że w każdej chwili mogą zostać poddani ocenie przez nieznajomą osobę.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze najciekawsze szkolenia dla sprzedawców:

    Jeżeli jednak chcesz poddawać pracowników takiej kontroli, wzbudzać w nich permanentną niepewność, zadbać musisz o ich odpowiednie przygotowanie do pracy. Jeżeli bowiem pracownik nie posiada odpowiedniej wiedzy (choćby z zakresu oferowanych przez firmę produktów lub usług) może go to tylko zdemotywować, zamiast podnosić jakość obsługi. Osobom pracującym w handlu lub usługach z pewnością przydatne będzie szkolenie z obsługi klienta.

    Poznają na nim nie tylko zasady savoir vivre’u biznesowego, uczestnicy także będą mieć okazję rozwinąć swoje umiejętności z zakresu komunikacji, czy nawiązywania relacji.

     
    Niezwykle istotne jest to, by osoby posiadające predyspozycję do pracy w obsłudze klienta także szlifowały swój warsztat. Pamiętać też należy, że klienta nic tak nie rozdrażnia jak sprzedawca nieznający oferty własnej firmy.

    W związku z tym, każda z osób bezpośrednio związana ze sprzedażą czegokolwiek (kelner, sprzedawca samochodów, czy ubezpieczeń na życie) powinien gruntownie zapoznać się z oferowanym towarem, czy usługą.

    I nie wystarczy tu tylko dać broszury dostępne klientom. Jego wiedza powinna być na tyle głęboka, by był w stanie poradzić sobie z pytaniami dociekliwego potencjalnego kupca (a wiadomo, że prędzej czy później na takiego się trafi – choćby właśnie na owego wspomnianego wcześniej Tajemniczego Klienta).

     

    Wielu z nas w czasie codziennych czynności, takich jak robienie zakupów, wizyta w banku czy operatora sieci komórkowej, spodziewa się nie tylko bardzo kulturalnej i miłej obsługi, ale i zrozumienia wszystkich naszych potrzeb i czasem dość skomplikowanych wymagań. Cierpliwość i życzliwość to również cechy niezwykle oporządzane, w przypadku osób pracujących na stanowisku sprzedawcy. Dlatego pojawia się coraz więcej szkoleń, które swoją tematyką obejmują profesjonalną obsługę klienta. Pierwszym zagadnieniem, jakie omawiane jest w czasie takiego szkolenia jest definicja i rola klienta w procesie sprzedażowym. Kolejna tematyka obejmuje zagadnienia związane z pierwszym kontaktem z klientem, jego znaczeniu oraz zasadach komunikacji werbalnej i niewerbalnej na linii klient – sprzedawca.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze najciekawsze szkolenia dla sprzedawców:

    Kolejnym tematem jest zrozumienie klienta i jego potrzeb. Tu kursanci dość szczegółowo zostaną zapoznani z zasadami zadawania pytań, nauczą się jak budować relację poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów. Prowadzący szkolenie przedstawi także najczęstsze sytuacje w jakich dochodzi do nieporozumień pomiędzy sprzedawcami a klientami. Pokazane zostaną także warianty rozwiązywania oraz zapobiegania takim konfliktom. Duża część zajęć teoretycznych jak i praktycznych szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta obejmuje tematykę związaną z językiem korzyści, czyli jak etycznie skierować klienta ku optymalnemu dla obu stron rozwiązaniu. Niezwykle ważną częścią szkolenia są zajęcia z prowadzenia efektywnej rozmowy z klientem, przy zachowaniu jak najwyższego poziomu jakości obsługi. Bardzo ważna w przypadku sprzedawcy, jest umiejętność radzenia sobie z tak zwanym trudnym klientem, dlatego też tematyka szkoleń z profesjonalnej obsługi klienta dość szczegółowo omawia to zagadnienie. Najczęstszymi tematami pojawiającymi się w tej części szkolenia jest dekalog sprzedawcy pozwalający na radzenie sobie trudnych sytuacjach, techniki zarządzania reklamacjami, jak rozpoznać zażalenie i reklamację czy sposoby rozwiązywania problemowych sytuacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    firma szkoleniowa 2025 roku