Czy kierowcy powinni chodzić na szkolenia?
Wiele firm zatrudnia dzisiaj kierowców. Pytanie jednak pojawia się dość oczywiste, a mianowicie – jakie zapewnić im warunki pracy? Czego oni potrzebują? Czy wysłać swoich kierowców na szkolenia? Jeśli tak, to na jakie?

Czy kierowcy powinni chodzić na szkolenia?
Wiele firm zatrudnia dzisiaj kierowców. Pytanie jednak pojawia się dość oczywiste, a mianowicie – jakie zapewnić im warunki pracy? Czego oni potrzebują? Czy wysłać swoich kierowców na szkolenia? Jeśli tak, to na jakie?
Czas pracy kierowców – najważniejsza sprawa
Najczęściej znamy jedynie ogólne warunki tego, jak powinni pracować nasi kierowcy. Maksymalnie 40 godzin tygodniowo, jeśli jedzie mniej niż 9 godzin, to po sześciu godzinach jest 30 minut przerwy, zaś jeśli dłużej niż 9 godzin to przerwa musi wynosić 45 minut. Dalej istnieją ograniczenia, że jeśli kierowca „wyjeździł” całe 40 godzin, to w następnym tygodniu ciągłej jazdy może jechać mniej…
Ogólnie rzecz biorąc zasad jest tych naprawdę dużo i wszelkie kruczki bywają wykorzystywane zarówno przez pracodawców jak i przez pracowników. Co więcej niestety może się także zdarzyć nieco inaczej – jeśli jako pracodawcy nie wymusimy na kierowcy przestrzegania zasad albo jako kierowcy na pracodawcy, to możemy mieć pewne problemy z prawem.
Podsumowując warto, aby zarówno pracodawca, jak i kierowca udali się na szkolenie z czasu pracy kierowców.
Pozostałe szkolenia dotyczące transportu
Czy kierowcy albo ich pracodawcy powinni jeszcze wybrać się na inne szkolenia? Oczywiście, że tak. Szczególnie polecane jest tutaj szkolenie z utraty ładunku. Niestety dzieje się to często. Jako przewoźnik musimy wiedzieć, kiedy utrata ładunku jest naszą winą a kiedy zlecającego i w drugą stronę. Ponadto warto znać także różne sposoby, które pozwalają na minimalizacje strat w przypadku utraty ładunku.
Drugie szkolenie, które jest również bardzo istotne, dotyczy raczej już szefów firm i to wówczas, gdy firma się zaczyna rozrastać. Wówczas bowiem warto nabyć wiadomości związanych z dziedziną, jaką jest transport morski towarów. Transport statkiem w połączeniu z koleją na lądzie jest bowiem uznawany za najbardziej ekonomiczne rozwiązanie w przypadku długodystansowego eksportu. Rządzi się jednak pewnymi własnymi prawami, które trzeba wcześniej poznać.
Obrót wyrobami akcyzowymi w kontekście najnowszych zmian 2016 r.
Aktualne przepisy ustawy o podatku akcyzowym. Praktyczne rekomendacje w jaki sposób dostosować się do zmian w prawie. Zapraszamy na szkolenie Obrót wyrobami akcyzowymi w kontekście…Zarządzanie procesami logistycznymi
Zarządzanie procesami logistycznymi szkolenie uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej a także wymianą doświadczeń między uczestnikami…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















