Jakie są najważniejsze informacje z kodeksu postępowania administracyjnego?
Kodeks postępowania administracyjnego stanowi zbiór przepisów, których znajomość jest niezbędna w przypadku konieczności załatwiania różnego rodzaju spraw w urzędach. Określa prawa stron i obowiązki organów, terminy załatwiania rożnego rodzaju spraw, tryb ich załatwienia, czy organy odwoławcze.

Jakie są najważniejsze informacje z kodeksu postępowania administracyjnego?
Kodeks postępowania administracyjnego stanowi zbiór przepisów, których znajomość jest niezbędna w przypadku konieczności załatwiania różnego rodzaju spraw w urzędach. Określa prawa stron i obowiązki organów, terminy załatwiania rożnego rodzaju spraw, tryb ich załatwienia, czy organy odwoławcze, do których należy kierować ewentualne zaskarżenie otrzymanej decyzji.
Szkolenie z kpa może więc stanowić znakomity sposób na poznanie/utrwalenie problematyki, z którą (z różnym stopniem częstotliwości) borykają się wszystkie firmy. Specyfika prowadzenia działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach jest nieodłącznie związana z koniecznością załatwienia spraw w urzędach i innych instytucjach państwowych, samorządowych, itp.
Jednocześnie analiza przeprowadzanych w ustawodawstwie zmian nie wskazuje, aby sytuacja ta miała się zmienić. Powstają różnego rodzaju ułatwienia dla osób fizycznych, jednak obszar obrotu profesjonalnego (a do takiego zaliczany jest każdy przedsiębiorca) wiąże się z biurokracją.
Każdy, kto rozpoczyna „przygodę” w ramach działalności gospodarczej (niezależnie czy dotyczy to osoby rozpoczynającej taką działalność, czy osoby wchodzącej jako pracownik w struktury takiej działalności) jest „skazany” na korelację z urzędnikami.
Warto więc „uzbroić” się choć w podstawy wiedzy z zakresu kpa. Może to pozwolić na uniknięcie błędów wiążących się z określonymi sankcjami, a jednocześnie ułatwi „poruszanie” się w tzw. przestrzeni urzędniczej (często tak bardzo nielubianej przez przedsiębiorców). Eksperci w tym zakresie są z całą pewnością mile widziani przez pracodawcę.
Mało jest przecież osób, które lubią kontakty z urzędami. Jednocześnie często ta niechęć jest spowodowana brakiem stosownej wiedzy. Pozyskanie takiej wiedzy może więc sprawić, iż nie tylko staniemy się cennym „nabytkiem” w oczach przełożonego, ale też obowiązki związane z załatwianiem spraw urzędowych staną się nie tylko obowiązkami, ale przyjemnością…
Poszerzania wiedzy co do zasady podobno nie można nasycić, a nie bez znaczenia dla rozwoju firmie pozostaje również wiedza możliwa do zdobycia poprzez szkolenie ceny transferowe czy szkolenia projekt inwestycyjny.
Kompendium egzekucji dla przedsiębiorstwa energetycznego
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu dotyczącym najnowszych zmian prawa egzekucyjnego obowiązującego od 1 stycznia 2019r. oraz regulacji prawa energetycznego.Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















