Etapy sprzedaży

Proces sprzedaży nie wydaje się być wyjątkowo trudny. Prowadzony od wielu lat, zakorzenił się w naszej kulturze tak silnie, że nie wyobrażamy sobie życia bez sprzedaży i zakupów. Każdy z nas już w swoim życiu kupował coś (np. chleb, ubrania, kosmetyki), a wielu z nas również sprzedawało, np. niepotrzebne już rzeczy, które zalegają często w naszych domach. Dlatego też proces sprzedawania i kupowania jest powszechnie znany i wykorzystywany i nie wydaje się być żadną trudnością.

zdjęcie - (the_title())
     
    Proces sprzedaży nie wydaje się być wyjątkowo trudny. Prowadzony od wielu lat, zakorzenił się w naszej kulturze tak silnie, że nie wyobrażamy sobie życia bez sprzedaży i zakupów.

    Każdy z nas już w swoim życiu kupował coś (np. chleb, ubrania, kosmetyki), a wielu z nas również sprzedawało, np. niepotrzebne już rzeczy, które zalegają często w naszych domach. Dlatego też proces sprzedawania i kupowania jest powszechnie znany i wykorzystywany i nie wydaje się być żadną trudnością.
     
    Ale czy tak jest naprawdę?
     
    W naszej codzienności nieustannie zachodzą zmiany. Ilość towarów i usług, które możemy kupić jest tak olbrzymia, że często aż trudno jest podjąć decyzję, co wolelibyśmy mieć. Co więc może zaważyć na naszej decyzji? Przede wszystkim wszelkie działania marketingowe, jakie prowadzone są przez firmy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Sposób, w jaki zareklamowany zostanie produkt, świadomość marki, a także cena. Czynników, które mogą wpłynąć na decyzję klienta jest ogromnie dużo, a przedsiębiorstwa doskonale zdają sobie z tego sprawę i wykorzystują tę świadomość.

    Z tego też powodu tak intensywnie rozwijane są procesy sprzedaży i marketingu. Procesom sprzedaży poświęconych zostało także bardzo wiele badań, podczas których specjaliści zgłębiają wszystkie informacje posiadane i te, nad którymi jeszcze można pracować.
     
    Naukowcy zdołali również wyodrębnić najbardziej podstawowe etapy sprzedaży, które można i warto poszerzać, badać, zgłębiać i szukać nowych metod czy rozwiązań problemów, jakie na każdy etapie powstają. Rozpoczynając od rozpoznania potrzeb klienta, poprzez nawiązanie kontaktu z klientem i sprawną komunikację można przeprowadzić sprawnie i skutecznie sprzedaż.

    Kolejne etapy sprzedaży to analiza potrzeb klienta i prezentacja tego, co te potrzeby może zaspokoić. Po prezentacji zazwyczaj rozpoczynają się obiekcje klienta i następuje proces przekonywania, że te obiekcje są bezzasadne.

    Po tym procesie następuje proces finalizacji sprzedaży i zarządzania relacjami z klientem, jakie warto podtrzymać, wywołać pozytywne wrażenie i zwiększyć szanse, że klient powróci.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.