Język korzyści

Wśród wielu technik i metod w sprzedaży, język korzyści zajmuje szczególne miejsce, jako najbardziej pozytywnie kojarzący się. Pozwala nie tylko na standardową prezentację oferty, ale również zaprezentowanie korzyści, jakie może uzyskać klient decydując się na zakup produktu lub usługi. W zwykłej sprzedaży, najczęściej sprzedawca stara się opisać oferowany produkt lub usługę. Niestety, wymieniając tysiące cech produktu, posługując się standardowymi przymiotnikami i powszechnie stosowanymi słowami, wprowadzamy tak naprawdę szum informacyjny. 

zdjęcie - Język korzyści
 
Wśród wielu technik i metod w sprzedaży, język korzyści zajmuje szczególne miejsce, jako najbardziej pozytywnie kojarzący się. Pozwala nie tylko na standardową prezentację oferty, ale również zaprezentowanie korzyści, jakie może uzyskać klient decydując się na zakup produktu lub usługi.
 
W zwykłej sprzedaży, najczęściej sprzedawca stara się opisać oferowany produkt lub usługę. Niestety, wymieniając tysiące cech produktu, posługując się standardowymi przymiotnikami i powszechnie stosowanymi słowami, wprowadzamy tak naprawdę szum informacyjny. W tym szumie klientowi trudno jest się odnaleźć i zrozumieć, co tak naprawdę sprzedawca chce przekazać i bardzo często po prostu rezygnuje z kontynuowania rozmowy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia. Zapoznaj się z nimi.

Właśnie dlatego w sprzedaży pojawiło się kilka nowych technik i sposobów rozmowy z klientem, a jedną z nich jest właśnie język korzyści. Od standardowego przekazywania informacji, język korzyści różni się przede wszystkim tym, co chcemy przekazać klientowi. Nie chodzi tylko o to, by klient poznał cechy produktu, suche fakty, ale by dowiedział się, co zyska dzięki temu, że będzie miał ten właśnie produkt lub usługę. Trzeba zaprezentować klientowi wszelkie korzyści, a także wszystko, co straci, jeśli nie nabędzie oferowanego produktu lub usługi.
 
To własnie język korzyści umożliwia sprzedawcy skuteczne dotarcie do klientów. Efektywna rozmowa z klientem to zaś klucz do sukcesu. Aby więc skutecznie rozmawiać i skutecznie prezentować ofertę, nie można zarzucać klienta suchymi faktami i nie wiele wnoszącymi cechami produktów. Konieczne jest zaprezentowanie tego produktu lub usługi w taki sposób, aby klient zrozumiał, że jest to jemu potrzebne.

Klient znacznie chętniej zdecyduje się na zakup, jeśli będzie miał pewność, że oferta spełni jego oczekiwania i zaspokoi potrzeby. Jeśli więc sprzedawca chce coś sprzedać, bez wątpienia musi skupić się na języku korzyści i odpowiednio zaprezentować produkt, a także skutecznie zbić wszelkie obiekcje klienta przed zakupem. Wówczas zdoła sfinalizować sprzedaż o osiągnąć sukces.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.