Leady sprzedażowe – co to jest?
Leadem sprzedażowym jest podmiot gospodarczy, osoba fizyczna lub inna jednostka potencjalne zainteresowana zakupem oferowanego towaru, albo usługi. W przypadku prowadzenia działalności internetowej za lead sprzedażowy uważa się osobę, która pozostawia swoje dane na stronie internetowej przedsiębiorstwa celem utrzymania kontaktu (najczęściej drogą mailową). Dane te osoby odpowiedzialne w firmie za działalność marketingową wykorzystują najczęściej do zachęcania konsumenta do odwiedzania pewnych konkretnych stron internetowych.
Dane te osoby odpowiedzialne w firmie za działalność marketingową wykorzystują najczęściej do zachęcania konsumenta do odwiedzania pewnych konkretnych stron internetowych. Środkami marketingowymi w tym przypadku są głównie e-maile, ale też reklamy, czy promocja w mediach społecznościowych (np. facebook, twitter, instagram, snapchat).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.Leady sprzedażowe, można również pozyskiwać od różnego rodzaju wyspecjalizowanych działających na rynku podmiotów gospodarczych, które zbierają zapytania ofertowe od wielkiej liczby podmiotów szukających konkretnych produktów, towarów lub usług, a następnie, po ich szczegółowej weryfikacji i klasyfikacji, odsprzedają zainteresowanym firmom.
W tym opisywanym, konkretnym przypadku potencjalny klient wysyła podmiotowi gospodarczemu sygnał, że jest zainteresowany ofertami w ściśle sprecyzowanym obszarze i określonym czasie.
Wszelkie informacje tyczące się poszczególnych leadów (zwykle zbierane i przetwarzane z wykorzystaniem specjalnych narzędzi, mechanizmów i programów), pozwalają na ustalenie stopnia zainteresowania potencjalnego klienta poszczególnymi produktami, towarami lub usługami.
Właściwa kwalifikacja poszczególnych leadów sprzedażowych, przeprowadzana na podstawie zainteresowań klientów, zachowań na stronie internetowej, gotowości zakupowej, stanowi niezwykle ważny element każdego procesu sprzedaży, ponieważ umożliwia dopasowanie i skierowanie odpowiedniej oferty do ściśle określonych grup odbiorców.
Zaawansowane negocjacje w biznesie - gra negocjacyjna
Pokonaj trenera w pierwszych negocjacjach – a nie zapłacisz za szkolenie. Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Posiadasz silną motywację do poznania swoich obszarów rozwoju w…Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















