W każdej firmie musi być ktoś, kto zarządza pracownikami. Czasem jest to szef, dyrektor, kierownik, kiedy indziej manager...bez względu na nazewnictwo, istotny jest fakt, że odpowiedzialny jest za zarządzanie pracownikami. Jakie są obowiązki takiej osoby?
Jako podstawowe zadania kierownika uważa się zarządzanie zasobami ludzkimi, czyli rozeznanie się w dobrych i słabych stronach wszystkich osób, z którymi pracuje i takie rozdzielanie ich obowiązków, by maksymalnie wykorzystać mocne strony każdej osoby.
Ponadto, świadome i odpowiedzialne zarządzanie pracownikami musi również obejmować odpowiedni podział obowiązków, aby nikogo nie obciążać nimi zbyt mocno, ani też nie pozostawiać nikogo bez zleconych zadań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.Dobry kierownik musi mieć na uwadze dobro przedsiębiorstwa. Dlatego wszystkie zadania i projekty, wyznaczone przez przedsiębiorstwo cele muszą być świadomie i profesjonalnie realizowane.
Kierownik jest odpowiedzialny za dobór zespołu ludzi, do zrealizowania poszczególnych projektów czy zadań, a także za to, by cele przedsiębiorstwa były rzeczywiście jak najlepiej realizowane i to w wyznaczonym okresie czasu. Jest to niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania firmy.
Kierownik powinien również zadbać o ciągłość pracy, a więc starać się o to, by zawsze był jakiś pracownik, który może wykonać najistotniejsze obowiązki. W okresie częstych zachorowań czy w okresie urlopowym często ciężko jest o zachowanie takiej ciągłości pracy, jednak kierownik musi postarać się zrobić wszystko, co możliwe, aby przedsiębiorstwo dalej funkcjonowało niezachwianie.
Dodatkowo, jako ważne zadania kierownika warto wskazać motywowanie pracowników do działania i rzetelnej, sumiennej pracy.
W tym celu ma możliwość skorzystania z różnego rodzaju bonusów, jak premia, nagroda rzeczowa itd. Ważne również, by kierownik zadbał o wykorzystywanie przerw w pracy w prawidłowy sposób, a także by w czasie pracy, pracownicy rzeczywiście wykonywali swoje zadania. Funkcja kierownicza nie jest wcale łatwa, a tylko osoby o odpowiednich predyspozycjach mogą sprawdzić się rzeczywiście doskonale w tej trudnej roli.