Zarządzanie relacjami z klientem

Pozytywne, odpowiednio kierowane relacje z klientami przedsiębiorstwa mogą zaowocować ogromnym sukcesem. Satysfakcja klientów i ich pozytywna opinia o przedsiębiorstwie może nie tylko zapewnić dalszą współpracę klienta z przedsiębiorstwem, ale również pomóc w pozyskiwaniu nowych, stałych klientów. Właśnie dlatego zarządzanie relacjami z klientem jest tak istotne.

     
    Pozytywne, odpowiednio kierowane relacje z klientami przedsiębiorstwa mogą zaowocować ogromnym sukcesem. Satysfakcja klientów i ich pozytywna opinia o przedsiębiorstwie może nie tylko zapewnić dalszą współpracę klienta z przedsiębiorstwem, ale również pomóc w pozyskiwaniu nowych, stałych klientów. Właśnie dlatego zarządzanie relacjami z klientem jest tak istotne. Jeśli przedsiębiorstwo zadba o możliwie jak najlepsze relacje z klientem, pozyska jego zaufanie i zadowolenie, bez wątpienia zyska zdecydowanie więcej, niż gdy postępowanie nie będzie oparte na długofalowym planie.
     
    Zarządzanie relacjami z klientem to bardzo dokładnie zbadany temat. Zestaw procedur i narzędzi, jakie zostały opracowane specjalnie na rzecz tego zarządzania, ma na celu przede wszystkim ułatwić wszelkie działania przedsiębiorstwa i pozwolić na zbudowanie długofalowej relacji z klientem, która oparta będzie o satysfakcję klienta, przekładającą się na zysk przedsiębiorstwa.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Do zarządzania relacjami z klientami najczęściej wykorzystuje się tzw. CRM, który ma wiele znaczeń. Przede wszystkim, określane w ten sposób są strategie, które opierają się o działania marketingowe. Ponadto, za pomocą dostępnych informacji, wszyscy pracownicy działu sprzedaży powinni nieustannie pozyskiwać klientów na nowo, budować lojalność i zachęcić do stałej współpracy klienta z przedsiębiorstwem. CRM ma również na celu ciągłe doskonalenie i wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań do monitorowania i wykorzystywania różnorodnych strategii celem pozyskiwania klientów i zatrzymania ich, by pozostali stałymi klientami przedsiębiorstwa.
     
    Nie da się ukryć, że choć CRM po raz pierwszy pojawiły się w latach 90. ubiegłego wieku, to do dziś są wciąż udoskonalane, poszukiwane na nowo i wciąż aktualne. Opierają się przede wszystkim o innowacyjność i nieustanne doskonalenie, dlatego nie przestają być aktualne. Jako podejście w dziedzinie zarządzania, bez wątpienia odniosły ogromny skutek i pozwoliły na znaczą poprawę relacji z klientami przedsiębiorstw.

     
    Prawidłowe, pozytywne i długofalowe relacje z klientami są niezwykle ważne dla każdego przedsiębiorstwa. W większych firmach obsługę i kontakty z klientami pozostawia się wybranym pracownikom, których obowiązki ograniczają się właśnie do budowania takich pozytywnych i długofalowych relacji z klientami.

    W mniejszych firmach najczęściej za relacje z klientami odpowiedzialni są wszyscy bądź prawie wszyscy pracownicy. Bez względu jednak, kto odpowiada za zarządzanie relacjami z klientem, powinny to być osoby nastawione na sukces przedsiębiorstwa, satysfakcję klienta i potrafiące w świadomy i odpowiedzialny sposób kreować wizerunek firmy.

     
    Najczęściej, do obsługi klienta i dbanie o prawidłowe relacje z klientami wybiera się osoby, które posiadają wysoką kulturę osobistą, potrafią być elastyczni i kreatywne, mają przyjemną aparycję, a także są prawdziwymi profesjonalistami w swojej dziedzinie.

    Dodatkowo, do jak najlepszej relacji z klientami nieocenione są umiejętności komunikacyjne, duże zdolności empatyczne, inteligencja emocjonalna na wysokim poziomie, jak również zdolności negocjacyjne. Dobrego pracownika w dziale obsługi klienta cechuje również uprzejmość i pozytywne nastawienie do klientów. Pracownicy, którzy cechują się wszystkimi tymi walorami bez wątpienia osiągną ogromny sukces zawodowy i przyczynią się również do sukcesu przedsiębiorstwa.
     
    Liczne badania potwierdzają, że na decyzje co do wyboru produktów czy usług przez klienta cena często odgrywa drugorzędną pozycję. Na pierwszym miejscu najczęściej klienci stawiają jakość produktów i usług oraz relacje z firmą i swoją opinię o niej. To właśnie dlatego tak ważne jest, aby budować pozytywne i długotrwałe relacje z klientami, a także tworzyć pozytywną opinię na temat firmy wśród klientów.

    Dzięki temu można zadbać o stały rozwój i prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa, bez obaw, że klienci przedsiębiorstwa wybiorą produkty lub usługi, jakie oferuje konkurencja. Zarządzanie relacjami z klientem jest więc w pew
    nym sensie sposobem na walkę o klienta z konkurencją.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025