Złote zasady coacha

Każdy coach, by rozwijać firmę, musi także poszerzać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, nie tylko interpersonalne. By stać się lepszym szefem dla swoich pracowników każdy coach powinien przestrzegać kilku ważnych zasad.

     

    Każdy coach, by rozwijać firmę, musi także poszerzać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, nie tylko interpersonalne. By stać się lepszym szefem dla swoich pracowników każdy coach powinien przestrzegać kilku ważnych zasad. Do pierwszej z nich – najważniejszej – należy dbanie o własny rozwój i nabywanie wiedzy. Bez tego nie jest w stanie umiejętnie kierować personelem i wspierać go w działaniach. Trzeba nie tylko być lepszym w tym, co się robi, ale przede wszystkim bezustannie stawać się kimś więcej niż się aktualnie jest. Każdy lider grupy czy po prostu szef sklepu musi posiadać ponadprzeciętne umiejętności i umieć radzić sobie niemal z każdą sytuacją. Oczywiście nie oznacza to brania na swoje barki zadań większych niż możliwości ludzkie przewidują. Należy podejmować się tylko takich zadań, którym zarządzający podoła, i w powodzenie których wierzy. Nie wolno także narzucać podwładnym zadań, które ich przerastają. Jeśli nie mamy pewności, czy wobec danego pracownika możemy stosować filozofię coachingu, oznacza to wręcz, że coaching nie jest dobrym pomysłem w danym przypadku.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zarządzanie pokoleniem y – czyli jak rozmawiać z dwudziestoparolatkiem aby czuł się zmotywowany do pracy? Posiadanie w jednym zespole przedstawicieli różnych pokoleń jest wyzwaniem dla współczesnych menagerów i liderów. Szkolenie z zarządzania multigeneracyjnego pozwala bliżej przyjrzeć pokoleniom aktywnym na rynku pracy oraz dobrać odpowiedni model zarządzania do każdego z nich.


    Mogą Cię również zainteresować: szkolenie z zarządzania projektami, warsztaty z komunikacji.


    Kolejną ważną zasadą, której niestety wielu właścicieli firm nie przestrzega, jest zasada prawdomówności, która łączy się bezpośrednio z kolejną ważną kwestią – z umiejętnością budowania zaufania. Nie da się tego osiągnąć, jeżeli nie będziemy szczerzy i prawdomówni w rozmowach z podwładnymi. Ludzie potrafią szybko wyczuć kłamstwo i utrata zaufania w tym wypadku łączy się także z brakiem szacunku i poważania dla szefa. A jeśli tego wszystkiego brakuje, zarządzanie staje się nieskuteczne i zaczyna rodzić sytuacje konfliktowe, a także kryzysowe. Dlatego też tak bardzo istotne jest mówienie prawdy na temat osiągnięć i możliwości pracownika. Podczas spotkań, mających na celu ustalenie planu i strategii działania, trzeba wysłuchać, co do powiedzenia na temat naszych planów mają pracownicy. Szczególnie, jeśli zaplanowane działania wiążą się ściśle z ich obowiązkami. Bywa, że w niektórych dziedzinach to pracownicy mają większą wiedzę i wyciągają trafniejsze wnioski.


    Poszanowanie pracownika i jego autonomii to kwestia, o której bezwzględnie musi pamiętać właściciel każdej firmy, także sklepu zoologicznego. Jest to niezwykle istotne ze względu na poczucie bezpieczeństwa i komfortu pracownika podczas wykonywanej pracy oraz w trakcie rozmowy z szefem. Poszanowanie autonomii pracownika dotyczy także tego, by podczas rozmowy z nim nie narzucać mu swoich opinii i przekonań. Podczas rozmów coachingowych należy bezwzględnie wysłuchiwać wypowiedzi podwładnych i pozwolić, by poprzez własne przemyślenia samodzielnie dochodzili do najlepszych i najwłaściwszych w danej sytuacji rozwiązań.
    Konsekwencja i umiejętność dotrzymywania zobowiązań to bardzo ważna zasada coacha. Jeśli podczas rozmów z pracownikiem doszło do jakichkolwiek uzgodnień i ustaleń, obowiązkiem obu stron jest ich dotrzymanie. Dotrzymywanie zobowiązań i konsekwentne ich egzekwowanie wzmacnia poczucie zaufania pomiędzy szefem a pracownikiem. Ponadto szef powinien się podejmować tylko takich zobowiązań, którym będzie potem w stanie podołać i wdrożyć w życie. Jeśli szef albo pracownik danego dnia nie czują się na siłach, by odbyć rozmowę, należy przełożyć ją na inny termin. Przestrzeganie tej zasady bezpośrednio wpływa na kondycję psychiczną obu stron. Zasada dbania o własną kondycję psychiczną wiąże się także dbaniem o kondycję fizyczną. Dobrze jest przynajmniej raz w tygodniu uprawiać jakąś dyscyplinę sportu. Pomaga to zredukować stres.


    Każdej firmie zawsze przyświeca jeden cel – osiągnąć jak największy obrót, zgromadzić jak największy kapitał na dalszą inwestycję przedsiębiorstwa i na zarobek indywidualny dla każdego w długim łańcuchu zespołu pracowników. Można to wszystko osiągnąć, jeśli w sposób przemyślany będzie się zarządzało personelem.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.