Bardzo, bardzo trudny klient

Czasami przychodzi moment takiego spotkania, które będzie jedyne w swoim rodzaju. Spotykamy się z bardzo trudnym kontrahentem. Może to być osoba roszczeniowa, rozczarowana, sądząca, że wszystko wie najlepiej, bardzo niezdecydowana…

zdjęcie - (the_title())

    Od naszych reakcji zależy powodzenie całego procesu. Niektóre techniki sprzedaży i negocjacji mogą okazać się bardzo pomocne. Po pierwsze, zróbmy dokładny research z jaką osobą mamy do czynienia. W ten sposób nie damy się zaskoczyć. Kiedy kontrahent zastosuje swój stały zestaw obiekcji albo rozpocznie znany scenariusz swoich dotychczasowych rozmów nie damy się zaskoczyć i zbić z pantałyku.

    Gruntowne przygotowanie to podstawa. Nieodzowne mogą się okazać także wcześniejsze symulacje rozmów podczas szkoleń z coachem, który naprowadzi nas jakie reakcje są najbardziej pożądane, a co dodatkowo może zaognić sprawę. Zastosujmy małe sztuczki, ale nie manipulację. Osoba wyjątkowo podejrzliwa bardzo szybko to wyczuje i to może być koniec spotkania. I z drugiej strony - jeżeli poczujemy, że stajemy się ofiarą manipulowania zaproponujmy przerwę i zastanowienie się nad celem spotkania. Może warto wtedy przerwać spotkanie i zaproponować inny termin. Najważniejsza będzie nasza asertywność.

    Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?. Gamma – firma szkoleniowa roku.

    Przygotujmy sobie limity, których nie możemy przekroczyć zgodnie z rzetelnymi wyliczeniami. One powinny przekonać osoby niezdecydowane. Każde ustępstwo niech będzie niewielkie. Przygotowując pierwsza propozycję musimy być przygotowani na to, że na pewno nie zostanie od razu zaakceptowana. Musimy mieć z czego "schodzić". Przed spotkaniem określmy też słabe i mocne strony swojej oferty. Znając jej niedociągnięcia i zdając sobie z nich sprawę będziemy mogli merytorycznie na nie odpowiedzieć.

    Nie dopuszczajmy do kłótni. Jeżeli drugą stronę ponoszą emocje nie odbijajmy piłeczki, przejdźmy na tryb słuchania. Najprawdopodobniej kontrahentowi znudzi się monolog, a my będziemy mogli rzeczowo odpowiedzieć na każdy zarzut bez przerywania sobie nawzajem i podnoszenia głosu. Każde kolejne ustalenie zapisujmy, odczytujmy, dyskutujmy jeszcze raz czy na pewno poprzez dane ustalenie rozumiemy dokładnie to samo.

    Jeżeli okaże się, że druga strona miała na myśli jednak coś innego wracamy do punktu wyjścia, a to pozwolenie na przeciąganie całego procesu. Kluczowe ustalenia zostawmy na koniec. Dla wprowadzenia się w odpowiednią atmosferę warto ustalić najpierw mniej ważne rzeczy. To pozwoli na wyczucie swojego partnera w rozmowach, a także możliwe, że ułatwi dojście do porozumienia. Skoro na koniec zostanie do omówienia praktycznie jedna rzecz to nie warto poświęcać całej dotychczasowej pracy aby zerwać rozmowy.

    Róbmy przerwy, które pozwolą na rozładowanie negatywnych emocji. Warto także po zakończonych rozmowach spisać wszystkie ustalenia, które będą podsumowaniem lub punktem wyjścia do kolejnych negocjacji. Warto także stosować małe sztuczki, np. odprowadzenie swojego partnera biznesowego do samochodu. Nie będzie miał tego krótkiego czasu na dodatkowe zastanawianie się, a będzie to doskonała okazja do tzw. small talku na tematy niekoniecznie związane z biznesem.

    Może okazać się, że trudny gracz tylko takiego udaje, a w przyszłości każda kolejna rozmowa będzie już łatwiejsza.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.