Budowanie osobistej marki 2/3

Budowanie osobistej marki: Stwórz swoją historię. Przedstaw się na nowo. Udowodnij swoją wartość

Gamma - Budowanie osobistej marki 2/3

Budowanie osobistej marki


3. Stwórz swoją historię

  • Chciałbyś zacząć zajmować się czymś zupełnie innym? Świetnie, ale musisz to odpowiednio uargumentować, gdyż możesz być posądzony o niezdecydowanie. Kreując swoją markę, stwórz spójną historię, która wyjaśni, w jaki sposób Twoja przeszłość pasuje do teraźniejszości.
  • Przebudowa własnej marki nie polega na wymyślaniu nowej osobowości, ale na pokazaniu cech, które chcesz uwypuklić.
  • Nie motywuj swojej przemiany prywatnymi motywami, np. „Praca zaczęła mnie nudzić, więc chciałabym zająć się czymś innym”. Skoncentruj się na wartości Twojego wcześniejszego doświadczenia.
  • Przykład: pracowałeś w dziale kadr, a teraz chcesz być specjalistą od marketingu? Możesz to uargumentować następująco: od wielu lat pracuję z ludźmi, interesuję się psychologią i wywieraniem wpływu na ludzi. Mam wiele pomysłów na promocję naszej firmy. Wierzę, że moje zaangażowanie i znajomość ludzkich reakcji i nawyków doskonale wpisuje się w działania działu marketingowego.

4. Przedstaw się na nowo

  • Po stworzeniu koncepcji swojej marki łatwiej jest zaprezentować się nowopoznanym osobom. Problem pojawia się, kiedy chcesz pokazać swój nowy wizerunek starym znajomym.
  • Zastanów się nad strategicznym ujawnianiem swojej marki: możesz zaangażować się w nowy projekt, aby zademonstrować swoje nowe zainteresowania i kompetencje.
  • Przykład: Marek od 2 lat pracuje jako analityk biznesowy w banku. Pracował bardzo zadaniowo i unikał angażowania się w kontakty interpersonalne w pracy, gdyż nie chciał marnować czasu na zbędne rozmowy. Ostatnio, pod wpływem książki z zakresu rozwoju osobistego, postanowił więcej energii poświęcić na rozwijanie swoich kompetencji społecznych. Zgłosił się do zorganizowania firmowej imprezy integracyjnej. Wysłał do współpracowników ankietę z możliwymi atrakcjami i pod wpływem ich preferencji zorganizował, okrzykniętą za najlepszą do tej pory, imprezę integracyjną, a w dodatku otworzył się na bliższe kontakty interpersonalne z innymi pracownikami.

5. Udowodnij swoją wartość   

  • Świat biznesu rządzi się swoimi prawami. Nawet, jeśli ludzie Cię lubią i szanują, to nie zaufają Ci, jeśli nie zobaczą Twoich umiejętności.
  • Staraj się udowadniać swoją wiedzę, pomagając ludziom rozwiązywać problemy lub osiągać lepsze wyniki.
  • Kiedy już udowodnisz swoje kompetencje, staraj się umacniać przemianę marki. Nie zaniedbuj dalszego rozwijania własnych umiejętności i szukaj okazji do szerszego ich zaprezentowania.
  • Przykład: Piotrek jest studentem V roku informatyki. Matematyka, programowanie i myślenie algorytmiczne zawsze były mu bliskie, dlatego z radością poświęcał dużo czasu na naukę tych przedmiotów. W tym roku brał udział w Akademickich Mistrzostwach Świata w Programowaniu Zespołowym i wraz ze swoją drużyną odniósł olbrzymi sukces: przeszedł eliminacje europejskie i dostał się do światowego finału w St. Petersburgu, gdzie uzyskał srebrny medal. Po tym sukcesie otworzyło się dla niego wiele możliwości: dziekan zaproponował mu prowadzenie treningów z programowania dla młodszych studentów, a najlepsze firmy informatyczne regularnie składają mu oferty pracy.
Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze szkolenia menadżerskie:

i szkolenia sprzedażowe:

Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025