Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?

Obsługa klienta to ważny element budowy firmy. Od właściwej obsługi będzie zależeć wiele – czy klient zdecyduje się do nas powrócić i przyprowadzi ze sobą swoich znajomych, rodzinę i przyjaciół, czy też raczej wywołamy na nim tak złe wrażenie, że jego opinia pójdzie za naszą marką w świat i sprawi, że wielu naszych klientów od nas odejdzie i przybędzie zdecydowanie mniej nowych.

zdjęcie - (the_title())

Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?


Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, kim jest klient.
Nie tylko nie zdają sobie sprawy z tego ci, których zadaniem i codzienną pracą jest obsługa tej grupy społecznej i marketingowej, ale także nie zdają sobie sprawy z tego również właściciele firm i osoby kluczowe do jej właściwego prosperowania. Przez takie podejście prawidłowa obsługa klienta staje się zadaniem nieprostym, utrudnionym, a czasem jest również naszym własnym sabotażem.

W wielkim skrócie - klient to osoba, która może, ale nie musi wydać swoje pieniądze i zakupić nasz produkt czy usługę. To osoba, która podatna będzie dosłownie na wszystko - wygląd miejsca, w którym przebywa, wrażenia słuchowe, wzrokowe, głos, a szczególnie zachowanie osoby, która ją obsługuje.

Od osoby znajdującej się w pierwszym kontakcie z klientem zależy to, czy pracownik ten kontakt z klientem doprowadzi do sfinalizowania transakcji, czy zarobi na swoje utrzymanie, przyczyni się do większego obrotu firmy, otrzyma premię, a nawet - awansuje. Dlatego nie jest to istotne, czy obsługa klienta dokonywana jest przez telefon, czy osobiście i fizycznie w sklepie - w obu tych przypadkach kontakt z klientem nie może pozostawiać nic do zarzucenia, musi być naturalny, podkreślający ważność klienta i gotowość do odpowiedzi na jego potrzeby.

Bardzo dobrze sprawdza się postawa umożliwiająca i upewniająca klienta, że jesteśmy w stanie rozwiązać jego problem lub dostarczyć dokładnie to, czego potrzebuje.

Klient musi czuć się zauważony, zrozumiany, a przede wszystkim czuć się traktowany w sposób przyjazny.

Klient to osoba, która może wydać za produkt/usługę swoje pieniądze, może przyczynić się do ogólnego dobrobytu firmy i wszystkich jej pracowników, ale przede wszystkim może po pomyślnej transakcji rozgłosić pozytywne opinie na temat firmy, może przyczynić się do jej popularności na rynku i polecania znajomym znajomych.

Prawidłowa obsługa klienta to klucz do osiągnięcia niewymiernego długoterminowego sukcesu.

 

Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:
Wybierz firmę szkoleniową roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.