Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, kim jest klient. Nie tylko nie zdają sobie sprawy z tego ci, których zadaniem i codzienną pracą jest obsługa tej grupy społecznej i marketingowej, ale także nie zdają sobie sprawy z tego również właściciele firm i osoby kluczowe do jej właściwego prosperowania. Przez takie podejście prawidłowa obsługa klienta staje się zadaniem nieprostym, utrudnionym, a czasem jest również naszym własnym sabotażem.
W wielkim skrócie - klient to osoba, która może, ale nie musi wydać swoje pieniądze i zakupić nasz produkt czy usługę. To osoba, która podatna będzie dosłownie na wszystko - wygląd miejsca, w którym przebywa, wrażenia słuchowe, wzrokowe, głos, a szczególnie zachowanie osoby, która ją obsługuje.
Od osoby znajdującej się w pierwszym kontakcie z klientem zależy to, czy pracownik ten kontakt z klientem doprowadzi do sfinalizowania transakcji, czy zarobi na swoje utrzymanie, przyczyni się do większego obrotu firmy, otrzyma premię, a nawet - awansuje. Dlatego nie jest to istotne, czy obsługa klienta dokonywana jest przez telefon, czy osobiście i fizycznie w sklepie - w obu tych przypadkach kontakt z klientem nie może pozostawiać nic do zarzucenia, musi być naturalny, podkreślający ważność klienta i gotowość do odpowiedzi na jego potrzeby.
Bardzo dobrze sprawdza się postawa umożliwiająca i upewniająca klienta, że jesteśmy w stanie rozwiązać jego problem lub dostarczyć dokładnie to, czego potrzebuje.
Klient musi czuć się zauważony, zrozumiany, a przede wszystkim czuć się traktowany w sposób przyjazny.
Klient to osoba, która może wydać za produkt/usługę swoje pieniądze, może przyczynić się do ogólnego dobrobytu firmy i wszystkich jej pracowników, ale przede wszystkim może po pomyślnej transakcji rozgłosić pozytywne opinie na temat firmy, może przyczynić się do jej popularności na rynku i polecania znajomym znajomych.
Prawidłowa obsługa klienta to klucz do osiągnięcia niewymiernego długoterminowego sukcesu.
Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział:
szkolenia handlowe i szkolenia:
Wybierz firmę szkoleniową roku.