Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?

Obsługa klienta to ważny element budowy firmy. Od właściwej obsługi będzie zależeć wiele – czy klient zdecyduje się do nas powrócić i przyprowadzi ze sobą swoich znajomych, rodzinę i przyjaciół, czy też raczej wywołamy na nim tak złe wrażenie, że jego opinia pójdzie za naszą marką w świat i sprawi, że wielu naszych klientów od nas odejdzie i przybędzie zdecydowanie mniej nowych.

20 czerwca 2017
zdjęcie - Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?

Czym jest właściwa obsługa klienta, kim jest klient?


Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, kim jest klient.
Nie tylko nie zdają sobie sprawy z tego ci, których zadaniem i codzienną pracą jest obsługa tej grupy społecznej i marketingowej, ale także nie zdają sobie sprawy z tego również właściciele firm i osoby kluczowe do jej właściwego prosperowania. Przez takie podejście prawidłowa obsługa klienta staje się zadaniem nieprostym, utrudnionym, a czasem jest również naszym własnym sabotażem.

W wielkim skrócie - klient to osoba, która może, ale nie musi wydać swoje pieniądze i zakupić nasz produkt czy usługę. To osoba, która podatna będzie dosłownie na wszystko - wygląd miejsca, w którym przebywa, wrażenia słuchowe, wzrokowe, głos, a szczególnie zachowanie osoby, która ją obsługuje.

Od osoby znajdującej się w pierwszym kontakcie z klientem zależy to, czy pracownik ten kontakt z klientem doprowadzi do sfinalizowania transakcji, czy zarobi na swoje utrzymanie, przyczyni się do większego obrotu firmy, otrzyma premię, a nawet - awansuje. Dlatego nie jest to istotne, czy obsługa klienta dokonywana jest przez telefon, czy osobiście i fizycznie w sklepie - w obu tych przypadkach kontakt z klientem nie może pozostawiać nic do zarzucenia, musi być naturalny, podkreślający ważność klienta i gotowość do odpowiedzi na jego potrzeby.

Bardzo dobrze sprawdza się postawa umożliwiająca i upewniająca klienta, że jesteśmy w stanie rozwiązać jego problem lub dostarczyć dokładnie to, czego potrzebuje.

Klient musi czuć się zauważony, zrozumiany, a przede wszystkim czuć się traktowany w sposób przyjazny.

Klient to osoba, która może wydać za produkt/usługę swoje pieniądze, może przyczynić się do ogólnego dobrobytu firmy i wszystkich jej pracowników, ale przede wszystkim może po pomyślnej transakcji rozgłosić pozytywne opinie na temat firmy, może przyczynić się do jej popularności na rynku i polecania znajomym znajomych.

Prawidłowa obsługa klienta to klucz do osiągnięcia niewymiernego długoterminowego sukcesu.

 

Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Chcesz obronić się przed psychomanipulacją? Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem? Zobacz nasz dział: szkolenia handlowe i szkolenia:
Wybierz firmę szkoleniową roku.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.