Dlaczego sprzedawcy niechętnie dzwonią do klientów?
Telefoniczna obsługa klienta sprawia problemy wielu sprzedawcom. Handlowcy niechętnie dzwonią do klientów - główną przyczyną jest znacznie trudniejsza obsługa i sprzedaż przez telefon, niż podczas bezpośredniego kontaktu. Telesprzedaż wymaga od nas dużo większych umiejętności oraz znacznie większej dozy cierpliwości.
Dlaczego sprzedawcy niechętnie dzwonią do klientów?
Sprzedaż telefoniczna opiera się na mowie werbalnej i parawerbalnej - pożądany efekt możemy otrzymać jedynie przy wykorzystaniu odpowiedniego słownictwa, tempa mówienia czy sposoby wysławiania się. W rzeczywistości to właśnie mowa niewerbalna (gestykulacja, pozycja ciała, utrzymanie kontaktu wzrokowego) najbardziej wpływają na nasz odbiór przez klienta.
Mowa niewerbalna odpowiada więc za postrzeganie nas jako osób profesjonalnych, sympatycznych i godnych zaufania - cech, które w znaczący sposób zbliżają do nas klienta i są odpowiedzialne za pomyślne zakończenie transakcji. Drugim powodem niechęci handlowców do telesprzedaży jest samo podejście klientów.
Dzwoniąc do nich możemy trafić na nieodpowiedni moment (np. trudna życiowa sytuacja, jazda samochodem, praca, nauka), co może wzmagać ich irytację. W konsekwencji klienci często traktują telemarketerów jako nachalny i niepożądany element codzienności i niejednokrotnie dają to odczuć klientowi.
Jak walczyć z niechęcią do telesprzedaży?
Telesprzedaży można się nauczyć - choć oczywiście wskazana jest duża dawka cierpliwości i znaczna odporność na stres. Sprzedawca telefoniczny nie może brać do siebie każdego przejawu niechęci klienta do rozmowy: to główna zasada, którą należy się kierować w trakcie telesprzedaży.
Dobre szkolenie telemarketingowe pomoże nam również zaznajomić się z podstawowymi zasadami prowadzenia rozmów telefonicznych z klientami, co w dużym stopniu wzmocni nasze umiejętności i pozwoli poznać techniki i metody perswazji, negocjacji i argumentacji na odległość.
szkolenie telemarketingJeśli chodzi o dobre szkolenia negocjacje telefoniczne wzmocnią również naszą pewność siebie, dzięki czemu rozmowy z klientami będą przebiegać bez stresu.