Dlaczego warto zadbać o prawidłową obsługę klienta?

Jak pokazują liczne badania i statystyki – największą ilość klientów firmy tracą z powodu złej obsługi klienta. Przekłada się to na ogromne straty finansowe – zdobycie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, czasochłonne i pracochłonne, niż utrzymanie kontaktu z klientem który korzystał już z naszych usług

Gamma - Dlaczego warto zadbać o prawidłową obsługę klienta?

     

    Jak pokazują liczne badania i statystyki – największą ilość klientów firmy tracą z powodu złej obsługi klienta. Przekłada się to na ogromne straty finansowe – zdobycie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, czasochłonne i pracochłonne, niż utrzymanie kontaktu z klientem który korzystał już z naszych usług! Jak wszystkim wiadomo – dobry przedsiębiorca to ten, który myśli nie tylko o obecnej sytuacji swojej firmy, ale również o tym, co będzie za kilka, lub kilkanaście lat. Chcąc rozwijać firmę i sprawiać, że będzie ona przynosić coraz większe zyski, z całą pewnością należy zadbać o udoskonalenie obsługi klienta – zwłaszcza wtedy, gdy nie działa ona perfekcyjnie i przyczynia się do rezygnacji wielu klientów z naszych usług.

    Klienci chcą być traktowani tak, jakby byli wyjątkowi. Najgorsze, co można zrobić, to niekulturalny sposób wyrażania się, zbywanie klienta i traktowanie jego problemu jak nieistotnego drobiazgu. Takie zachowanie może zrazić klienta do naszych usług – w takiej sytuacji wybierze on usługi konkurencji, a my pozostaniemy z niczym. Ważne jest uważne słuchanie klienta i udzielanie wyczerpujących, rzeczowych odpowiedzi na wszystkie zadane przez niego pytania. Najważniejsza zasada brzmi – traktuj klientów tak, jak sam chciałbyś być traktowany będąc klientem. Kulturalne zachowanie, zwroty grzecznościowe czy miły uśmiech to drobne gesty, które mają olbrzymie znaczenie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Wielu klientów twierdzi, że jeśli obsługa danej firmy szybko i skutecznie pomogła im w rozwiązaniu problemu lub uzyskaniu jakiejś informacji, zdecydowali się na skorzystanie z usług tej firmy po raz kolejny lub polecili ją swoim znajomym. To bardzo ważne – zła opinia może ciągnąć się za firmą latami i będzie bardzo trudno się jej pozbyć. Podobnie jest z wpisami w mediach społecznościowych – źle potraktowany klient może zacząć wylewać w nich swoje żale i frustrację, a jeden krótki post może bardzo szybko stać się popularny i zauważony przez bardzo wielu potencjalnych klientów. Nie zdecydują się oni na nasze usługi, pamiętając, że spotkali się w sieci z negatywną opinią na jej temat.

    Ze statystyk wynika, że klienci są skłonni płacić większe pieniądze za usługi, jeśli obsługa klienta traktuje ich odpowiednio, jest pomocna, uprzejma i potrafi rozwiązać każdy problem. To mówi samo za siebie – prawidłowa obsługa klienta jest bardzo ważna.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025