Dobre szkolenie z obsługi klienta

Dobre szkolenie z obsługi klienta pomaga w podniesieniu standardu obsługi w firmie, dzięki czemu pozwala na poprawienie jej wizerunku.

19 sierpnia 2017
zdjęcie - Dobre szkolenie z obsługi klienta

Dzięki opanowaniu podstawowych technik z tego zakresu, pracownicy unikną popełniania podstawowych błędów.

Szkolenia z obsługi klientów mają kilka celów. Ich zadaniem jest między innymi przekazanie pracownikom technik efektywnej komunikacji zarówno w rozmowie bezpośredniej, jak i w trakcie kontaktu telefonicznego. Szkolenia powinny również kłaść nacisk na rozwój praktycznych umiejętności. Ważne jest również przygotowanie pracowników do prowadzenia profesjonalnej obsługi w sytuacjach trudnych lub wyjątkowych. Korzyści wynikające z takich szkleń są ogromne. Przede wszystkim profesjonalna obsługa przekłada się na większe zadowolenie klientów, a także pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Jak powinno wyglądać dobre szkolenie? Jak już zostało wspomniane, tego typu szkolenia powinny kłaść duży nacisk na rozwój praktycznych umiejętności. Doskonałymi przykładami, które wykorzystuje się w czasie szkoleń są autentyczne materiały, np. nagrania z rozmów telefonicznych lub treść korespondencji prowadzonej między pracownikami i klientem. Dzięki wykorzystaniu takich materiałów można łatwo wychwycić podstawowe błędy, które mogą się zdarzyć każdemu.

 

Gamma - firma szkoleniowa roku. Może interesuje Cię rozwój umiejętności menadżerskich? Zapoznaj się z: szkolenie managerskie, szkolenie zarządzanie ludźmi. Zapraszamy! Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz nasze: szkolenia sprzedażowe i szkolenia negocjacje.

 

Szkolenie z obsługi i szkolenia sprzedażowe powinny poruszać takie zagadnienia jak mowa ciała, czy język korzyści. Standardy dotyczące obsługi klienta nieustannie rosną. Schludny wygląd i uprzejme zachowanie są bardzo ważne, ale nie wystarczające. Pracownicy powinni wiedzieć nie tylko, co należy mówić, ale również jak zachować się w obecności klienta. Także prowadzenie rozmowy nie jest wcale łatwą sztuką - należy wiedzieć w jaki sposób przejąć kontrolę nad rozmową w sposób uprzejmy, jak zadawać pytania i słuchać klienta. Innym istotnym zagadnieniem jest radzenie sobie z trudnymi, agresywnymi klientami, którzy niestety również się zdarzają. Zachowanie zimnej krwi i odpowiednie reagowanie w takich sytuacjach wymaga treningu.

Szkolenie z zakresu obsługi klienta powinno więc dostarczać teoretycznej wiedzy, ale musi także zawierać również analizę autentycznych przykładów oraz praktyczne ćwiczenia. Dzięki temu pracownicy będą wiedzieli w jaki sposób przełożyć zdobyte umiejętności na sposób wykonywania obowiązków.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.