Fazy negocjacji

Pod pojęciem negocjacji kryje się wiele rozmaitych działań mających na celu osiągnięcie porozumienia przez strony, które pozostają w pewnym sensie zwaśnione. Zależy im jednak na osiągnięciu korzystnego porozumienia.

8 kwietnia 2019
zdjęcie - Fazy negocjacji

 Fazy negocjacji

Pod pojęciem negocjacji kryje się wiele rozmaitych działań mających na celu osiągnięcie porozumienia przez strony, które pozostają w pewnym sensie zwaśnione. Zależy im jednak na osiągnięciu korzystnego porozumienia. Przeważnie jednak każda ze stron musi z czegoś zrezygnować. Bez kompromisu, wypracowanie zadowalającego obie strony rozwiązania może okazać się niemożliwe. Jak powszechnie wiadomo, negocjacje przeprowadza się w wielu branżach.

Nie da się ukryć, że należy się do nich odpowiednio przygotować. Bez właściwego przygotowania negocjacje mogą zakończyć się fiaskiem. Każdej ze stron zależy na tym, aby wynegocjować najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie. Każdy kto przygotowuje się do negocjacji powinien zaznajomić się z poszczególnymi fazami. Wśród faz negocjacji wyszczególniamy: planowanie, otwarcie negocjacji, testowanie strony negocjującej, osiągnięcie porozumienia oraz ocenę negocjacji. Faza pierwsza czyli przygotowanie do negocjacji polega na tym, by jak najlepiej poznać partnera negocjacyjnego jeszcze zanim zasiądziemy do stołu. Jest to jeden z najważniejszych etapów negocjacji, gdyż od niego w znacznej mierze zależy powodzenie kolejnych faz negocjacji.

Drugi etap to otwarcie negocjacji. Otwarcie negocjacji to nic innego jak ich rozpoczęcie. Strony na samym początku ustalają przewidywany czas trwania negocjacji, sposób ich prowadzenia czy procedury. Faza trzecia negocjacji to testowanie partnera negocjacyjnego. Na tym etapie strony formułują już swoje żądania. Warto na samym początku proponować rozwiązania korzystniejsze niż te, których w rzeczywistości oczekujemy. Dzięki temu dowiemy się na jaką ofertę jest w stanie przystać nasz partner w negocjacjach. Jeżeli zastosujemy taką technikę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się osiągnąć sukces. Kolejne fazy negocjacji to osiągnięcie porozumienia oraz ocena negocjacji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

Na etapie osiągania porozumienia warto upewnić się czy wszystko jest jasne dla obydwu stron. Jeżeli nie ma żadnych niedomówień i wątpliwości, możemy podpisać kontrakt. Etap końcowy negocjacji czyli ocena negocjacji to etap, na którym poddajemy analizie cały proces negocjacyjny. Warto zastanowić się nad tym czy faktycznie udało nam się osiągnąć porozumienie. Jeżeli nie udało nam się tego osiągnąć, powinniśmy wyciągnąć wnioski, które pomogą nam lepiej przeprowadzić negocjacje w przyszłości. Pracownicy, którzy są zmuszeni często uczestniczyć w negocjacjach, powinni brać udział w systematycznych szkoleniach, dzięki którym poznają oni techniki negocjacyjne. Szkolenia prowadzone przez doświadczonego i wykwalifikowanego szkoleniowca pomogą pracownikom zrozumieć w jaki sposób należy prowadzić negocjacje, by osiągać upragnione rezultaty. Technik negocjacyjnych jest bowiem całe mnóstwo, ale należy wiedzieć, które wybrać, by negocjacje przebiegły w oczekiwany przez nas sposób.

Podsumowując wyżej zebrane rozważania bez większych trudności można dojśc do wniosku, że negocjacje to bardzo trudny i skomplikowany proces. Negocjujemy w wielu rozmaitych branżach. Nie da się ukryć, że do negocjacji należy się w odpowiedni sposób przygotować. Właściwe przygotowanie do negocjacji sprawi, że szanse na osiągnięcie porozumienia wzrosną. Pracownicy, którzy uczestniczą w prowadzeniu negocjacji powinny brać częsty udział w szkoleniach dotyczących przeprowadzania negocjacji. Dzięki takim szkoleniom będą oni potrafili zastosować najskuteczniejsze techniki negocjacyjne.

Wśród faz negocjacyjnych należy wyróżnić: fazę planowania negocjacji, fazę otwarcia negocjacji, fazę testowania partnera, fazę osiągnięcia porozumienia oraz etap oceny przebiegu negocjacji. Warto zaznajomić się ze specyfiką poszczególnych etapów. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej nam będzie uniknąć porażki w negocjacjach. Jeżeli zdecydujemy się na szkolenie, wybierzmy starannie firmę szkoleniową. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to jakimi opiniami cieszy się firma, o której zatrudnieniu myślimy. Istotne są również ceny. Za jakość należy odpowiednio zapłacić, ale uważajmy, by nie wybierać firmy, na której usługi nas nie stać.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.