Fazy rozmowy telefonicznej. Właściwa rozmowa

Druga faza rozmowy. Rozmowa właściwa. Jak ją poprawnie wykonywać?

Gamma - Fazy rozmowy telefonicznej. Właściwa rozmowa

    II Faza: Właściwa rozmowa

    • Wcześniej sprawdź jeszcze raz bardzo dokładnie imię, nazwisko i ewentualne tytuły rozmówcy. Pamiętaj, że niepoprawnie wymówione nazwisko klienta robi bardzo złe wrażenie i utrudnia budowanie dobrych relacji biznesowych.
    • Pozdrów klienta zgodnie z porą dnia − wielu klientów zwraca wielką uwagę (również dzisiaj) na uprzejmość. Dlatego nie zapomnij o zasadach dobrego wychowania. „Dzień dobry” lub inne odpowiednie pozdrowienie powinieneś zawsze mieć na ustach.
    • Przedstaw się − podaj swoje nazwisko, firmę, z której dzwonisz i sprawę. Wstęp musi być dobry ponieważ: Jak wystartujesz, taką zajmiesz pozycję w biegu.
    • Daj klientowi również szansę na odpowiedź − po pięciu, siedmiu zdaniach rozmówca staje się niespokojny, jeżeli nie może wziąć udziału w rozmowie. Daj szansę również jego argumentom.
    • Przyjmuj ciągle postawę nastawioną na klienta i jego potrzeby − klient musi czuć, że znajduje się cały czas na pierwszym planie twoich działań.

     

    Przykład:
    Chciałam zauważyć, że współpraca z nami daje następujące korzyści…
    To rozwiązanie daje Panu następujące możliwości…
    Proponuję, żeby rozważył  Pan następujące propozycje…
    W  Pana branży najczęściej zalecanym rozwiązaniem jest…

    • Mów trochę wolniej niż podczas rozmowy twarzą w twarz – przyjmuje się, że optymalne jest średnie tempo mówienia, z wyraźnymi przerwami w trakcie wypowiedzi oraz akcentowaniem ważnych treści. Bardzo szybka mowa bywa odbierana przez klienta jako brak zainteresowania („…chce się mnie szybko pozbyć”) czy też niepewność.
    • Mów nieco niższym głosem − niższy głos dodaje wiarygodności i budzi większe zaufanie. Mów krótkimi zdaniami, wtedy łatwiej jest utrzymać prawidłowy oddech i zapanować nad głosem.
    • Zadawaj pytania − jednak w przeciwieństwie do rozmowy twarzą w twarz, podczas rozmowy telefonicznej wykorzystuj także formę pytań zamkniętych. Pozwoli Ci to łatwiej uzyskać potwierdzenia i szybkie decyzje od klienta, co ułatwia tworzenie atmosfery porozumienia.
    Jaki obszar szkoleń może rozwinąć umiejętności w tym temacie?
    Zobacz:

    Zaufaj nam. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” zajęliśmy pierwsze miejsce.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025