Gospodarowanie czasem pracy – jak się go nauczyć?
Gospodarowanie czasem to trudna sztuka, która wymaga od nas wiele zaangażowania i lat praktyki. Odpowiednie gospodarowanie czasem może nam jednak pomóc w byciu bardziej efektywnym w pracy.

Gospodarowanie czasem pracy – jak się go nauczyć?
Gospodarowanie czasem to trudna sztuka, która wymaga od nas wiele zaangażowania i lat praktyki. Odpowiednie gospodarowanie czasem może nam jednak pomóc w byciu bardziej efektywnym w pracy. Bez względu na zajmowane stanowisko czy charakter wykonywanych obowiązków, z pewnością warto wdrożyć najważniejsze zasady gospodarowania czasem do swojego dnia.
Szkolenia i kursy z zarządzania czasem
Najprostszym i najbardziej efektownym sposobem na poznanie metod i technik zarządzania czasem jest inwestycja w odpowiedni kurs. Szkolenia tego typu organizowane są przez firmy edukacyjne i mogą dotyczyć zarówno ofert indywidualnych, jak i grupowych.
Te drugie wybierane są przez pracodawców dla całych zespołów pracowniczych. Jeśli chodzi o zarządzanie czasem szkolenie pozwoli na poznanie konkretnych narzędzi, które mają na celu m. in. charakteryzowanie i wyznaczanie celów czy podział obowiązków, ale również podpowiedzą w jaki sposób delegować zadania oraz ustalać priorytety.
Jaki kurs wybrać?
Wśród szerokiej gamy kursów i szkoleń związanych z zarządzaniem czasem, warto zwrócić uwagę na te, które prowadzone są przez wieloletnich, doświadczonych praktyków. Możemy wybrać zarówno krótkie, weekendowe kursy, jak i kompleksowe szkolenia, które nastawione są na rozwój także dodatkowych umiejętności, takich jak zarządzanie procesem i projektem.
Jeśli chodzi o project management szkolenia przeznaczone są szczególnie dla menedżerów, kierowników i właścicieli przedsiębiorstw, ale mogą podnieść kompetencje także pracowników wykonawczych. Powiązanie ich z kursami z zarządzania czasem przyniesie najlepsze efekty, które zauważymy już po kilku godzinach kursu.
Gospodarowania czasu pracy możemy uczyć się także na własną rękę. Z pewnością warto poznawać kolejne metody oraz testować je, zmieniać i dostosowywać do własnych potrzeb. Niektóre z nich mogą okazać się dla nas kompletnie nieprzydatne i niewygodne, inne zaś umożliwią maksymalne wykorzystanie czasu w pracy, co zwiększy naszą efektywność oraz pozwoli nam na uzyskanie konkretnych, wyznaczonych wyników.
Efektywne zarządzanie sobą w czasie
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie – swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM…Zarządzanie energią
Etos pracy w XXI wieku można sprowadzić do hasła „rób jeszcze więcej i jeszcze szybciej”. Pośpiech nie jest zaś dobrym doradcą, ponieważ wymusza szkodliwy tryb…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















