Jak przygotować się do negocjacji?

Negocjacje w biznesie niekiedy są grą o bardzo wysoką stawkę. Dlatego też warto wcześniej odpowiednio się do nich przygotować – daje to znacznie większą szansę na osiągnięcie sukcesu i poprowadzenie negocjacji w odpowiadającym nam kierunku.

20 czerwca 2017
zdjęcie - Jak przygotować się do negocjacji?
Przygotowując się do negocjacji, możemy wyobrazić sobie możliwe sytuacje i przygotować się do nich. Dzięki temu istnieje mniejsza szansa, że podczas faktycznych negocjacji coś nas zaskoczy - będziemy mieli już przygotowane odpowiedzi i pomysły na to, jak się zachować i wybrnąć z niekorzystnej sytuacji.

Przed rozpoczęciem negocjacji należy także określić, po co w ogóle będą one prowadzone - czyli ich cel. Musimy wiedzieć, co konkretnie chcemy osiągnąć, warto także spisać sobie cele na kartce - w ten sposób łatwiej jest zrozumieć, o co tak naprawdę toczy się gra i w jaki sposób należy negocjować. Dobrym pomysłem jest także przygotowanie sobie argumentów - w tym celu trzeba zastanowić się, jaka może być reakcja naszego rozmówcy na nasze cele, a następnie pomyśleć, w jaki sposób przekonać go do swoich racji. Tak przygotowani, będziemy w stanie szybko i sprawnie odpowiedzieć rozmówcy, bez zbędnego przedłużania, zastanawiania się i stresu. Dzięki temu nie tylko sprawimy, że negocjacje będą bardziej efektywne, ale również sprawimy wrażenie osoby zdecydowanej, pewnej siebie i przekonanej o swojej słuszności, co jest podczas negocjacji bardzo korzystne.

Warto przed rozpoczęciem negocjacji zastanowić się też, jaką technikę negocjacyjną planujemy zastosować. Czy chcemy doprowadzić do kompromisu, a może uzyskać dokładnie to, co jest naszym celem? Dobrze jest też odpowiedzieć sobie na pytanie, czy będziemy w stanie poświęcić dobre relacje z rozmówcą w celu uzyskania określonych korzyści i wygrania negocjacji. Dzięki temu będziemy od początku wiedzieli, w jaki sposób zachowywać się podczas rozmowy, co możemy robić, a jakich granic nie należy przekraczać. Unikniemy również niespójności w wypowiedziach i zachowaniu oraz błędów, wynikających z nerwów i stresu.

W negocjacjach ważne jest nie tylko to, co się mówi, ale także komunikacja niewerbalna. Dlatego też dobry negocjator powinien również zadbać o odpowiedni wygląd. Przed negocjacjami trzeba postarać się, aby wyglądać schludnie i elegancko. Warto wybrać elegancki strój - to dodaje nam powagi i sprawia, że wyglądamy profesjonalnie.

 

Uzyskaj najlepszy możliwy wynik negocjacji. Zdobądź kluczowe techniki dla każdego etapu sprzedaży. Obsługuj klienta profesjonalnie. Poznaj kim jest twój rozmówca, co myśli i czego się obawia. Takie umiejętności zdobędziesz biorąc udział w naszych szkoleniach sprzedażowych. Zobacz: szkolenia sprzedaż, szkolenia negocjacje, szkolenia z obsługi klienta. Zapraszamy również do działu: szkolenia managerskie
Gamma. Najlepsza firma szkoleniowa roku. Zapraszamy!

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.