Życie zawodowe i płynąca z niego satysfakcja to niezwykle ważny aspekt w życiu większości z nas. Nic dziwnego biorąc pod uwagę, że w wieku produktywnym praca zabiera większość naszego czasu. Właśnie ze względu na to jak dużą część swojego życia spędzamy w pracy i biorąc pod uwagę fakt jak istotną stanowi wartość we współczesnym świecie należy zadbać o to, aby uniknąć wypalenia i poczucia monotonni.
Życie zawodowe i płynąca z niego satysfakcja to niezwykle ważny aspekt w życiu większości z nas. Nic dziwnego biorąc pod uwagę, że w wieku produktywnym praca zabiera większość naszego czasu. Właśnie ze względu na to jak dużą część swojego życia spędzamy w pracy i biorąc pod uwagę fakt jak istotną stanowi wartość we współczesnym świecie należy zadbać o to, aby uniknąć wypalenia i poczucia monotonni.
Dlatego oprócz racjonalnego podejścia do wykonywanych obowiązków powinniśmy wykorzystywać w swoim codziennym życiu odpowiednio dobrane do naszych potrze techniki motywacyjne.
Motywacja, która stanowi dla nas motor do działania i sprawia, że czerpiemy satysfakcję ze swoich działań może mieć dwojakie źródło. Może być motywowana zewnętrznie lub też wewnętrznie.
Motywacja wewnętrzna to ta pochodząca od nas samych. To nasza chęć do działania i wola walki o to na czym nam zależy. Wpływają na nią cechy wrodzone takie jak nasz temperament, charakter oraz wartości, które wpojono nam podczas procesu wychowania. Nie oznacza to jednak, że nie możemy zastosować pewnych technik, aby ją wzmocnić.
W tym celu warto ułożyć sobie w głowie jasny schemat działania i zaplanować kierunek, cel do którego dążymy. Inną techniką wewnętrznej motywacji może być nasz prywatny system kar i nagród. Sukcesy możemy nagradzać drobiazgiem w postaci słodkości lub zakupem czegoś o czym od dawna marzymy.
Motywacja może mieć także źródło zewnętrzne. I tu ogromną rolę pełni środowisko, w którym się obracamy – nasi współpracownicy, ale jednak przede wszystkim nasi przełożeni. Mogą stosować oni przeróżne techniki motywacyjne – od nagród finansowych, premii i podwyżek, poprzez system dodatków pozafinansowych w postaci benefitów, aż po awans czy też publiczne pochwały i docenienie naszych zasług na rzecz organizacji.
Bardzo często spotykaną formą motywowania pracowników jest współcześnie refundacja lub też dofinansowanie szkoleń i kursów, na przykład językowych, mających na celu podniesie kompetencji pracowników. Rodzi to zarówno korzyści dla firmy, która zyskuje lepiej wykwalifikowane zasoby kadrowe, jak i dla samego pracownika, który czuje się doceniony i ma poczucie, że dba o swój rozwój.
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie – m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Flow to stan, w którym upływ czasu przyśpiesza, a człowiek w pełni wykorzystuje swoje talenty i zasoby. To punkt, w którym praca daje satysfakcję, a organizacja otrzymuje w pełni zaangażowanego i efektywnego pracownika. Trening Flow pozwala wyzwalać energię i entuzjazm pracowników – tak potrzebny pracującym w domu, w trybie pracy zdalnej.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.