Jak skutecznie sfinalizować sprzedaż?

Na przestrzeni lat opracowano wiele metod, które wspomagają biznes – od podpowiedzi w sprawie planowania produktu po systemy organizacji magazynów. W trakcie badań na każdym z etapów okazało się jednak, że tym najtrudniejszym momentem w całej sprzedaży jest jej sfinalizowanie. Techniki zamknięcia sprzedaży pomagają przedsiębiorcom zyskać nowe zlecenia i utwierdzać klientów w przekonaniu, że dokonują właściwego wyboru.

     
    Na przestrzeni lat opracowano wiele metod, które wspomagają biznes – od podpowiedzi w sprawie planowania produktu po systemy organizacji magazynów. W trakcie badań na każdym z etapów okazało się jednak, że tym najtrudniejszym momentem w całej sprzedaży jest jej sfinalizowanie.

    Techniki zamknięcia sprzedaży pomagają przedsiębiorcom zyskać nowe zlecenia i utwierdzać klientów w przekonaniu, że dokonują właściwego wyboru.

     
    Jaką technikę zamknięcia sprzedaży najlepiej wybrać?
     
    Taką, która będzie skuteczna w danym wypadku. Nie chodzi o to, aby nauczyć się jednej i stosować ją na wszystkich klientach, nie zależnie od tego, czy ma szanse powodzenia, czy nie. Powinniśmy wyuczyć się kilku i praktykować je, zauważają drobne różnice w zachowaniu klientów. Tylko w ten sposób odgadniemy, kiedy nadchodzi moment, aby przystąpić do najważniejszej fazy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

    Ile istnieje takich technik?
     
    Nieskończenie wiele, ale kilka z nich stało się bardzo popularnych w świecie sprzedawców. Niektóre z nich opierają się na tym, żeby zagwarantować konsumentów możliwość reklamacji bądź zwrotu towaru. Nawet jeżeli jest to ich prawo, warto o tym wspominać, ponieważ może to zdecydować o podjęciu przez nich ryzyka i zakupie towaru.

    Inną metodą jest zaoferowanie próbki – na przykład możliwości przetestowania sprzętu czy użytkowania towaru w mniejszej ilości, zanim podejmie się odpowiednią decyzję. Miesięczne okresy próbne są tutaj doskonałym przykładem.

     
    Inne strategie zakładają, że proces finalizacji do metoda małych kroczków, czyli przez całą rozmowę z klientem zadajemy takie pytania, które skłaniają go drobnych akceptacji, a na zakończenie podsumowujemy wszystko i zawieramy to w jednej umowie (już wcześniej się one tam znajdowały, ale odpowiednio je dozowaliśmy, aby nadmiernie nie obciążać potencjalnego klienta).

    Podobną metodą jest metoda odpowiedzi twierdzących, w której zadajemy takie pytania, na które klient odpowiada „tak”. Albo takie, które opierają się na dobrej opinii innych, albo przestrodze, co stanie się, jeżeli klient nie skorzysta z naszej oferty. Warto zastanowić się, która najlepiej pasuje w danej chwili.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025