Jak skutecznie sfinalizować sprzedaż?

Na przestrzeni lat opracowano wiele metod, które wspomagają biznes – od podpowiedzi w sprawie planowania produktu po systemy organizacji magazynów. W trakcie badań na każdym z etapów okazało się jednak, że tym najtrudniejszym momentem w całej sprzedaży jest jej sfinalizowanie. Techniki zamknięcia sprzedaży pomagają przedsiębiorcom zyskać nowe zlecenia i utwierdzać klientów w przekonaniu, że dokonują właściwego wyboru.

     
    Na przestrzeni lat opracowano wiele metod, które wspomagają biznes – od podpowiedzi w sprawie planowania produktu po systemy organizacji magazynów. W trakcie badań na każdym z etapów okazało się jednak, że tym najtrudniejszym momentem w całej sprzedaży jest jej sfinalizowanie.

    Techniki zamknięcia sprzedaży pomagają przedsiębiorcom zyskać nowe zlecenia i utwierdzać klientów w przekonaniu, że dokonują właściwego wyboru.
     
    Jaką technikę zamknięcia sprzedaży najlepiej wybrać?
     
    Taką, która będzie skuteczna w danym wypadku. Nie chodzi o to, aby nauczyć się jednej i stosować ją na wszystkich klientach, nie zależnie od tego, czy ma szanse powodzenia, czy nie. Powinniśmy wyuczyć się kilku i praktykować je, zauważają drobne różnice w zachowaniu klientów. Tylko w ten sposób odgadniemy, kiedy nadchodzi moment, aby przystąpić do najważniejszej fazy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

    Ile istnieje takich technik?
     
    Nieskończenie wiele, ale kilka z nich stało się bardzo popularnych w świecie sprzedawców. Niektóre z nich opierają się na tym, żeby zagwarantować konsumentów możliwość reklamacji bądź zwrotu towaru. Nawet jeżeli jest to ich prawo, warto o tym wspominać, ponieważ może to zdecydować o podjęciu przez nich ryzyka i zakupie towaru.

    Inną metodą jest zaoferowanie próbki – na przykład możliwości przetestowania sprzętu czy użytkowania towaru w mniejszej ilości, zanim podejmie się odpowiednią decyzję. Miesięczne okresy próbne są tutaj doskonałym przykładem.
     
    Inne strategie zakładają, że proces finalizacji do metoda małych kroczków, czyli przez całą rozmowę z klientem zadajemy takie pytania, które skłaniają go drobnych akceptacji, a na zakończenie podsumowujemy wszystko i zawieramy to w jednej umowie (już wcześniej się one tam znajdowały, ale odpowiednio je dozowaliśmy, aby nadmiernie nie obciążać potencjalnego klienta).

    Podobną metodą jest metoda odpowiedzi twierdzących, w której zadajemy takie pytania, na które klient odpowiada „tak”.
    Albo takie, które opierają się na dobrej opinii innych, albo przestrodze, co stanie się, jeżeli klient nie skorzysta z naszej oferty. Warto zastanowić się, która najlepiej pasuje w danej chwili.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.