Jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy?

Skuteczność sprzedaży w dużej mierze zależy od sprzedawcy. Dobry sprzedawca wie, w jaki sposób rozmawiać z klientem, potrafi negocjować i zachęcić do zakupu danego produktu lub usługi.

Gamma - Jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy?

Rozmowa sprzedawcy z klientem. Jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy?

To właśnie dlatego szkolenia biznesowe i sprzedażowe cieszą się coraz większą popularnością – coraz więcej osób bowiem zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo przydatne są umiejętności, które można wykorzystać podczas sprzedaży, dzięki czemu sprzedaż ta stanie się znacznie bardziej efektywna.

Sprzedawcy, którzy nie osiągają w swojej pracy zadowalających wyników, popełniają zazwyczaj szereg błędów. Oto lista często popełnianych przez sprzedawców błędów.

Niesłuchanie klienta

Choć rolą sprzedawcy jest prowadzenie rozmowy z klientem, wielu z nich nie daje klientowi nawet dojść do słowa, prowadząc długi, nieprzerwany monolog. To duży błąd! Klienci zazwyczaj czują się przytłoczeni podczas takiej rozmowy, czują się niewysłuchani i nietraktowani poważnie, przez co rezygnują z zakupu i prowadzenia dalszych negocjacji. Dobry sprzedawca przedstawia kupującemu informacje w krótkiej i treściwej formie i zadaje pytania, mające na celu skłonienie rozmówcy do uczestniczenia w rozmowie

Równie często popełnianym przez sprzedawców błędem jest przerywanie rozmówcy. Choć wielu z nas robi to automatycznie, bez zastanowienia, dobry sprzedawca powinien umieć panować nad tym odruchem. Klient, którego wypowiedź kilkakrotnie została przerwana, zapewne poczuje się poirytowany i zrezygnuje z dalszej rozmowy.

Monotonne monologi

Każdy z nas z pewnością słyszał kiedyś osobę, która choć przekazuje ciekawe informacje, robi to w sposób który już na starcie zniechęca rozmówców do dalszego słuchania. Wielu sprzedawców popełnia ten błąd – mówią monotonnie, nie zmieniają tonu głosu i nie gestykulują. Doskonałym materiałem pomocniczym podczas mówienia są różnego rodzaju obrazy, plakaty i wykresy – im więcej bodźców zadziała na słuchaczy, tym większe będzie ich zainteresowanie i większa szansa na pozytywne zakończenie się negocjacji.

 

Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Podnieś skuteczność sprzedaży. Zwiększ swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży:

Zapraszamy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025