Jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy?
Skuteczność sprzedaży w dużej mierze zależy od sprzedawcy. Dobry sprzedawca wie, w jaki sposób rozmawiać z klientem, potrafi negocjować i zachęcić do zakupu danego produktu lub usługi.

Rozmowa sprzedawcy z klientem. Jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy?
To właśnie dlatego szkolenia biznesowe i sprzedażowe cieszą się coraz większą popularnością – coraz więcej osób bowiem zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo przydatne są umiejętności, które można wykorzystać podczas sprzedaży, dzięki czemu sprzedaż ta stanie się znacznie bardziej efektywna.
Sprzedawcy, którzy nie osiągają w swojej pracy zadowalających wyników, popełniają zazwyczaj szereg błędów. Oto lista często popełnianych przez sprzedawców błędów.
Niesłuchanie klienta
Choć rolą sprzedawcy jest prowadzenie rozmowy z klientem, wielu z nich nie daje klientowi nawet dojść do słowa, prowadząc długi, nieprzerwany monolog. To duży błąd! Klienci zazwyczaj czują się przytłoczeni podczas takiej rozmowy, czują się niewysłuchani i nietraktowani poważnie, przez co rezygnują z zakupu i prowadzenia dalszych negocjacji. Dobry sprzedawca przedstawia kupującemu informacje w krótkiej i treściwej formie i zadaje pytania, mające na celu skłonienie rozmówcy do uczestniczenia w rozmowie
Równie często popełnianym przez sprzedawców błędem jest przerywanie rozmówcy. Choć wielu z nas robi to automatycznie, bez zastanowienia, dobry sprzedawca powinien umieć panować nad tym odruchem. Klient, którego wypowiedź kilkakrotnie została przerwana, zapewne poczuje się poirytowany i zrezygnuje z dalszej rozmowy.
Monotonne monologi
Każdy z nas z pewnością słyszał kiedyś osobę, która choć przekazuje ciekawe informacje, robi to w sposób który już na starcie zniechęca rozmówców do dalszego słuchania. Wielu sprzedawców popełnia ten błąd – mówią monotonnie, nie zmieniają tonu głosu i nie gestykulują. Doskonałym materiałem pomocniczym podczas mówienia są różnego rodzaju obrazy, plakaty i wykresy – im więcej bodźców zadziała na słuchaczy, tym większe będzie ich zainteresowanie i większa szansa na pozytywne zakończenie się negocjacji.
- szkolenia z obsługi klienta
- szkolenia techniki sprzedaży
- szkolenia z negocjacji
- inne szkolenia handlowe
Zapraszamy.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















