Jakie są obowiązki kierownika projektu w każdej firmie?
Dzisiaj praktycznie w każdej firmie możemy wyróżnić osobę, będącą w istocie kierownikiem projektu. Czym taka osoba dokładniej się zajmuje? Jakie są dokładniej jej zadania i obowiązki? Poniżej postaramy się je pokrótce zidentyfikować i opisać…

Jakie są obowiązki kierownika projektu w każdej firmie?
Dzisiaj praktycznie w każdej firmie możemy wyróżnić osobę, będącą w istocie kierownikiem projektu. Czym taka osoba dokładniej się zajmuje? Jakie są dokładniej jej zadania i obowiązki? Czy agile project management szkolenie pozwoli nam uzyskać odpowiednią wiedzę na to stanowisko? Poniżej postaramy się pokrótce zidentyfikować i opisać ten zawód…
Kierownik projektu – obowiązki i zadania
Na wstępie trzeba zaznaczyć, że w każdej firmie kompetencje kierownika projektu będą się jednakże nieco różniły. My przedstawimy typowe obowiązki project managera prezentowane podczas scrum szkolenia. Dużo tu szczególnie zależy od tego, czy bierze on w ogóle udział w procesie rekrutacji, czy też nieszczególnie.
Jeśli tak, to kierownik projektu wówczas niejako już od początku odpowiada za to, aby wybrać idealnych kandydatów na dane stanowiska, aby odpowiednio wcześnie tak rozpracować grupę pod kątem psychologicznym, aby wszyscy się w niej odnaleźli i spełnili zgodnie ze swoimi kwalifikacjami oraz kompetencjami.
Jeśli zaś kierownik projektu nie bierze udziału w rekrutacji, to i tak najczęściej powinien odpowiednio określić, kogo on w zasadzie potrzebuje tak, aby uniknąć potem sytuacji, że w zespole znajduje się ktoś zupełnie do niego niedostosowany.
Następnie kierownik projektu zasadniczo odpowiada za podział zadań i obowiązków w takim projekcie – określa, kto co ma zrobi, jakie są terminy. Oczywiście na bieżąco musi on sprawdzać postępy pracy i jednocześnie ganić albo chwalić poszczególnych pracowników.
To jednak ciągle nie koniec – kierownik projektu bowiem stanowi pewne połączenie pomiędzy pracownikami a zarządem – w związku z tym odpowiednio modyfikuje on przebieg i organizację pracy, w zależności od tego, co wymyśli zarząd.
Szkolenie project manager – najważniejsze źródło wiedzy
Jak zatem widać praca kierownika projektu wymaga naprawdę szerokiej wiedzy oraz licznych umiejętności, których nie sposób nauczyć się tak po prostu na studiach. Dlatego też każdy kierownik projektu powinien inwestować w szkolenia biznesowe Warszawa, dzięki którym nie tylko będzie umiał sprawnie wykonywać swoje obowiązki, lecz także dowie się, jak aspirować jeszcze wyżej. Słowem – takie szkolenia odgrywają naprawdę dużą rolę.
Jakie są zadania kierownika projektu w firmie?
Kierownik projektu w firmie – czasem wielu osobom wydaje się, że taka osoba w zasadzie to nie za wiele robi. Jednak tak w ogóle nie jest. Kierownik projektu bowiem nie ma bardzo mocno i ściśle określonych zadań, niemniej to nie oznacza, że są one łatwe i nie wymagają podjęcia jakiegokolwiek wysiłku. Nawet w zasadzie to wręcz przeciwnie.
A zatem – jak prezentują się zadania kierownika projektu w firmie? Zasadniczo można je podzielić na dwie główne grupy.
Zadania związane z projektami
No właśnie – przede wszystkim będą to różnego rodzaju zadania związane z projektami. Tutaj do nich zaliczyć będzie można na pewno ogólną organizację pracy, tworzenie jej harmonogramy, kontakt z innymi zespołami, dopasowanie pracy do ich tempa, monitorowanie statusu projektu itp.
Wydaje się, że nie jest to wiele zadań, jednak praktyka prezentuje się nieco inaczej. Przede wszystkim bowiem takich ogólnych ustaleń jest naprawdę wiele i zazwyczaj trudno się jest w nich nieco połapać i wspólnie zaaranżować najważniejsze informacje. Dalej – wszystkie te zadania tak naprawdę wymagają naprawdę sporych umiejętności
Zadania związane z ludźmi
Te zadania będą jednak jeszcze trudniejsze. Tutaj bowiem kierownik musi wiedzieć, jak budować autorytet, jak motywować, jak dobrać osoby do poszczególnych zadań i rodzajów pracy tak, aby maksymalnie wykorzystać ich naturalne talenty.
Kierownik projektu ma często za zadanie także odpowiednio dobrać zespół do danej czynności, brać udział w rekrutacji, w tworzeniu spotkań integracyjnych itp. Musi on także umieć się dogadać naprawdę z wieloma osobami.
W końcu część pracowników może być świetnymi fachowcami, których naprawdę chcemy mieć w firmie, jednak będą oni jednocześnie posiadać dość trudny charakter. Czasem także jakiś zespół może składać się z osób wcale nie wykształconych – kierownik musi tutaj umieć tak przetłumaczyć polecenia, aby były one zrozumiałe dla absolutnie każdej osoby.
Oczywiście organizowane są różne szkolenia dla kierowników czy project management szkolenia jednak jeśli dana osoba nie ma zupełnie żadnych predyspozycji, to niestety na niewiele się to zda.
Agile Project Management Foundation – szkolenie akredytowane z egzaminem
Istotą szkolenia jest zapoznanie z wiedzą w zakresie prowadzenia projektów w oparciu o metodykę Agile Project Management w wersji 2.0, opracowaną we współpracy APMG-International oraz…Product Owner „toolbox” – zarządzanie ROI i wymaganiami w praktyce
Od wizji produktu do działającego rozwiązania – warsztaty z formułowania wizji projektu, dokumentacji w scrum – projektowania Product Backlog i identyfikacji wartości dodanej.Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















