Język korzyści – czym jest i jak go używać?

Język korzyści to zbiór wyrażeń, słów i stwierdzeń, które dodatkowo powinny być nacechowane pozytywnymi emocjami. Dzięki użyciu pewnych sformułowań możemy delikatnie popychać klienta w stronę decyzji o zakupie danego produktu oraz poprawiamy swoje szanse na pozytywne domknięcie całej transakcji. Język korzyści pozwala więc wyeliminować wątpliwości i obiekcje klienta, dzięki czemu stanie się on chętny do zakupu produktu.


    Język korzyści to zbiór wyrażeń, słów i stwierdzeń, które dodatkowo powinny być nacechowane pozytywnymi emocjami.
    Dzięki użyciu pewnych sformułowań możemy delikatnie popychać klienta w stronę decyzji o zakupie danego produktu oraz poprawiamy swoje szanse na pozytywne domknięcie całej transakcji.

    Język korzyści pozwala więc wyeliminować wątpliwości i obiekcje klienta, dzięki czemu stanie się on chętny do zakupu produktu.

    Cecha – Zaleta – Korzyść

    To jedna z najpopularniejszych metod używania języka korzyści, która doskonale pokazuje na czym polega język korzyści. Z każdej cechy produktu (takiej jak rozmiar, kolor czy struktura) można wyciągnąć zaletę i korzyść dla klienta. Nie wiesz jak to zrobić? Posługuj się schematem.

    Przykładowo zwykły niewielki (cecha) notes zmieści się w każdej torebce (zaleta), dzięki czemu możemy na bieżąco notować swoje zadania (korzyść dla klienta). Takie rozpisanie wszystkich produktów sprawia, że możemy wykorzystywać je w trakcie rozmów z klientem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Jak nauczyć się używać języka korzyści?

    Doświadczeni sprzedawcy, którzy odnoszą sukcesy zawodowe, biegle znają język korzyści, używają go na co dzień i doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest używanie odpowiednich słów i wyrażeń podczas procesu transakcyjnego.

    Czy da się jednak nauczyć tego trudnego dla początkujących języka? Oczywiście! Najlepszym sposobem jest uczestnictwo w kursach i szkoleniach oraz zaopatrzenie się w fachową literaturę, a następnie testowanie poszczególnych technik na naszych klientach. Z pewnością nie każda zadziała na każdego, nie w każdej taktyce będziemy się równie dobrze czuć. To jednak jedyny skuteczny sposób by móc stawać się coraz lepszym specjalistą.

    Język korzyści wykorzystujemy na co dzień w niemal każdej pracy, w której posiadamy kontakt z klientem, partnerami biznesowymi lub dostawcami. Choć oczywiście najbardziej widoczny jest w tym pierwszym przypadku, niektóre uniwersalne zasady sprawdzają się nie tylko w sprzedaży, ale również w prowadzeniu negocjacji o innym charakterze.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025