Obsługa klienta ma na celu nie tylko to, by zadowolić obecnego akurat w naszej firmie kontrahenta ale także sprawić, że opinia o naszej działalności szła w świat przysparzając nam nowych klientów. Dlatego, niezależnie od tego czy mamy do czynienia z drobnym detalistą, czy też wielkim kupującym należy postępować dokładnie według tych samych zasad. Szkolenia z obsługi klienta są najlepszą metodą prowadzącą do tego, by skutecznie i efektywnie wykorzystywać nadarzające się okazje kontaktów w celu poszerzania naszej bazy klientów.
Często powtarzanym sloganem jest zwrot, że klient to nasz pan. Choć wydaje się to być wyświechtanym hasłem z zamierzchłych lat, to jest to jednak podstawa dobrej obsługi klienta, która przynosi o wiele więcej zysków niż wyłącznie pierwotna transakcja. Dlatego też hasło to należy sobie wyryć, jako motto przyświecające wszystkim osobom mającym kontakt z kontrahentami. Trzeba je powtarzać codziennie i przy każdej okazji, tak by stało się czymś naturalnym. Wszak to klient jest tym, kto sprawia, że nasza firma prosperuje. To on jest najważniejszy zawsze. Trzeba tu również pamiętać że klientem nie jest tylko osoba, która akurat wykonuje transakcje także każdy podmiot, który potencjalnie może być naszym klientem. Co za tym idzie, chcąc cieszyć się szeroką i przynoszącą zyski bazą klientów trzeba wszystkich traktować, jako najważniejsze osoby stanowiące o sile naszej firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?
Choć stwierdzenie, że klient jest najważniejszy w zasadzie mieści się całą filozofia dobrej sprzedaży, warto przyjrzeć się szczegółowym zasadom dotyczącym poprawnych relacji toku transakcji. Warto pamiętać o kliencie i jednocześnie nie pozwolić mu o sobie zapomnieć. Utrzymywanie długotrwałych, pozytywnych relacji pozwoli stworzenie silnych więzi zamieniających się następnie w solidną sieć. Dlatego dobrze jest znać potrzeby naszych klientów i czasami wyprzedzać ich myśli. Warto zadzwonić ze specjalną ofertą nowych produktów, z mała zniżką czy w końcu z dodatkowymi ofertami.
Taka postawa będzie idealnym przykładem tego, że klienta należy szanować. Zarówno jego potrzeby, jak i czas. Dlatego dobrze przygotowana, kierunkowa oferta będzie idealnym, przysłowiowym strzałem w dziesiątkę, który zadowoli naszych stałych klientów. Słuchanie kontrahentów, poznanie ich potrzeb i pragnień to najlepsza droga do tego, by w przyszłości trafiać w ich gusta.