Komunikacja niewerbalna 2/2
Jakich reakcji powinieneś/powinnaś się wystrzegać i świadomie kontrolować ich pojawienie się

Niewerbalne wskaźniki lekceważenia
- wzruszanie ramion w odpowiedzi na czyjeś słowa
- machnięcie ręką zamiast uzasadnienia swojej reakcji na wypowiedź rozmówcy
- zajmowanie się czymś innym podczas wypowiedzi rozmówcy
Niewerbalne wskaźniki nieufności
- trzymanie się z dala od mówiącego
- rozglądanie się po bokach w nadziei znalezienia pomocy ze strony kogoś innego
- przeczące kręcenie głową
- unikanie patrzenia rozmówcy w oczy, za to uważne przypatrywanie mu się, gdy tego nie widzi
- wykonywanie niewielu ruchów (przyczajenie się)
Niewerbalne wskaźniki znużenia
- wiercenie się, częste zmiany pozycji ciała,
- pocieranie karku
- ziewanie
- przymykanie oczu,
- spoglądanie na: drzwi, okna itp.
- dyskretne sprawdzanie na własnym zegarku, która godzina (albo na zegarze zawieszonym w pomieszczeniu)
Niewerbalne wskaźniki irytacji
- częste westchnienia
- przerywanie innym osobom
- przyspieszenie tempa wypowiedzi
- mówienie podniesionym głosem
- machanie nogą
- bębnienie palcami po poręczy fotela
Niewerbalne wskaźniki strachu, obaw
- skulona postać
- ramiona obejmujące tułów lub oplecione wokół kolan, czasami kolana prawie pod brodą, a nogi objęte ramionami
- głowa wciśnięta w ramiona
- nagłe odsunięcie się od rozmówcy
- kurczowe trzymanie się poręczy, siedzenia, oparcia
- mówienie cichym, rwącym się głosem
- spuszczenie głowy
- częste odchrząkiwanie
Co to jest sprzedaż narracyjna i co sprawia że klient zaczyna nam ufać? Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak podźwignąć się z porażki i odbudować pewność siebie w kolejnych spotkaniach z klientem? Jak finalizować sprzedaż. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia techniki sprzedaży, szkolenia z obsługi klienta. Gamma – firma szkoleniowa roku!
Savoir vivre i etykieta w biznesie
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej,…Menedżer architektem zaangażowania. Recognition i motywowanie 3.0
Kluczem do skutecznego przywództwa jest wpływ, a nie władza. Podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja menedżerska. Zaangażowany pracownik w pełni korzysta ze swoich talentów, jest… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej