Kreacja potrzeby = zwiększone zyski

Badania dowodzą, że statystyczny konsument jest bardzo niezdecydowany. Wykorzystaj to! W opisanej tutaj technice dowiesz się, jak wykreować w potencjalnym konsumencie potrzebę zakupienia twojego produktu.

20 czerwca 2017
zdjęcie - Kreacja potrzeby = zwiększone zyski

W ten sposób rośnie prawdopodobieństwo, że twój produkt lub usługę kupi osoba pozornie nim nie zainteresowana. Nie trzeba tu chyba wspominać, że będzie to miało bezpośredni wpływ na sprzedaż konkretnego produktu.

Krok 1: Zbadaj indywidualną sytuację swojego klienta

W trakcie rozmowy z konkretną osobą, staraj się uzyskać dodatkowe informacje życiu prywatnym lub sytuacji życiowej klienta. Przykładowo, jeżeli dowiesz się, że osoba, z którą prowadzisz konwersację, jest miłośniczką gotowania, od razu masz możliwość wykreowania w niej potrzeby kupna nowego - pozornie lepszego miksera, chociaż obecny mikser tej osoby jest sprawny i nie wymaga wymiany. W takiej sytuacji należy sugerować, że nowy mikser jest konieczny do ugotowania przepysznego ciasta.

Krok 2: Natychmiast zaoferuj własny produkt

W momencie, kiedy zorientujesz się, że twój rozmówca odczuwa potrzebę kupna twojego potencjalnego produktu, po prostu go zaoferuj. Jednak pamiętaj przy tym, aby twój klient odniósł wrażenie, że potrzebny mu produkt lub usługę oferujesz zupełnie przypadkiem. Wtedy szanse na kupno twojego produktu lub usługi znacznie rosną. W trakcie sprzedaży mile widziane będzie również podzielenie się kilkoma przydatnymi wskazówkami na temat korzystania z nowego nabytku twojego klienta. Sprawi to, że klient poczuje wobec twojej firmy dług wdzięczności za oferowaną mu pomoc i w ten sposób będzie bardziej skory do skorzystania z twoich usług w przyszłości.

Krok 3: Kropla drąży skałę - czyli o polecaniu znajomym

Jedną z najpopularniejszych dróg, jaką klienci mogą dowiedzieć się o twojej firmie, jest właśnie polecenie przez znajomego bądź kogoś bliskiego z rodziny. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie w swoim przedsiębiorstwie bonów, które będą uprawiały do zniżki przy zakupie produktów lub usług powyżej przewidzianej na nim kwoty. Szansę na to, że z takiego bonu skorzysta ktoś z otocznia klienta, opisanego w dwóch poprzednich krokach, są bardzo duże. Tego rodzaju bonusy wprowadzają najbardziej znane marki na całym Świecie, ponieważ ich specjaliści od marketingu zdają sobie sprawę, jak ogromne korzyści finansowe i wizerunkowe mogą z tego czerpać.

 

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.