Mowa niewerbalna w prezentacji 3/4

Zarządzanie wymową i siłą głosu, poprawne akcentowanie, panowanie nad głosem i intonacją

zdjęcie - (the_title())

    Budowanie siły głosu – ludzki głos jest jak mięsień. Można go wzmocnić ćwiczeniami i samym korzystaniem z niego. Jedną z najefektywniejszych technik budowania siły głosu jest czytanie lub recytowanie na głos poezji, lub sztuk dramatycznych. Są trzy reguły korzystania z głosu:

    • Głos to narzędzie pracy, o które trzeba odpowiednio dbać.
    • Inaczej mówi się przemawiając, inaczej w życiu prywatnym.
    • Kiedy pracuje się głosem należy zwracać uwagę na to co się mówi i jeszcze większą na to jak się mówi.

    Głos powstaje gdy nabieramy powietrza. Wypełnia ono płuca, następnie przy wydechu przechodzi przez krtań, gardło i jamę ustną. Po drodze napotyka wiele przeszkód – struny głosowe, język, zęby, wagi. Kolejną ważną sprawą jest wyraźne mówienie. Tak jak siła głosu zależy od oddechu, tak wyraźne mówienie zależy od prawidłowego operowania żuchwą, ustami i językiem.

    Trzecią ważną sprawą jest higiena i dbanie o głos:
    • Nawilżanie gardła – woda mineralna niegazowana o temperaturze pokojowej doskonale spełnia to zadanie. Natomiast herbata wysusza struny głosowe.
    • Głęboki, pełny oddech – czerpanie powietrza gdy jeszcze jest jego pewien zapas w płucach. Zbyt wyraźne nabieranie powietrza w trakcie przemówienia może powodować czkawkę, świszczenie i połykanie głosek.
    • Przed wystąpieniem rozgrzać aparat mowy – pomruczenie i poruszanie ustami, robienie min to ćwiczenia ułatwiające rozgrzanie mięśni twarzy. Wtedy wyeliminuję się chrząknięcie na początku wystąpienia.
    • Spożywanie potraw neutralnych – niezbyt zimne, gorące, czy pikantne. Unikanie alkoholu i nikotyny, wysuszają błonę śluzową. Ważne jest też, by ie mówić z pełnym żoładkiem.
    • Unikanie wystąpień podczas infekcji gardła – można stracić wtedy głos bezpowrotnie.

    Głos
    Ludzie różnią się sposobem mówienia. Różni ich tempo, siła, tembr, akcent, intonacja. Na niektóre charakterystyki nie mamy wpływu – inne możemy zmienić. Warto jednak wiedzieć odwołując się do badań, że ludzie subiektywnie oceniają:
    • Jako bardziej wiarygodnych tych, którzy mówią w tempie umiarkowanym  niż tych, którzy mówią bardzo szybko bądź bardzo wolno
    • Mają więcej zaufania do ludzi, którzy mają niższą barwę głosu
    • Uznają za bardziej pewnych siebie tych, którzy mówią umiarkowanie -silnym głosem
    • Nie wzbudzają zaufania ludzie, którzy mają naleciałości językowe (regionalizmy, akcent)
    Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku.
    Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte i szkolenia zamknięte.  Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.