Na czym polega świadome zarządzanie sprzedażą?

W dzisiejszych czasach rynek sprzedażowy jest coraz bardziej wymagającym rynkiem. Każdy, kto poszukuję nabywców na własne produkty czy usługi musi liczyć się z ogromną konkurencją rynkową, niezależnie od tego, w jakiej branży przedsiębiorca będzie rozwijał swoją działalność. Dodatkowo w związku z tak ogromny wyborem oraz różnorodnością produktów oraz usług, nie da się ukryć, że i wymagania klientów wobec przedsiębiorców znacznie wzrastają. 

     
    W dzisiejszych czasach rynek sprzedażowy jest coraz bardziej wymagającym rynkiem. Każdy, kto poszukuję nabywców na własne produkty czy usługi musi liczyć się z ogromną konkurencją rynkową, niezależnie od tego, w jakiej branży przedsiębiorca będzie rozwijał swoją działalność. Dodatkowo w związku z tak ogromny wyborem oraz różnorodnością produktów oraz usług, nie da się ukryć, że i wymagania klientów wobec przedsiębiorców znacznie wzrastają.

    Często również skuteczna sprzedaż znacznie bardziej opera się na bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem, niż na wszelkiego rodzaju marketingowych działaniach.
     
    Zawsze pierwszym krokiem do dobrego zarządzania sprzedażą jest segmentacja klientów. Chodzi tu przede wszystko o to, aby przedsiębiorca szczerze odpowiedział sobie na pytanie, czy wszyscy klienci, do których trafia jego produkt czy usługa są dla niego jednakowo ważni. Jeśli odpowiedź brzmi nie, wówczas warto wybrać docelową grupę najważniejszych klientów i podjąć prace nad budową najlepszej i najkorzystniejszej dla nich oferty.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Jeśli grupa klientów zostanie już określona, kolejnym etapem świadomego zarządzania sprzedażą jest ustalenie wszystkich tych czynników, które najbardziej spływają na skuteczność sprzedażowych procesów. W tym przypadku nie zawsze wygrany proces sprzedażowy stanowi wyniki dobrej oferty. Na sukces w tym przypadku wpływ ma jeszcze wiele innych, mniej czy bardziej istotnych czynników. Warto również dodać, że wszelkiego rodzaju sprzedaż w głównej mierze opiera się na wszelkiego rodzaju statystykach.
     
    Regularne dokonywanie pewnego rodzaju pomiarów pozwala na szybsze wykrycie błędów sprzedażowych. Dzięki ich szybkim wyeliminowaniu można poprawić jakość sprzedaży. Działania sprzedażowe, aby przynosiły oczekiwany od nich sukces muszą być prowadzone przede wszystkim konsekwentnie oraz systematycznie.

    W praktyce oznacza to, że przygotowanie miesięcznie zbyt dużej ilości ofert nie zawsze przyniesie pozytywne sutki. Czasem zbyt wiele ofert nie pozwala na perfekcyjne dopracowanie żadnej z nich.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.