Skuteczna obsługa klienta jest bardzo ważna - coraz większa ilość przedsiębiorców i właścicieli mniejszych i większych firm zaczyna zwracać na to szczególną uwagę. Inwestowanie w szkolenia z obsługi klienta dla pracowników staje się coraz bardziej popularne - właściciele firm wiedzą, że to się opłaca, a taka inwestycja szybko się zwróci. Zadowoleni klienci wracają, decydując się na ponowne skorzystanie z usług danej firmy, a przy tym polecają ją swoim znajomym - to przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki. Na co należy zwracać szczególną uwagę podczas obsługi klienta?
1. Skuteczność
Dużo mówi się o kulturze wypowiedzi, umiejętności rozmowy i uprzejmości. Jest to istotnie bardzo ważne - jednak znacznie ważniejsze jest to, aby sprawa, z którą zwraca się klient, została rozwiązana. Klienci cenią sobie skuteczność - uprzejma rozmowa nic nie da, jeśli nie prowadzi do rozwiązania problemu. Warto więc zadbać o to, aby na stanowiskach obsługi klienta znalazły się osoby, które potrafią nie tylko rozmawiać, ale również skutecznie i zdecydowanie podejmować niezbędne działania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
2. Proste rozwiązania są najlepsze
Każdy wie, że proste rozwiązania często okazują się najlepsze. Również klienci oczekują tego, że będą mogli w prosty sposób załatwić sprawy, uzyskać odpowiedzi na niezbędne pytania i rozwiązać problemy. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy rozwiązania, jakie wprowadzamy w obsłudze klienta, są proste i intuicyjne. Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania warto umieścić w internecie - umożliwi to klientom znalezienie odpowiedzi bez konieczności dzwonienia.
3. Indywidualne podejście
Indywidualne podejście do klienta jest bardzo ważne. Nikt nie lubi być traktowany schematycznie - każdy klient jest przecież inny i wymaga odrębnego traktowania. Pracownicy nie mogą w ten sam sposób rozmawiać z każdym klientem, nie mogą także rozwiązywać wszystkich problemów tak samo. Klienci doceniają indywidualne podejście - wpływa to na pozytywną opinię o firmie.
4. Wyróżnianie się na tle konkurencji
Jest to klucz do sukcesu - również w dziedzinie kontaktu z klientem. W jaki sposób jednak to zrobić? Warto zadbać o najwyższy możliwy poziom obsługi klienta, często dobrym pomysłem są również indywidualne konsultacje dla klientów, personalizowane oferty czy rabaty. Oczywiście tego typu działania muszą być dostosowane do możliwości firmy.