Negocjacje a sprzedaż
Znajomość zasad negocjacji jest istotna dla każdego, kto prowadzi własną działalność gospodarczą lub zajmuje się w swojej pracy sprzedażą.

Warto więc wiedzieć, w jaki sposób prowadzić negocjacje sprzedażowe skutecznie – pozwoli to na znacznie bardziej efektywną pracę i poprawę wyników sprzedaży. Wiele firm oferuje szkolenia sprzedażowe – udział w takim szkoleniu jest doskonałą inwestycją, która prawdopodobnie zwróci się w przyszłości wielokrotnie.
Sprzedaż a negocjacje
Właściwie każda transakcja handlowa jest swego rodzaju negocjacjami. Sprzedawcy usiłują przedstawić oferowany przez siebie produkt z jak najwyższej strony i zachęcić klientów do jego kupna, klienci zaś chcą uzyskać jak najbardziej korzystne warunki kupna i jak najniższą cenę. Od umiejętności negocjacyjnych sprzedawcy zależy często to, jak dużo produktów uda mu się sprzedać i jak wielu klientów zdecyduje się mu zaufać. Zaufanie klientów jest bowiem bardzo cenne – informacje o tym, który sprzedawca jest godny zaufania a który nie rozchodzą się bardzo szybko. Z tego samego powodu sprzedawcy nie powinni wobec swoich rozmówców stosować technik manipulacyjnych ani podawać im niezgodnych z prawdą informacji.
Negocjacje handlowe – etapy
Pierwszym etapem negocjacji jest zawsze analiza obecnej sytuacji i jej ocena. Obie strony przystępujące do negocjacji określają swoje cele, zastanawiają się co chcą osiągnąć i na jakie ustępstwa są w stanie się zgodzić. Zbierają również informacje o drugiej osobie i jej działalności.
Kolejnym etapem negocjacji jest wybór odpowiedniej strategii. Istnieją bowiem różne strategie negocjacji – każda z nich sprawdza się w innych sytuacjach, ma swoje wady oraz zalety. Wybór odpowiedniej strategii negocjacji nierzadko okazuje się kluczem do sukcesu lub powodem porażki, powinien więc być dobrze przemyślany.
Odpowiednie podejście do klienta
Odpowiednie podejście do klienta nierzadko jest tym, co przesądza o sukcesie negocjacji. Należy traktować drugą osobę z szacunkiem, nie przerywać jej wypowiedzi i starać się zaspokoić wszystkie jej potrzeby.
Odwiedź ten dział.
Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z…Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej