Obsługa klienta – na co warto uważać?

Każdy pracownik chce awansować albo przynajmniej bez problemu zachować tę pracą, którą ma a o którą tak długo się starał.

27 czerwca 2017
zdjęcie - Obsługa klienta – na co warto uważać?

Dlatego też warto poznać klucz do sukcesu, czyli umiejętność odpowiedniej obsługi klienta. Co się kryje pod tym określeniem? Czego warto przestrzegać? Na co uważać? Jakie korzyści nam to przyniesie? O tym właśnie powie niniejszy artykuł.

Zacznijmy zatem od tego, dlaczego też ta obsługa klienta jest tak istotna. Otóż dzisiaj nietrudno jest zauważyć, że żyjemy w świecie, w którym jako klient praktycznie wszystko mamy na wyciągnięcie ręki. Możemy kupić dowolną rzecz, praktycznie wszędzie. Logicznym jest zatem, że pójdziemy tam, gdzie nie tylko cena będzie odpowiednia, lecz także, gdzie zostaniemy mile obsłużeni. I to jest właśnie już odpowiedź na zadane wcześniej pytanie. W dobie licznej konkurencji żadna firma się nie rozwinie, jeśli nie będzie dbała o odpowiednią obsługę klienta. A zatem dbając jako pracownik o ten aspekt możemy liczyć na znaczne przywileje i szybki awans.

Na co zatem warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim spójrzmy na samych siebie i zacznijmy od rzeczy bardzo podstawowych, które dość łatwo jest zmienić. A zatem dbajmy o to, aby nasz ubiór był nienaganny. Nie chodzi oczywiście o to, żeby być w pełnym garniturze. Inaczej bowiem na pewno ubierze się fryzjerka, inaczej pracownik pracowni artystycznej a jeszcze inaczej urzędnik w biurze. Jednak generalnie, niezależnie od branży w jakiej pracujemy, aby ubrani było świeże i czyste i pasowało do miejsca pracy. Następnie - bądźmy mili. Nawet jeśli mamy gorszy dzień pamiętajmy, że w żaden sposób nie zawinił temu nasz klient. Jeśli zaś to właśnie on zachowuje się grubiańsko - my pokażmy klasę.

Dużo daje także zwykły uśmiech. Nie może on być sztuczny, wymuszony. Wielu ludzi oczekuje także chwili rozmowy, pomocy przy wyborze. Spróbujmy zadośćuczynić tej prośbie. Postawmy się na ich miejscu - czy jeśli kupujemy prezent dla żony czy dla dziecka też nie trwa to nieraz dość długo?

Następnie - nie bądźmy nachalni. To odstrasza wielu klientów. Spójrzmy także na to, jakim językiem się posługujemy, czy tutaj nie warto czegoś zmienić.

A na koniec warto wspomnieć, że istnieją dzisiaj przeróżne szkolenia z obsługi klienta. Warto czasem w nie zainwestować. Umiejętności, jakich tam nabędziemy, szybko przedłożą się nie tylko na awans i lepsze zarobki, lecz także na zadowolenie z pracy.

Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze szkolenia menadżerskie: i szkolenia sprzedażowe: Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.