Dlatego też warto poznać klucz do sukcesu, czyli umiejętność odpowiedniej obsługi klienta. Co się kryje pod tym określeniem? Czego warto przestrzegać? Na co uważać? Jakie korzyści nam to przyniesie? O tym właśnie powie niniejszy artykuł.
Zacznijmy zatem od tego, dlaczego też ta obsługa klienta jest tak istotna. Otóż dzisiaj nietrudno jest zauważyć, że żyjemy w świecie, w którym jako klient praktycznie wszystko mamy na wyciągnięcie ręki. Możemy kupić dowolną rzecz, praktycznie wszędzie. Logicznym jest zatem, że pójdziemy tam, gdzie nie tylko cena będzie odpowiednia, lecz także, gdzie zostaniemy mile obsłużeni. I to jest właśnie już odpowiedź na zadane wcześniej pytanie. W dobie licznej konkurencji żadna firma się nie rozwinie, jeśli nie będzie dbała o odpowiednią obsługę klienta. A zatem dbając jako pracownik o ten aspekt możemy liczyć na znaczne przywileje i szybki awans.
Na co zatem warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim spójrzmy na samych siebie i zacznijmy od rzeczy bardzo podstawowych, które dość łatwo jest zmienić. A zatem dbajmy o to, aby nasz ubiór był nienaganny. Nie chodzi oczywiście o to, żeby być w pełnym garniturze. Inaczej bowiem na pewno ubierze się fryzjerka, inaczej pracownik pracowni artystycznej a jeszcze inaczej urzędnik w biurze. Jednak generalnie, niezależnie od branży w jakiej pracujemy, aby ubrani było świeże i czyste i pasowało do miejsca pracy. Następnie - bądźmy mili. Nawet jeśli mamy gorszy dzień pamiętajmy, że w żaden sposób nie zawinił temu nasz klient. Jeśli zaś to właśnie on zachowuje się grubiańsko - my pokażmy klasę.
Dużo daje także zwykły uśmiech. Nie może on być sztuczny, wymuszony. Wielu ludzi oczekuje także chwili rozmowy, pomocy przy wyborze. Spróbujmy zadośćuczynić tej prośbie. Postawmy się na ich miejscu - czy jeśli kupujemy prezent dla żony czy dla dziecka też nie trwa to nieraz dość długo?
Następnie - nie bądźmy nachalni. To odstrasza wielu klientów. Spójrzmy także na to, jakim językiem się posługujemy, czy tutaj nie warto czegoś zmienić.
A na koniec warto wspomnieć, że istnieją dzisiaj przeróżne szkolenia z obsługi klienta. Warto czasem w nie zainwestować. Umiejętności, jakich tam nabędziemy, szybko przedłożą się nie tylko na awans i lepsze zarobki, lecz także na zadowolenie z pracy.
Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze szkolenia menadżerskie:
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie – m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.