Obsługa klienta – na co warto uważać?

Każdy pracownik chce awansować albo przynajmniej bez problemu zachować tę pracą, którą ma a o którą tak długo się starał.

zdjęcie - (the_title())

Dlatego też warto poznać klucz do sukcesu, czyli umiejętność odpowiedniej obsługi klienta. Co się kryje pod tym określeniem? Czego warto przestrzegać? Na co uważać? Jakie korzyści nam to przyniesie? O tym właśnie powie niniejszy artykuł.

Zacznijmy zatem od tego, dlaczego też ta obsługa klienta jest tak istotna. Otóż dzisiaj nietrudno jest zauważyć, że żyjemy w świecie, w którym jako klient praktycznie wszystko mamy na wyciągnięcie ręki. Możemy kupić dowolną rzecz, praktycznie wszędzie. Logicznym jest zatem, że pójdziemy tam, gdzie nie tylko cena będzie odpowiednia, lecz także, gdzie zostaniemy mile obsłużeni. I to jest właśnie już odpowiedź na zadane wcześniej pytanie. W dobie licznej konkurencji żadna firma się nie rozwinie, jeśli nie będzie dbała o odpowiednią obsługę klienta. A zatem dbając jako pracownik o ten aspekt możemy liczyć na znaczne przywileje i szybki awans.

Na co zatem warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim spójrzmy na samych siebie i zacznijmy od rzeczy bardzo podstawowych, które dość łatwo jest zmienić. A zatem dbajmy o to, aby nasz ubiór był nienaganny. Nie chodzi oczywiście o to, żeby być w pełnym garniturze. Inaczej bowiem na pewno ubierze się fryzjerka, inaczej pracownik pracowni artystycznej a jeszcze inaczej urzędnik w biurze. Jednak generalnie, niezależnie od branży w jakiej pracujemy, aby ubrani było świeże i czyste i pasowało do miejsca pracy. Następnie - bądźmy mili. Nawet jeśli mamy gorszy dzień pamiętajmy, że w żaden sposób nie zawinił temu nasz klient. Jeśli zaś to właśnie on zachowuje się grubiańsko - my pokażmy klasę.

Dużo daje także zwykły uśmiech. Nie może on być sztuczny, wymuszony. Wielu ludzi oczekuje także chwili rozmowy, pomocy przy wyborze. Spróbujmy zadośćuczynić tej prośbie. Postawmy się na ich miejscu - czy jeśli kupujemy prezent dla żony czy dla dziecka też nie trwa to nieraz dość długo?

Następnie - nie bądźmy nachalni. To odstrasza wielu klientów. Spójrzmy także na to, jakim językiem się posługujemy, czy tutaj nie warto czegoś zmienić.

A na koniec warto wspomnieć, że istnieją dzisiaj przeróżne szkolenia z obsługi klienta. Warto czasem w nie zainwestować. Umiejętności, jakich tam nabędziemy, szybko przedłożą się nie tylko na awans i lepsze zarobki, lecz także na zadowolenie z pracy.

Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze szkolenia menadżerskie: i szkolenia sprzedażowe: Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.