Perswazja

Umiejętność przekonywania innych do własnych racji jest niezwykle ceniona na stanowiskach kierowniczych w każdej firme bez względu na przedmiot jej działalności. Nie da się jednak ukryć, że nie każdy z nas opanował sztukę perswazji do perfekcji. Wiele osób myli pojęcie perswazji z manipulacją.

5 kwietnia 2019
zdjęcie - Perswazja

 Perswazja

Umiejętność przekonywania innych do własnych racji jest niezwykle ceniona na stanowiskach kierowniczych w każdej firme bez względu na przedmiot jej działalności. Nie da się jednak ukryć, że nie każdy z nas opanował sztukę perswazji do perfekcji. Wiele osób myli pojęcie perswazji z manipulacją. Manipulacja jest jednak. w przeciwieństwie do perswazji, pojęciem, które kojarzy się pejoratywnie. W przeciwieństwie do manipulacji, perswazja nie szkodzi w żaden sposób osobie, którą nakłaniamy do swoich racji. Co do zasady wyszczególnić można trzy rodzaje perswazji.

Kryterium wyróżniającym będzie przede wszystkim kryterium celowe. Wyróżnia się więc: perswazję przekonującą, nakłaniającą oraz perswazję określaną jako pobudzająca. Perswazja pobudzająca czyli tak zwana agitacja ma służyć przekonaniu jakiejś osoby do swojego pomysłu. Jeżeli chodzi zaś o perswazję przekonującą, jej celem jest próba udowodnienia danej osobie czegoś. Celem perswazji nakłaniającej jest nakłonienie jak największej ilości osób do jakiejś idei. Sztuka perswazji jest niewątpliwie trudna do opanowania. Nie da się jednak ukryć, że umiejętność perswazji bardzo przydaje się w życiu i to nie tylko osobistym.

Przede wszystkim bowiem umiejętność nakłonienia innych do własnego pomysłu przydaje się w życiu zawodowym. Jeżeli kierujemy zespołem pracowników do naszych zadań należy między innymi wydawanie poleceń oraz kontrola nad pracownikami, któzy są odpowiedzialni za realizację zleconych im zadań. Oczywiście wiele zależy od rodzaju zadań z jakimi musi zmierzyć się dany pracownik. Jedne zadania są mniej wymagające, inne bardziej. Jeżeli jednak pracownik jest przekonany o słuszności jakiegoś pomysłu, łatwiej jest mu realizować związane z nim zadania. Jeżeli jednak pracownik ma wątpliwości co do tego, czy droga wskazana mu przez przełożonego jest słuszna, może mieć opory przed wykonaniem zleconego przez menedżera zadania. Wówczas przydatna może okazać się umiejętność perswazji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe

Nie zawsze bowiem pracownicy będą dobrze nastawieni do pomysłów swoich kierowników. Jeżeli jednak osoba zajmująca stanowisko kierownicze będzie charyzmatyczna, łatwiej jej będzie nakłonić swoich podwładnych do określonego działania. Dla kadr menedżerskich powinno się organizować systematyczne i regularne szkolenia, które pomogą im opanować trudną sztukę perswazji.

Niezmiernie istotne jest to, aby szkolenie zostało poprowadzone przez doświadczonego i wykwalifikowanego szkoleniowca. Warto więc starannie wybrać firmę szkoleniową, biorąc pod uwagę rozmaite kryteria. Przede wszystkim warto kierować się opiniami klientów na temat danej firmy. To one w znacznej mierze sugerują nam czy dana firma jest skuteczna. Przy wyborze firmy szkoleniowej nie należy zapominać również o kosztach. Musimy bowiem pamiętać, że za jakość trzeba odpowiednio zapłacić. Niekiedy wysoka cena jest nieadekwatna do jakości. szkolenia, ale zdarza się to na szczęście stosunkowo rzadko. Podsumowując wyżej zebrane rozważania z całą pewnością można dojść do wniosku, że sztuka perswazji jest niezmiernie trudna do opanowania.

Nie da się jednak ukryć,.że jest to umiejętność niezwykle przydatna zarówno w życiu osobowym jak i prywatnym. Dzięki perswazji znacznie łatwiej będzie nam osiągać zamierzone cele. Należy pamiętać o tym, aby nie mylić perswazji z manipulacją. Manipulacja jest bowiem niepożądanym zjawiskiem. Zasadniczo można wyszczególnić trzy rodzaje perswazji: perswazję nakłaniającą, perswazję przekonującą oraz perswazję pobudzającą. Sztuka przekonywania ludzi do swoich racji przydaje się zwłaszcza na stanowiskach menedżerskich. Menedżerowie muszą bowiem pamiętać, że odpowiadają nie tylko za jakość świadczonej przez siebie pracy, ale również za jakość pracy świadczonej przez swoich podwładnych. Bywa. iż podwładni mają problem z realizacją zadań zleconych im przez przełożonych. W takich sytuacjach kierownikom przydaje się sztuka perswazji. Pracodawca powinien pamiętać o tym, aby organizować szkolenia dla kadr kierowniczych. Na takich szkoleniach menedżerowie poznają tajniki przekonywania innych do swoich racji.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.