Zanim podniesiemy słuchawkę i rozpoczniemy rozmowę z klientem, musimy się do niej odpowiednio przygotować. Narzędzia takie, jak wypisanie zalet i wad reklamowanego produktu czy listę ewentualnych obiekcji rozmówcy pozwolą nam zdobyć informacje, jakie wykorzystamy następnie przy rozmowie.
Schemat rozmowy
Dobrym sposobem będzie ustalenie pewnego schematu, jakiego będziemy trzymać się podczas rozmowy. Nie sprawdzi się tutaj improwizacja, nawet w wypadku doświadczonych handlowców. Możemy w ten sposób wyodrębnić te argumenty, które szczególnie trafiają do naszych rozmówców i decydują o tym, czy klient pragnie nadal prowadzić z nami rozmowę, czy też nie. Plan uporządkuje naszą rozmowę i pozwoli na organizację jej.
Takie narzędzie przyczyni się do tego, że nie zapomnimy o żadnym elemencie podczas rozmowy i przeprowadzimy ją tak, jak należy. Musimy stworzyć skrypt dopasowany do rodzaju odbiorcy. Charakterystyczne zwroty do klienta pozwolą nam wyczuć go już po kilku pierwszych słowach.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:
Treść przeprowadzanej rozmowy
Jakość jak i treść jest bardzo ważna. Musimy poinformować, kim jesteśmy i jaką firmę reprezentujemy. Ta część rozmowy nie może trwać zbyt długo - klienci są znudzeni żmudnymi rozmowami. Oryginalny wstęp do klucz do prawidłowego rozpoczęcia rozmowy. Umiejętne stawianie pytań, na które klient odpowie z pewnością twierdząco pozwoli nam na uzyskanie wartościowej rozmowy, a co najważniejsze - spotkania z klientem.
Musimy mówić z przekonaniem i energią. Nudny ton z pewnością zniechęci klienta, dlatego musimy efektywnie oddziaływać na jego zmysł słuchu i wysilić się. Wzbudzenie zainteresowania już na samym początku jest bardzo ważne.
Jak nie dać się spławić?
Większość klientów będzie próbowała zakończyć rozmowę z nami. Musimy się na to przygotować, jednak istnieje kilka sposobów na zatrzymanie przy sobie rozmówcy. Możemy w tym momencie zapytać wprost o spotkanie i przedstawienie na nim oferty. Ustalamy dogodną dla klienta datę i miejsce, oferując ponadto dostosowanie ze swojej strony.