Podstawowe kompetencje managerskie

Badania nad socjologią w biznesie wykazały, że istnieją cztery bardzo ważne czynniki, które wpływają na to, czy dana osoba będzie dobrym managerem. Jakie to są kompetencje?

     
    Badania nad socjologią w biznesie wykazały, że istnieją cztery bardzo ważne czynniki, które wpływają na to, czy dana osoba będzie dobrym managerem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Gamma – firma szkoleniowa roku.

    Jak coaching wyzwala ludzki potencjał? Jak zostać liderem transformacyjnym? Jak sprawnie i skutecznie zarządzać zmianą? Co to jest flow i jak przejść od apatii do pasji? Zapraszamy na nasze szkolenia.

    Zapoznaj się z całym działem szkoleń menadżerskich: szkolenie menadżerskie

    Jakie to są kompetencje?

    1. Strategiczne myślenie. Dobry manager jest odpowiedzialny za podejmowanie decyzji, często trudnych i stresujących. Ważną umiejętnością będzie zatem strategiczne myślenie i planowanie, przewidywanie skutków, jakie dana decyzja będzie miała w przyszłości. Bardzo istotnym będzie umiejętność wykrywania potencjalnych problemów i wyszukiwania możliwości, które ułatwią rozwiązanie danego zagadnienia.

    2. Praca w grupie – wydajność. Dobry manager odnajdzie się w każdej grupie interdyscyplinarnej i będzie potrafił zarządzać nawet najbardziej skomplikowanym projektem, skupiając się na tym, co fundamentalne. Musi pamiętać, że stoi w centrum i to jego decyzje zaważą na sukcesie bądź porażce całego zespołu.

    3. Zdolności komunikacyjne. Podstawą jest umiejętność przekazywania komunikatu w formie, która będzie zrozumiała dla odbiorcy. Manager nie tylko zarządza grupą pracowników, ale także jest mostem łączącym zarząd z daną grupą. Manager musi umieć zareagować na wszelkie konflikty i wykazać się dużym wyczuciem kompromisowości pomiędzy tym, co konieczne, a tym co możliwe do wykonania.

    4. Rozumienie dynamiki rynku. Manager musi być dobrze zorientowany na rynku branżowym i potrafić dostosować ofertę do potrzeb klienta, uzyskując przy tym najwyższą możliwą stawkę.

    Ponadto, kompetencją, która nie wynika z cech osobowości, tylko z ciężkiej pracy jest znajomość języków obcych. Manager zazwyczaj jest odpowiedzialny za rozwój firmy, a zatem również na wprowadzenie usługi czy produktu na rynek zagraniczny.

    Każda firma ma swoje założenia, cele i potencjalnych odbiorców i pod tym kontem będzie oczekiwała umiejętności posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym przez pracownika zatrudnionego na takim stanowisku. Najczęściej będzie to język angielski - najbardziej uniwersalny, ale coraz popularniejszy staje się dla wielu branż rynek Ameryki Południowej. Tu niezbędny będzie język hiszpański.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.