Badania nad socjologią w biznesie wykazały, że istnieją cztery bardzo ważne czynniki, które wpływają na to, czy dana osoba będzie dobrym managerem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Jak coaching wyzwala ludzki potencjał? Jak zostać liderem transformacyjnym? Jak sprawnie i skutecznie zarządzać zmianą? Co to jest flow i jak przejść od apatii do pasji? Zapraszamy na nasze szkolenia.
Zapoznaj się z całym działem szkoleń menadżerskich: szkolenie menadżerskie
Jakie to są kompetencje? - Strategiczne myślenie. Dobry manager jest odpowiedzialny za podejmowanie decyzji, często trudnych i stresujących. Ważną umiejętnością będzie zatem strategiczne myślenie i planowanie, przewidywanie skutków, jakie dana decyzja będzie miała w przyszłości. Bardzo istotnym będzie umiejętność wykrywania potencjalnych problemów i wyszukiwania możliwości, które ułatwią rozwiązanie danego zagadnienia.
- Praca w grupie – wydajność. Dobry manager odnajdzie się w każdej grupie interdyscyplinarnej i będzie potrafił zarządzać nawet najbardziej skomplikowanym projektem, skupiając się na tym, co fundamentalne. Musi pamiętać, że stoi w centrum i to jego decyzje zaważą na sukcesie bądź porażce całego zespołu.
- Zdolności komunikacyjne. Podstawą jest umiejętność przekazywania komunikatu w formie, która będzie zrozumiała dla odbiorcy. Manager nie tylko zarządza grupą pracowników, ale także jest mostem łączącym zarząd z daną grupą. Manager musi umieć zareagować na wszelkie konflikty i wykazać się dużym wyczuciem kompromisowości pomiędzy tym, co konieczne, a tym co możliwe do wykonania.
- Rozumienie dynamiki rynku. Manager musi być dobrze zorientowany na rynku branżowym i potrafić dostosować ofertę do potrzeb klienta, uzyskując przy tym najwyższą możliwą stawkę.
Ponadto, kompetencją, która nie wynika z cech osobowości, tylko z ciężkiej pracy jest znajomość języków obcych. Manager zazwyczaj jest odpowiedzialny za rozwój firmy, a zatem również na wprowadzenie usługi czy produktu na rynek zagraniczny.
Każda firma ma swoje założenia, cele i potencjalnych odbiorców i pod tym kontem będzie oczekiwała umiejętności posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym przez pracownika zatrudnionego na takim stanowisku. Najczęściej będzie to język angielski - najbardziej uniwersalny, ale coraz popularniejszy staje się dla wielu branż rynek Ameryki Południowej. Tu niezbędny będzie język hiszpański.